İnternet
milyarlarca insan tarafından, iletişim için, yoğun olarak, tercih edildikçe
dijital pazarlama ve çevrimiçi reklamcılık, işletmelerin pazarlama iletişiminde
kullandıkları en önemli stratejiler haline gelmeye başlamıştır. Programatik
reklamcılık, işletme enformasyon sistemlerinde, yapay zekâ ve veri madenciliği
alanlarında yaşanan gelişmelerin bir yansıması olarak internette gelişimini
sürdüren grafik teknolojilerle büyük veri işlenerek uygulanan güncel bir
pazarlama tekniğidir. Temelde, yayıncılar ve reklam verenler tarafından sunulan
verileri, dijital ticareti platformlarda buluşturarak, tarafların otomatik,
daha hızlı ve çok daha etkili bir şekilde çevrimiçi reklam alım satımı
yapmasına yarayan bir teknolojidir. Geleneksel reklamcılığa yeni boyutlar
kazandıran teknik, gerçek zamanlı veriyi işleyerek, satın alma veya reklama
tıklama anında gerçek zamanlı tüketici ilgisine göre anlık reklam teklifleri
oluşturabilmeye imkân sağlamaktadır. Dolayısıyla bu çalışmanın öncelikli amacı,
işletmelere ve tüketicilerin çevrimiçi deneyimlerine katkı sağlayan bu tekniğin
kavramsal olarak açıklanmasını sağlayarak, henüz başlangıç aşamasındaki yazına
teorik katkı sağlamaktır. Bu amaçla bu çalışmada programatik reklamcılığın
tanım, terim, işleyiş ve temel kavramları işleyiş açısından ve teorik açıdan
incelemiştir. Bu çalışmada programatik reklamcılık reklam verenler açısından,
yayıncılar açısından ve tüketiciler açısından ele alarak değerlendirmektedir. Ayrıca
programatik reklamcılık sürecine, ekosistemine ve henüz başlangıç aşamasında olan
ilgili yazının taranmasına yer verilerek geleceğe yönelik uygulama ve çalışma
düzlemlerine doğru bir adım atılmasına çalışılmaktadır.
Programatik Reklamcılık Dijital Reklamcılık Çevrimiçi Reklamcılık
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 26 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 28 Sayı: 2 |