Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Festivallerin Pazarlanması: Türkiye’deki Uluslararası Festivaller Üzerinde Bir Araştırma

Yıl 2014, Cilt: 23 Sayı: 1, 193 - 210, 12.10.2014

Öz

Kültür ekonomisi kapsamında festivaller, ülke ekonomisine ve tanıtımına çok büyük katkı sağlamaktadır. Festivallerin ülke ekonomisine ve gerçekleştirildiği bölgeye çok boyutlu katkısından dolayı, uluslararası alanda bilinirliklerinin ve katılımcı sayılarının artırılması önem taşımaktadır. Bu açıdan festivallerin internet sitelerinin etkin bir içeriğe sahip olması, uygulanacak pazarlama çabaları içerisinde önemli bir yer tutmaktadır. Bu kapsamda çalışmanın amacı, Türkiye’de gerçekleştirilen uluslararası festivallerin web üzerinden yapılarını ortaya koymaktır. Çalışmanın amacına yönelik olarak gerçekleştirilen saha araştırmasında içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Türkiye’de gerçekleştirilen uluslararası festivallerin yaklaşık %24’ünün kurumsal web sitesinin olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca mevcut web sitelerinin güncellik, bilgiler, site içi dolaşım, bilet alım, tasarım, ulaşım bilgileri ve iletişim bilgileri kapsamında toplam 34 özelliğe sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Kültür ekonomisi kapsamında festivaller, ülke ekonomisine ve tanıtımına çok büyük katkı sağlamaktadır. Festivallerin ülke ekonomisine ve gerçekleştirildiği bölgeye çok boyutlu katkısından dolayı, uluslararası alanda bilinirliklerinin ve katılımcı sayılarının artırılması önem taşımaktadır. Bu açıdan festivallerin internet sitelerinin etkin bir içeriğe sahip olması, uygulanacak pazarlama çabaları içerisinde önemli bir yer tutmaktadır. Bu kapsamda çalışmanın amacı, Türkiye’de gerçekleştirilen uluslararası festivallerin web üzerinden yapılarını ortaya koymaktır. Çalışmanın amacına yönelik olarak gerçekleştirilen saha araştırmasında içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Türkiye’de gerçekleştirilen uluslararası festivallerin yaklaşık %24’ünün kurumsal web sitesinin olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca mevcut web sitelerinin güncellik, bilgiler, site içi dolaşım, bilet alım, tasarım, ulaşım bilgileri ve iletişim bilgileri kapsamında toplam 34 özelliğe sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Yıl 2014, Cilt: 23 Sayı: 1, 193 - 210, 12.10.2014

Öz

Kaynakça

  • Kültür ekonomisi kapsamında festivaller, ülke ekonomisine ve tanıtımına çok büyük katkı sağlamaktadır. Festivallerin ülke ekonomisine ve gerçekleştirildiği bölgeye çok boyutlu katkısından dolayı, uluslararası alanda bilinirliklerinin ve katılımcı sayılarının artırılması önem taşımaktadır. Bu açıdan festivallerin internet sitelerinin etkin bir içeriğe sahip olması, uygulanacak pazarlama çabaları içerisinde önemli bir yer tutmaktadır. Bu kapsamda çalışmanın amacı, Türkiye’de gerçekleştirilen uluslararası festivallerin web üzerinden yapılarını ortaya koymaktır. Çalışmanın amacına yönelik olarak gerçekleştirilen saha araştırmasında içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Türkiye’de gerçekleştirilen uluslararası festivallerin yaklaşık %24’ünün kurumsal web sitesinin olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca mevcut web sitelerinin güncellik, bilgiler, site içi dolaşım, bilet alım, tasarım, ulaşım bilgileri ve iletişim bilgileri kapsamında toplam 34 özelliğe sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dilek Penpece

Yayımlanma Tarihi 12 Ekim 2014
Gönderilme Tarihi 20 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 23 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Penpece, D. (2014). Festivallerin Pazarlanması: Türkiye’deki Uluslararası Festivaller Üzerinde Bir Araştırma. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(1), 193-210.