Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜKETİCİLERİN KONUT SATIN ALIM SÜRECİNE ETKİ EDEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ: ADANA İLİNDE PİLOT BİR UYGULAMA

Yıl 2016, Cilt: 25 Sayı: 3, 31 - 40, 30.10.2016

Öz

Bu çalışmada, tüketicilerin konut satın alma süreçlerine etki eden faktörleri ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Ayrıca, konut tüketicilerinin satın alım karar süreci esnasında çocuklarla ilgili faktörlerin etkisi ölçülmeye çalışılmıştır. Faktörler, ortak yaşam alanı, özel yaşam alanı, dış alan, fiyat- ödeme planı, iç güvenlik, risk planı, dış güvenlik, estetik, ebeveynlere yakınlık başlıkları altında toplanmıştır. Ayrıca ‘Risk azaltma’ özelliğine verilen önem bakımından tüketicilerin medeni durumları ve çocuk sahipliği durumları arasındaki farklılığın anlamlı olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • DÖKMECİ, V., Berköz, L., Levent, H., Yürekli, H. ve Çagdas, G. (1996), Residential preferences in Istanbul. Habitat International, 20(2), 241-251. GIBLER, K.,.M. ve Nelson,S.,L., (1998), Consumer Behavior Applications To Real Estate, American Real estate Society Meeting, April 1998. GUNDLACH, G.T ve Wilkie,W.L., (2007), The American Marketing Association’s New Definition of Marketing: Perspective and Commentary on the 2007 Revision, Journal of Public Policy & Marketing Vol. 28 (2) Fall 2009, 259–264. HAIR, J.F., Anderson, R.E., Tatham, R.L. ve Black, W.C. (2006). Multivariate data analysis, 5th Ed., Prentice Hall, Englewood Cliffs, NJ. KAUKO , T. (2007), An Analysis Of Housing Housing Location Attributes In The Inner City Of Budapest, Hungary, Using Expert Judgment., International Journal of Strategic Property Managment, 11, 209-225. KOKLİC,M.K., Vida, I., (2011), Consumer Strategic Decision Making And Choice Process:Prefabricated House Purchasing, International Journal of Consumer studies, 35 (2011), 634-643. KOTLER P.,ve Armstrong, G.,, ( 2014), Principles of Marketing, Fifteenth Edition, Global Edition, Pearson. MARIFE,M.B.. (2002), The dynamics of housing demand in the Phillipines income and lifecycle effects. Phillipines income and lifecycles effects. Philipine Institute for Development studies, No. 2002-01. OPOKU, R.A. ve Abdul-Muhmin, A.G., (2010), Housing preferences and attribute importance among low income consumers in Saudi Arabia., Habitat International, 34 (2010), 219-227. ROIDUONG, P, (2013). Factors of Housing decisions for low and middle income households in the greater Bangkok area, The Empiricial Econometrics Quantitative Economics Letters, ISSN, 2286- 7147, Vol 2 no 3 13-26. SOLOMON, M., (2013), Consumer Behavior, Buying, Having and being, Pearson. Global edition. TANDOĞAN, O., (2014), Çocuk için Daha yaşanılır bir kentsel mekn: dünyada gerçekleştirlen Uygulamalar, Megaron,2014, 9 (1): 19-33. THANYAMON, S, (2012), Consumer behavior in purchasing home furnishing production in Thailand, publish thesis, Waseda University. TOPSÜMER, F., Babacan, E. ve Baytekin, E.P., (2009), Şehir Ve Çocuk: Çocuk Dostu Şehir Girişiminin Şehir İmajına Katkısı, İletişim Fakültesi Dergisİ / www.journals.istanbul.edu.tr/iuifd/article/viewFile TOSUN, E.K. ve Fırat,Z., (2012), Kentsel Mekândaki Değişimler ve Kişilerin Konut Tercihleri: Bursa Örneği Business and Economics Research Journal Volume 3 Number 1 2012 ss. 173-192 ISSN: 1309-2448. TÜİK, Yıllara, yaş grubu ve cinsiyete göre nüfus dağılımı, 2014.
Yıl 2016, Cilt: 25 Sayı: 3, 31 - 40, 30.10.2016

Öz

Kaynakça

  • DÖKMECİ, V., Berköz, L., Levent, H., Yürekli, H. ve Çagdas, G. (1996), Residential preferences in Istanbul. Habitat International, 20(2), 241-251. GIBLER, K.,.M. ve Nelson,S.,L., (1998), Consumer Behavior Applications To Real Estate, American Real estate Society Meeting, April 1998. GUNDLACH, G.T ve Wilkie,W.L., (2007), The American Marketing Association’s New Definition of Marketing: Perspective and Commentary on the 2007 Revision, Journal of Public Policy & Marketing Vol. 28 (2) Fall 2009, 259–264. HAIR, J.F., Anderson, R.E., Tatham, R.L. ve Black, W.C. (2006). Multivariate data analysis, 5th Ed., Prentice Hall, Englewood Cliffs, NJ. KAUKO , T. (2007), An Analysis Of Housing Housing Location Attributes In The Inner City Of Budapest, Hungary, Using Expert Judgment., International Journal of Strategic Property Managment, 11, 209-225. KOKLİC,M.K., Vida, I., (2011), Consumer Strategic Decision Making And Choice Process:Prefabricated House Purchasing, International Journal of Consumer studies, 35 (2011), 634-643. KOTLER P.,ve Armstrong, G.,, ( 2014), Principles of Marketing, Fifteenth Edition, Global Edition, Pearson. MARIFE,M.B.. (2002), The dynamics of housing demand in the Phillipines income and lifecycle effects. Phillipines income and lifecycles effects. Philipine Institute for Development studies, No. 2002-01. OPOKU, R.A. ve Abdul-Muhmin, A.G., (2010), Housing preferences and attribute importance among low income consumers in Saudi Arabia., Habitat International, 34 (2010), 219-227. ROIDUONG, P, (2013). Factors of Housing decisions for low and middle income households in the greater Bangkok area, The Empiricial Econometrics Quantitative Economics Letters, ISSN, 2286- 7147, Vol 2 no 3 13-26. SOLOMON, M., (2013), Consumer Behavior, Buying, Having and being, Pearson. Global edition. TANDOĞAN, O., (2014), Çocuk için Daha yaşanılır bir kentsel mekn: dünyada gerçekleştirlen Uygulamalar, Megaron,2014, 9 (1): 19-33. THANYAMON, S, (2012), Consumer behavior in purchasing home furnishing production in Thailand, publish thesis, Waseda University. TOPSÜMER, F., Babacan, E. ve Baytekin, E.P., (2009), Şehir Ve Çocuk: Çocuk Dostu Şehir Girişiminin Şehir İmajına Katkısı, İletişim Fakültesi Dergisİ / www.journals.istanbul.edu.tr/iuifd/article/viewFile TOSUN, E.K. ve Fırat,Z., (2012), Kentsel Mekândaki Değişimler ve Kişilerin Konut Tercihleri: Bursa Örneği Business and Economics Research Journal Volume 3 Number 1 2012 ss. 173-192 ISSN: 1309-2448. TÜİK, Yıllara, yaş grubu ve cinsiyete göre nüfus dağılımı, 2014.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hatice Doğan Südaş

Eda Yaşa Özeltürkay

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2016
Gönderilme Tarihi 15 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 25 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Südaş, H. D., & Özeltürkay, E. Y. (2016). TÜKETİCİLERİN KONUT SATIN ALIM SÜRECİNE ETKİ EDEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ: ADANA İLİNDE PİLOT BİR UYGULAMA. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25(3), 31-40.