Günümüz
dünyasında pazarlama; çevreye ve sürdürülebilirliğe duyarlı bir kavram olarak
karşımıza çıkmaktadır. Bu durum da literatürde çevreci ve sürdürülebilirliği
içerisinde barındıran pazarlama yayınlarının da sayısını arttırmaktadır. Bu
çalışmanın amacı da Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi (ULAKBİM) tarafından
taranan dergilerde çevreci, yeşil, ekolojik ve sürdürülebilir pazarlama anahtar
kelimeleri ile taranarak elde edilen yayınların bibliyometrik analizini
gerçekleştirmektir. Analiz çerçevesinde toplamda 97 makale incelemeye
alınmıştır. Araştırmada dikkate alınan parametreler; yazar sayısı, dergi ismi,
makale ismi, anahtar kelimeler, basım yılı, araştırma yöntemi, örneklem
yöntemi, örneklem hacmi, uygulandığı sektör, analiz çeşidi, yayın dili ve
yazarların bulunduğu kurumlar şeklinde kurgulanmıştır. Araştırmada öne çıkan
bazı sonuçlara göre; 2016 yılı ve sonrasında ilgili çalışmaların yoğunlaştığı,
grup çalışmalarının tek yazarlı çalışmalara kıyasla çok daha yaygın olduğu,
nicel araştırma yönteminin daha çok tercih edildiği, Ki-Kare analizinin en çok
kullanılan analiz çeşidi olduğu gözlemlenmiştir.
Sürdürülebilir Pazarlama Çevreci Pazarlama ekolojik pazarlama yeşil pazarlama bibliyometrik analiz
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 28 Sayı: 3 |