Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 2, 163 - 182, 26.10.2019

Öz

Kaynakça

  • Aksan, S. (2014) Başbakanlık İletişim Merkezine (BİMER) ve Milli Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezine (MEBİM) Yapılan Başvurulara İlişkin İl Eğitim Denetmenlerin Görüşleri. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Yedi Tepe Üniversitesi, İstanbul
  • Aytaç, T., Balay, R., Bozkurt, A., Çelik, K., Çınkır, Ş. Çokluk, Ö., Demir, K., Doğan, E., Elma, C. Erginer, A., İpek, C., Kartal, S., Kepenek, Y., Aydoğan, İ., Nartgün, Ş. S., Özbek, O., ve Tabancalı, E. (2014) Yönetimde Çağdaş Yaklaşımlar Uygulamalar ve Sorunlar (Genişletilmiş (4.Baskı) ) Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Balcı, A. (2016) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler. (12Baskı) Ankara: Pegem Akademi.
  • Bilgin, N. (2014). Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi. (3.Baskı) Antalya: Siyasal Kitabevi.
  • Bursalıoğlu, Z. (2013). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. (19.Basım) Ankara: Pegem Akademi
  • Çiçekli, A. (2016) Kamu yönetiminde Hesap Verebilirlik ve BİMER' in Hesap Verebilir yönetime etkisi:Van Sağlık Hizmetleri Örneği. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncüyıl Üniversitesi, Van
  • Erdoğan, Ç. ve Demirkasımoğlu, N. (2010). Ailelerin Eğitim Sürecine Katılımına İlişkin Öğretmen ve Yönetici Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi 16(3), 399-431.
  • Erginer, A., İpek, C., Kartal, S., Kepenek, Y., Aydoğan, İ., Nartgün, Ş. S., Özbek, O., Tabancalı, E. (2014) Yönetimde Çağdaş Yaklaşımlar – Uygulamalar ve Sorunlar ( 4.Baskı) Ankara: Anı Yayıncılık
  • Erslan, H. (2014). İlkokul Yöneticilerin Milli Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi (MEBİM)’ in “ALO 147 “ Nolu İletişim Hattına İlişkin Değerlendirilmeleri, İstanbul AydınÜniversitesi, İstanbul
  • Gül H. (2006). Çevresel Baskı Gruplarının Okulun Genel İşleyişine Etkileri. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (11).71-84
  • Günbayı, İ.(2017) Durum Çalışması Araştırması Uygulamaları(3.Baskıdan Çeviri), Ankara:Nobel Yayınları, Yin, R.K.( 2007). Applications of Case Study Research, (3 Baskı) London:Sage Yayınevi
  • Güneş,İ. Günbayı,İ. (2017) BİMER, ALO 147, CİMER Gibi Kurumlara Yapılan Şikayetlerin Okul Yönetimine Etkisine İlişkin Okul Yöneticilerin Görüşleri: Bir Durum Çalışması. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 6(3), 217-226.
  • Karasar N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi (31. Baskı). Ankara: Nobel Dağıtım
  • Karkın, N. Zor, A. Vatandaş- İdare Etkileşimi Bağlamında Bilgi Edinme Hakkı: BİMER Örneği ve İdarede İnovasyon. Marmara Üniversitesi Siyasal Bilimler Dergisi,5(1), 25-44Kıral, B. (2017). Okul ve Toplum İlişkileri. M. M. Arslan (Edt.). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi (255-304). Ankara: Soysal.
  • Özcan, K. (2014). Çevresel baskı gruplarının okul yönetimine etkileri (Adıyaman ili Örneği). EInternational Journal of Educational Research, 5(1), 88-113.
  • Özdemir, M.(2018) Eğitim Yönetimi-Alanın Temelleri ve Çağdaş Yönelimler.(1.Baskı), Ankara: Anı Yayıncılık
  • Sarpkaya, R. (2018) Eğitim Liderliği ve Yönetimi Kuramları.(4.Baskıdan Çeviri), Ankara: Pegem Akademi, Bush, T. (2010) Theories of Educational Leadershipand Management. Sage (4.Baskı),Sage Yayınevi
  • Siyez, D.M.(2018) PDR’ de Kaynak Tarama ve Rapor Yazma. (7.Baskı) Ankara: Pegem Yayınları
  • Turan, E.- Aydilek, E.- Şen, A (2015). Bimer Uygulaması Ve Türk Kamu Yönetimi Sistemine Etkileri. Kastamonu İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8, 215 – 225
  • Tunç, H.Gökçe, A. (2018) Okul Yöneticilerinin Alo 147 hakkında ki Görüşlerinin Bilgi Uçurması Açısından Değerlendirilmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi.6(4) 477–487
  • Uçucak, K. (2017) Türk kamu yönetiminde bürokratik işlemlerin azaltılmasında bilgi teknolojileri ve inovasyona dayalı uygulamaların önemi: E-devlet, UYAP ve BİMER örnekleri. Yayınlanmış yüksek lisans tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Kahramanmaraş
  • Urun, Z. Gökçe, A. T. (2015). Okul Müdürlerinin baskı gruplarının istekleri ile başa çıkma taktikleri. Journal of Teacher Educationand Educators, 4(1) 105 – 125.

BİMERve CİMER ’e gelen şikayetler ile ilgili Maarif Müfettişlerinin, İlçe Milli Eğitim Müdürlerinin ve Şube Müdürlerinin Görüşleri: Bir Durum Çalışması

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 2, 163 - 182, 26.10.2019

Öz




Bu çalışma 2017-2018 eğitim öğretim
yılında Başbakanlık İletişim Merkezi (Bimer) ve Cumhurbaşkanlığı İletişim
Merkezi (Cimer)’ne gelen şikâyetlerin okul yönetimine etkisine ilişkin Maarif
Müfettişlerinin, İlçe Milli Eğitim Müdürlerinin ve Şube Müdürlerinin
görüşlerinin alınması amacıyla yapılmıştır. Bu araştırma; nitel bir çalışma
olup, durum çalışması desenlerinden biri olan betimsel çoklu durum deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma
grubunu, kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yolu ile İl Milli Eğitim
Müdürlüğünde görev yapmakta olan 2 Maarif Müfettişi,  İl Şube Müdürü ve 4 bölgeye ait her bölgeden 1
İlçe Milli Eğitim Müdürü ve 1 Şube Müdürü oluşturmuştur. Veri toplama tekniği olarak bireysel görüşme tekniği kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar betimsel
bir anlatım ile sunularak, doğrudan anlatımlara yer verilmiştir. Ortaya çıkan
temalar ve örüntüler çerçevesinde elde edilen bulgular,  araştırmanın hedefleri doğrultusunda
sınıflandırılmış, akabinde nitel araştırma paket programı NVIVO 10 kullanılarak,
verilerin açıklanması ve yorumlanması yoluna gidilmiştir. Araştırma sonucunda
okul yönetiminde etkili olan baskı grupları, BİMER - CİMER’ e yapılan
şikayetlerin konusu, şikayetlerin yönetim süreci ve kararlarına etkisi ile  okul örgütü 
çalışanlarının  motivasyonları üzerine
etkileri, BİMER  - CİMER’ e yapılan
şikayetlerin içeriği, yapılan şikayetlerde dikkate alınan unsurlar ve bu şikayetleri
en aza indirgemek için sunulan öneriler öne çıkan bulgulardır. Araştırma da
ayrıca BİMER ve CİMER gibi hatların, okullar üzerinde bir baskı unsuru
oluşturduğu ve oluşan bu baskıların yöneticiler üzerinde olumsuz yansıdığı,
buna bağlı olarak da urum personelinin motivasyonlarına ve yönetim sürecine olumsuz
yönde etkilediği bulgusuna ulaşılmıştır.




Kaynakça

  • Aksan, S. (2014) Başbakanlık İletişim Merkezine (BİMER) ve Milli Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezine (MEBİM) Yapılan Başvurulara İlişkin İl Eğitim Denetmenlerin Görüşleri. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Yedi Tepe Üniversitesi, İstanbul
  • Aytaç, T., Balay, R., Bozkurt, A., Çelik, K., Çınkır, Ş. Çokluk, Ö., Demir, K., Doğan, E., Elma, C. Erginer, A., İpek, C., Kartal, S., Kepenek, Y., Aydoğan, İ., Nartgün, Ş. S., Özbek, O., ve Tabancalı, E. (2014) Yönetimde Çağdaş Yaklaşımlar Uygulamalar ve Sorunlar (Genişletilmiş (4.Baskı) ) Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Balcı, A. (2016) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler. (12Baskı) Ankara: Pegem Akademi.
  • Bilgin, N. (2014). Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi. (3.Baskı) Antalya: Siyasal Kitabevi.
  • Bursalıoğlu, Z. (2013). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. (19.Basım) Ankara: Pegem Akademi
  • Çiçekli, A. (2016) Kamu yönetiminde Hesap Verebilirlik ve BİMER' in Hesap Verebilir yönetime etkisi:Van Sağlık Hizmetleri Örneği. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncüyıl Üniversitesi, Van
  • Erdoğan, Ç. ve Demirkasımoğlu, N. (2010). Ailelerin Eğitim Sürecine Katılımına İlişkin Öğretmen ve Yönetici Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi 16(3), 399-431.
  • Erginer, A., İpek, C., Kartal, S., Kepenek, Y., Aydoğan, İ., Nartgün, Ş. S., Özbek, O., Tabancalı, E. (2014) Yönetimde Çağdaş Yaklaşımlar – Uygulamalar ve Sorunlar ( 4.Baskı) Ankara: Anı Yayıncılık
  • Erslan, H. (2014). İlkokul Yöneticilerin Milli Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi (MEBİM)’ in “ALO 147 “ Nolu İletişim Hattına İlişkin Değerlendirilmeleri, İstanbul AydınÜniversitesi, İstanbul
  • Gül H. (2006). Çevresel Baskı Gruplarının Okulun Genel İşleyişine Etkileri. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (11).71-84
  • Günbayı, İ.(2017) Durum Çalışması Araştırması Uygulamaları(3.Baskıdan Çeviri), Ankara:Nobel Yayınları, Yin, R.K.( 2007). Applications of Case Study Research, (3 Baskı) London:Sage Yayınevi
  • Güneş,İ. Günbayı,İ. (2017) BİMER, ALO 147, CİMER Gibi Kurumlara Yapılan Şikayetlerin Okul Yönetimine Etkisine İlişkin Okul Yöneticilerin Görüşleri: Bir Durum Çalışması. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 6(3), 217-226.
  • Karasar N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi (31. Baskı). Ankara: Nobel Dağıtım
  • Karkın, N. Zor, A. Vatandaş- İdare Etkileşimi Bağlamında Bilgi Edinme Hakkı: BİMER Örneği ve İdarede İnovasyon. Marmara Üniversitesi Siyasal Bilimler Dergisi,5(1), 25-44Kıral, B. (2017). Okul ve Toplum İlişkileri. M. M. Arslan (Edt.). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi (255-304). Ankara: Soysal.
  • Özcan, K. (2014). Çevresel baskı gruplarının okul yönetimine etkileri (Adıyaman ili Örneği). EInternational Journal of Educational Research, 5(1), 88-113.
  • Özdemir, M.(2018) Eğitim Yönetimi-Alanın Temelleri ve Çağdaş Yönelimler.(1.Baskı), Ankara: Anı Yayıncılık
  • Sarpkaya, R. (2018) Eğitim Liderliği ve Yönetimi Kuramları.(4.Baskıdan Çeviri), Ankara: Pegem Akademi, Bush, T. (2010) Theories of Educational Leadershipand Management. Sage (4.Baskı),Sage Yayınevi
  • Siyez, D.M.(2018) PDR’ de Kaynak Tarama ve Rapor Yazma. (7.Baskı) Ankara: Pegem Yayınları
  • Turan, E.- Aydilek, E.- Şen, A (2015). Bimer Uygulaması Ve Türk Kamu Yönetimi Sistemine Etkileri. Kastamonu İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8, 215 – 225
  • Tunç, H.Gökçe, A. (2018) Okul Yöneticilerinin Alo 147 hakkında ki Görüşlerinin Bilgi Uçurması Açısından Değerlendirilmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi.6(4) 477–487
  • Uçucak, K. (2017) Türk kamu yönetiminde bürokratik işlemlerin azaltılmasında bilgi teknolojileri ve inovasyona dayalı uygulamaların önemi: E-devlet, UYAP ve BİMER örnekleri. Yayınlanmış yüksek lisans tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Kahramanmaraş
  • Urun, Z. Gökçe, A. T. (2015). Okul Müdürlerinin baskı gruplarının istekleri ile başa çıkma taktikleri. Journal of Teacher Educationand Educators, 4(1) 105 – 125.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nazmiye Eski

Dilek İlgin Özben

İlhan Günbayı

Yayımlanma Tarihi 26 Ekim 2019
Gönderilme Tarihi 28 Nisan 2019
Kabul Tarihi 12 Ekim 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Eski, N., Özben, D. İ., & Günbayı, İ. (2019). BİMERve CİMER ’e gelen şikayetler ile ilgili Maarif Müfettişlerinin, İlçe Milli Eğitim Müdürlerinin ve Şube Müdürlerinin Görüşleri: Bir Durum Çalışması. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 6(2), 163-182.

Başvuru yapılan makalenin değerlendirmeye alınabilmesi için dergi yazım kurallarına göre yazılmış olması, tam metnin yazar bilgilerini içermemesi, makale şablonuna göre yazılması, benzerlik raporunun yüklenmesi ve telif hakkı devir formunun imzalanarak yüklenmesi gerekmektedir.  Değerlendirme süreci tamamlanarak yayına kabul edilen makaleler, yazar/lar tarafından düzeltmeleri yapılıp, yazar bilgileri eklenerek yeniden dergi sitesine yüklenmelidir. Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar ile ilgili bilgilere Etik İlkeler ve Yayın Politikası sayfasından ulaşılabilir. Etik Kurul İzni gerektirmeyen çalışmalar için in Etik Kurul İzni Gerektirmeyen Çalışma Beyan Formu doldurularak sisteme yüklenmeli ve makalede belirtilmelidir.