Eğitim alanında pek çok paydaş söz
sahibidir. Bu paydaşların bazıları özellikle gelecek vizyonu oluşturmada ve
eğitim politikalarının belirlenmesinde uluslararası düzeyde etkilidir. OECD
tarafından yürütülen ve üye olmayan ülkelerin de katılabildiği PISA
değerlendirmeleri eğitim alanında çok uluslu bir değerlendirme programı olup
aynı zamanda katılımcı ülkelere veriye dayalı reform yapabilme olanağı
sunmaktadır. Bu çalışmanın amacı, üzerinde pek çok tartışmanın yürütüldüğü PISA
sonuçlarına göre başarılı ülkelerde, okul müdürlerinin seçilme, yetiştirilme ve
görevlendirilmesi sürecini irdelemektir. Bu anlamda araştırma, Güney Kore, Hong
Kong, Kanada, Polonya ve Finlandiya örnekleriyle sınırlı tutulmuştur. Araştırma
nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseninde gerçekleştirilmiştir,
veriler ise konu hakkında yayınlanan makale, tez, rapor gibi yazılı eserlerden
elde edilmiştir. Elde edile bulgular okul müdürlerinin seçilmesi,
yetiştirilmesi ve görevlendirilmesi konusunda farklı yöntemlerin kullanılmasına
rağmen özellikle hizmet-öncesi eğitim ve yerelleşme vurgusunun ön plana
çıktığını göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 3 Haziran 2018 |
Kabul Tarihi | 29 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Başvuru yapılan makalenin değerlendirmeye alınabilmesi için dergi yazım kurallarına göre yazılmış olması, tam metnin yazar bilgilerini içermemesi, makale şablonuna göre yazılması, benzerlik raporunun yüklenmesi ve telif hakkı devir formunun imzalanarak yüklenmesi gerekmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanarak yayına kabul edilen makaleler, yazar/lar tarafından düzeltmeleri yapılıp, yazar bilgileri eklenerek yeniden dergi sitesine yüklenmelidir. Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar ile ilgili bilgilere Etik İlkeler ve Yayın Politikası sayfasından ulaşılabilir. Etik Kurul İzni gerektirmeyen çalışmalar için in Etik Kurul İzni Gerektirmeyen Çalışma Beyan Formu doldurularak sisteme yüklenmeli ve makalede belirtilmelidir.