Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenliği öğrencilerinin tükenmişlik ile yabancılaşma düzeyleri arasında cinsiyet ve sınıf değişkenine göre anlamlı bir farklılık olup olmadığını incelemektir. Ayrıca öğrencilerinin tükenmişlik ile yabancılaşma düzeyleri arasındaki ilişki de belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma 2014-2015 öğretim yılında Çukurova Üniversitesi, Sınıf Öğretmenliği Lisans Programında öğrenim gören 112’si kız, 97’si erkek olmak üzere toplam 209 birinci ve dördüncü sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Araştırmada Tükenmişlik Ölçeği Kısa Versiyonu ve Öğrenci Yaban-cılaşma Ölçeği kullanılmıştır. Toplanan veriler t-testi ve Pearson momentler çarpımı korelasyonu teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda öğrencilerden 54’ünün (%25.8) tükenmişlik puanlarının çok düşük olduğu, 75’inin (%35.9) tükenmişlik tehlikesi yaşadığı, 56’sının (%26.8) tükenmişlik yaşadığı, 22’sinin (%10.5) ciddi düzeyde tükenmişlik yaşadığı ve 2’sinin (%1.0) profesyonel yardıma ihtiyacı olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin tükenmişlik ve yabancılaşma düzeyleri cinsiyete ve sınıfa göre anlamlı bir farklılık göstermiştir. Sonuçlardan erkek ve dördüncü sınıf öğrencilerinin tükenmişlik ile yabancılaşma düzeylerinin daha yüksek olduğu anlaşılmıştır. Tükenmişlik ve yabancılaşma arasında ise orta düzeyde pozitif yönlü bir ilişki bulunmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2016 |
Gönderilme Tarihi | 15 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 25 Sayı: 2 |