Doğumdan ergenliğe kadar geçen dönem çocukların bilişsel fonksiyonları ve sosyal olgunlaşması bakımından önemli gelişimler içermektedir. Çocuklar, çevrelerindeki olayları fark ederek algılama, edindikleri bilgileri işleme ve kullanma yeteneklerini geliştirmektedirler. Bu dönemdeki bilişsel ve sosyal gelişim çocukların tüketici rolünü kavramasına ve gerçekleştirmesine temel dayanak olmaktadır. Satın alma kararlarının gerçekleştirilmesinde büyük öneme sahip olan marka tanınırlığı, çocuğun bir tüketici olma yolunda kazandığı yeteneklerden birisi olarak kabul edilmektedir. Bu çalışma okul öncesi dönem çocuklarında marka tanınırlığını ölçmek amacıyla gerçekleştirilmektedir. Çocukların en fazla hangi ürün grubuna ait markaları hatırladıkları, çocukların gelişimlerinin marka tanınırlığına ne yönde etkisinin olduğu belirlenmeye çalışılmıştır. Aslında okul öncesi dönem çocuklarının marka tanırlıklarının düşük olduğu ifade edilse de, yaşa uygun uyarıcı markalar sunulduğunda artan marka tanınırlılığının olduğu görülmüştür.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2015 |
Gönderilme Tarihi | 16 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 24 Sayı: 1 |