Markalaşma, destinasyonların kendilerini konumlandırma
faaliyetlerinin tümüdür. Destinasyonların marka haline getirilmesi
düşünüldüğünde, tarihi, coğrafi, kültürel ve ekonomik özellikleri kullanılmaktadır. Sayılan özelliklerin birine ya da
birkaçına sahip olan destinasyonlar bu özellik yada özelliklerini ön plana
çıkarmak isteyecektir. Ancak bu faaliyetlere başlamadan önce destinasyonun
nasıl tanındığı veya algılandığının öğrenilmesi ve ona göre bir yol haritası
çizilmesi gerekmektedir.
Bu
çalışmada Kars’ın turistik açıdan önemli yerlerinden biri olan Sarıkamış Kayak
Merkezi’ni ziyaret eden yerli turistlerin, Sarıkamış Kayak Merkezi’ni
destinasyon markası olarak nasıl algıladıklarının tespit edilmesi
amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Aralık 2016 - Mart 2017 tarihleri
arasında, Sarıkamış Kayak Merkezi’ni ziyaret eden ve buradaki konaklama
işletmelerinde en az bir gece konaklayan 400 misafire anket uygulanmıştır.
Temel bulgulara göre katılımcıların yarısından fazlası Sarıkamış Kayak
Merkezi’ni bir destinasyon markası olarak görmektedir. Katılımcıların çok büyük
bir kısmı Sarıkamış Kayak Merkezi’ni tekrar ziyaret etmek istediğini belirtmiş
ve yine katılımcıların tamamına yakını Sarıkamış Kayak Merkezi’ni
çevrelerindeki insanlara tavsiye edebilecekleri yönünde görüş bildirmiştir.
Destinasyon markalaşması Kış turizmi Sarıkamış kayak merkezi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 26 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 28 Sayı: 2 |