Bu
araştırmada ilk ve ortaokul velilerinin okuldaki eğitime katılım düzeyleri ve
katılım türleri çeşitli değişkenlere göre incelenmiştir. Araştırmada velilerin
çocuklarının eğitimine katılım düzeyleri ve tercih ettikleri katılım türlerini
tespit etmek amacıyla tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya Adana ili
merkez ilçelerindeki ilkokul ve ortaokul kademelerinde çocukları bulunan ve
gönüllü olan 243 kadın, 91 erkek olmak üzere toplam 334 veli katılmıştır. Veri
toplama araçları olarak; Kişisel Bilgi Formu ve “Veli Katılımı Ölçeği”
kullanılmıştır. Veriler, bağımsız gruplar t testi ve tek yönlü varyans analizi
(ANOVA) kullanılarak değerlendirilmiştir. Gruplar arasındaki farkın kaynağını
belirlemek için LSD testinden yararlanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda 1velilerin okuldaki eğitime katılım düzeylerinin
en fazla sırasıyla “İletişim Kurma”, “Ebeveynlik” ve “Evde Öğrenme” alt
boyutlarında olduğu saptanmıştır. Cinsiyet açısından bakıldığında kadın
velilerin “Gönüllü olma“ alt boyutu dışında erkek veliler arasında diğer alt
boyutlarda anlamlı bir fark çıkmamıştır. Yaşa göre sadece “Gönüllü Olma” alt
boyutunda 31-35 yaş grubunda bulunan veliler lehine anlamlı bir farklılık
olduğu belirlenmiştir. Eğitim düzeyi açısından “İletişim Kurma”, “Gönüllü Olma”
” ve “Evde Öğrenme” alt boyutlarında lise ve üniversite mezunları lehine
anlamlı bir farklılık olduğu saptanmıştır. Çocuk sayısına göre “İletişim
Kurma”, “Ebeveynlik” ve “Evde Öğrenme” alt boyutlarında anlamlı farklılıklar
gözlenmiştir. Sınıf düzeyine göre sadece “Karar Verme “ alt boyutunda 6.7. ve
8. sınıf velileri lehine anlamlı bir sonuç ortaya çıkmıştır. Velilerin meslek
türlerine göre okuldaki eğitime katılım türleri
arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 8 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 26 Sayı: 2 |