Küreselleşmenin
getirdiği rekabet artışıyla, sadece özel sektörde değil aynı zamanda kamu
kurumlarında da yeni teknolojik gelişmelere ayak uydurulmak durumunda
kalınmıştır. Kamu kurumlarının teknolojik hizmet sağlayabilmeleri e-devlet
uygulamalarıyla mümkün olabilmektedir. Ancak, e-devletin sunduğu birçok yarara
rağmen, bir yeniliğin kabulü toplumda yaşayan her birey için aynı şekilde gerçekleşmemekte,
hatta yeniliği kabul etmeyen bireyler de söz konusu olabilmektedir. Bu
çalışmanın amacı, e-devlet hizmetlerinin kabulünde etkili olabilecek
faktörlerin rolünü teknoloji kabul modelini de kullanarak ortaya koyup, ilgili
alanda daha derin bir anlayış oluşturmaktır. Adana il merkezinde 645
tüketiciyle gerçekleştirilen yüz yüze anketle toplanan veriler regresyon
analizine tabi tutulmuştur. Buna göre, e-devlet sisteminin benimsenmesinde
etkili olabilecek tüketicilerin kişilik özellikleri ve demografik faktörler
gibi değişkenlerin teknoloji kabul modeli kapsamında e-devlet sistemini
kullanmaya yönelik davranışsal niyete etkisi ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır.
Sonuçlar demografik faktörlere göre e-devlet sistemine adaptasyonun farklılık
gösterdiğini ortaya koymaktadır. Ayrıca,
kişilik özelliklerinden uyumluluk ve yeniliğe açıklık özelliklerinin e-devlet
sisteminin kabulüne yönelik davranışsal niyet üzerinde pozitif ve anlamlı bir
etkiye sahip olduğu görülmüştür.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 5 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 26 Sayı: 3 |