BibTex RIS Kaynak Göster

Kemanda Çalma Teknikleri

Yıl 2009, Cilt: 18 Sayı: 1, 121 - 132, 01.06.2009

Öz

-

Kaynakça

  • Auer, L. (1965). Keman Ekolünde Klasik Eserlerin Yorumu. Moskova.
  • Biricik, S. B. (1998). Kemanda Sağ El Tekniğinin Galamian ve Rus Okullarından Örneklerle İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) İstanbul: İ.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Büyükaksoy, F.(1997). Keman Öğretimde İlkeler ve Yöntemler. Ankara.
  • Davit, F. (1921). Violin Harmonics. New York: G. Schirmer Inc.
  • Galamian, I. (1962). Principles Of Violin And Teaching. New York.
  • Macdowel, E. (1912). Critical And Historical Essays. W.J. Baltzell (Ed), Boston: Stanhope Press.
  • Holm, J.M. (2001), Towards Complete Physical Modelling Synthesis Of Performance Characteristics In The Violin. SBCM 200, Fortaleza.
  • Sieb, C. (2008). http://www.siegelproductions.ca/calvinsieb/violintechniques.htm 22.09.08’de alındı.
  • Spohr, L. (1852). Violin School. U.C. Hill (Ed), Boston.
  • Stowell, Robin (1990). Violin Teqhnique And Performance Practice In The Late Eighteenth and Early Nineteenth Centuries”. Cambridge University Press, London.
  • Tamer, F. (2002). Kemanda Yay Teknikleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: H.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Vincent, M. (2003). Contemporary Violin Techniques: The Timbral Revolution.
  • Yüreğir, Y.(1997). Orkestra ve Çalgıları. Teknik Ofset, Adana. Anonim1: http://en.wikipedia.org/wiki/Fran%C3%A7ois_Tourte htm20.10.08’de alındı.
  • Anonim 2: http://www.nationmaster.com/encyclopedia/Tourte htm 12.08.08’de alındı. Anonim 3: http://en.wikipedia.org/wiki/Playing_the_violin#Bowing_techniques htm 29. 09. 08’de alındı.
  • http://www.gcyo.net/bow_techniques.htm 17.09.08’de alındı.
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Louis_d%27Or htm 19.09.08’de alındı

KEMANDA ÇALMA TEKNİKLERİ

Yıl 2009, Cilt: 18 Sayı: 1, 121 - 132, 01.06.2009

Öz

Keman, ortaya çıkışından bugüne kadar üzerinde en çok eser yazılan ve çalma
tekniği geliştirilen çalgılardan birisidir. Hemen hemen tüm doğu ve batı müziklerinde
önemli bir yeri bulunmaktadır. Özellikle gelişen yay ve çalma teknikleri sayesinde batı
müziğinin en önemli üyesi olmuştur.
Batı dünyasında 1600 yıllarında geliştirilmeye başlanan keman, İtalyan ustalar
Amati, Guarnerius ve Stradivarius sayesinde bugünkü şeklini elde etmiştir. Keman
çalmada önemli bir unsur olan yay ise Fransız yay yapımcısı François-Xavier Tourte
tarafından 1785-1790 yıllarında geliştirilerek günümüzdeki şeklini almıştır. Yaydaki
biçimin bugünkü aşamaya gelmesi, kemanda çok önemli yay tekniklerinin ortaya
çıkmasına da sebep olmuştur. Halen kullanılan zıplatmalı teknikler, yayın biçiminin
değişmesinden sonra gerçekleşmiştir. Makalede, bugün kullanılan sağ ve sol el
teknikleri bir sistematik oluşturacak şekilde anlatılmaktadır.
Bu makalede iki amaç gözetilmiştir. Bunlardan birincisi keman eğitiminde
kullanılan sağ ve sol el tekniklerini inceleyerek sınıflandırmaktır. Makalenin ikinci
amacı ise modern çalma tekniklerini incelemektir. Derleme yöntemi ile oluşturulan bu
makalede alanyazında ulaşılabilen sanatsal ve bilimsel çalışmalar bir araya getirilmeye
çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Auer, L. (1965). Keman Ekolünde Klasik Eserlerin Yorumu. Moskova.
  • Biricik, S. B. (1998). Kemanda Sağ El Tekniğinin Galamian ve Rus Okullarından Örneklerle İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) İstanbul: İ.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Büyükaksoy, F.(1997). Keman Öğretimde İlkeler ve Yöntemler. Ankara.
  • Davit, F. (1921). Violin Harmonics. New York: G. Schirmer Inc.
  • Galamian, I. (1962). Principles Of Violin And Teaching. New York.
  • Macdowel, E. (1912). Critical And Historical Essays. W.J. Baltzell (Ed), Boston: Stanhope Press.
  • Holm, J.M. (2001), Towards Complete Physical Modelling Synthesis Of Performance Characteristics In The Violin. SBCM 200, Fortaleza.
  • Sieb, C. (2008). http://www.siegelproductions.ca/calvinsieb/violintechniques.htm 22.09.08’de alındı.
  • Spohr, L. (1852). Violin School. U.C. Hill (Ed), Boston.
  • Stowell, Robin (1990). Violin Teqhnique And Performance Practice In The Late Eighteenth and Early Nineteenth Centuries”. Cambridge University Press, London.
  • Tamer, F. (2002). Kemanda Yay Teknikleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: H.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Vincent, M. (2003). Contemporary Violin Techniques: The Timbral Revolution.
  • Yüreğir, Y.(1997). Orkestra ve Çalgıları. Teknik Ofset, Adana. Anonim1: http://en.wikipedia.org/wiki/Fran%C3%A7ois_Tourte htm20.10.08’de alındı.
  • Anonim 2: http://www.nationmaster.com/encyclopedia/Tourte htm 12.08.08’de alındı. Anonim 3: http://en.wikipedia.org/wiki/Playing_the_violin#Bowing_techniques htm 29. 09. 08’de alındı.
  • http://www.gcyo.net/bow_techniques.htm 17.09.08’de alındı.
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Louis_d%27Or htm 19.09.08’de alındı
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. C. Hakan Çuhadar

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2009
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 18 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çuhadar, Y. D. C. H. (2009). KEMANDA ÇALMA TEKNİKLERİ. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(1), 121-132.