Bu çalışma, Kars’taki imalat sanayinin yenilikçilik ve markalaşma kapasitesinin araştırılması amacıyla yapılmıştır. Araştırma kapsamında ildeki toplam 49 işletmeye anket uygulaması yapılmış, toplanan veriler MS Excel programı vasıtasıyla değerlendirilerek yorumlanmıştır. Bulgular ildeki işletmelerin yenilikçilik ve markalaşmaya önem vermedikleri genel kabulünü destekler niteliktedir. Çalışmaya göre ildeki işletmelerin yüzde 45’inin herhangi bir belge veya sertifikası, yüzde 43’ünün ise tescilli bir markası yoktur. Ayrıca işletmelerin yüzde 33’ünde mesleği ile ilgili eğitim alan kişi çalışmamaktadır. Çalışmada işletmelerin önümüzdeki 3 yıl için beklenti ve öngörüleri de değerlendirilmiş olup işletmelerin önümüzdeki yıllarda yenilikçilik ve markalaşma kapasitelerini arttırıcı faaliyetler yapacağı ortaya çıkmıştır. Araştırmaya göre son üç yılda 13 olan AR-GE harcaması yapan işletme sayısı önümüzdeki üç yılda 27’ye, reklam ve tanıtım harcaması yapan işletme sayısı ise 27’den 30’a çıkacaktır. Bunun yanı sıra çalışanlarına eğitim veren işletme sayısının 25’den 33’e çıkacak olması ve son 3 yılda marka – patent harcaması yapmamış 21 işletmeden 6’sının marka - patent harcaması yapacak olması Kars’taki imalat sanayi işletmelerinin yenilikçilik ve markalaşma kapasitelerinin gelişeceğinin göstergesidir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Ekim 2014 |
Gönderilme Tarihi | 20 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 23 Sayı: 1 |