Bu çalışmanın amacı tüketici fiyat algılamaları (fiyat
bilinci, değer bilinci, indirim duyarlılığı, fiyat uzmanlığı, fiyat-kalite ilişkisi, prestij duyarlılığı)
ve alışveriş motivasyonlarının (hazcılık, faydacılık) hızlı tüketim
ürünlerindeki fiyat promosyonlarına yönelik tüketici tutumları üzerinde
etkisini incelemektir. Bu amaçla, Adana ili
kent merkezinde ikamet eden 420 tüketiciden yüz yüze anket yöntemi ile
veri toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde çoklu regresyon ve kanonik korelasyodan yararlanılmıştır. Analiz sonucunda elde
edilen bulgular fiyat
promosyonlarına yönelik tüketici tutumları üzerinde fiyat
bilinci, indirim duyarlılığı, fiyat uzmanlığı ile faydacı alışveriş
motivasyonunun istatistiksel olarak anlamlı ve
pozitif yönlü etkilerinin olduğunu göstermektedir. Ayrıca fiyat-kalite
ilişkisi ve prestij duyarlılığı ile hazcılık arasında, değer bilinci ve fiyat
uzmanlığı ile faydacılık arasında istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif yönlü
bir ilişkinin varlığı görülmüştür. Bu kapsamda,
sonuçlar hem literatür hem de uygulama açısından tartışılmış ve öneriler
geliştirilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 8 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 26 Sayı: 2 |