Bu
çalışmanın amacı; sosyal ağların sınıf içindeki istenmeyen öğrenci davranışları
ve sınıf içi değer yapısı üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırma sonucunda
öğretmenler öğrencilerin sosyal ağları kullanmalarının çeşitli sonuçlar doğurduğunu
belirtmişlerdir. Öğretmenlerin sınıf içinde en sık karşılaştıkları istenmeyen
öğrenci davranışları saygısızlık, şiddet ve konuşma üslubunda yanlışlıktır.
Öğretmenler istenmeyen davranışların nedenlerini dışsal nedenler ve içsel
nedenlerden kaynakladığını vurgulamışlardır. Öğrencilerin sosyal ağları amaca
uygun olarak kullanmalarına yönelik konferans, seminer, paneller verilmesi,
istenmeyen öğrenci davranışlarının azaltılması amacıyla öğretmen-öğrenci-aile
işbirliğini sağlama konusunda ortak bir takım etkinlikler yapılması
önerilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 7 Şubat 2019 |
Kabul Tarihi | 24 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Başvuru yapılan makalenin değerlendirmeye alınabilmesi için dergi yazım kurallarına göre yazılmış olması, tam metnin yazar bilgilerini içermemesi, makale şablonuna göre yazılması, benzerlik raporunun yüklenmesi ve telif hakkı devir formunun imzalanarak yüklenmesi gerekmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanarak yayına kabul edilen makaleler, yazar/lar tarafından düzeltmeleri yapılıp, yazar bilgileri eklenerek yeniden dergi sitesine yüklenmelidir. Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar ile ilgili bilgilere Etik İlkeler ve Yayın Politikası sayfasından ulaşılabilir. Etik Kurul İzni gerektirmeyen çalışmalar için in Etik Kurul İzni Gerektirmeyen Çalışma Beyan Formu doldurularak sisteme yüklenmeli ve makalede belirtilmelidir.