Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 2, 148 - 159, 30.10.2020

Öz

Kaynakça

  • Action Research http://www.actionresearch.net adresinden 14.12.2017 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Akın, A. G. U., ve Koçak, R. (2007). Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile iş doyumları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 51(51), 353-370.
  • Aktepe, V. (2015). 5. Sınıf öğrencilerinin sorumluluk değerinin geliştirilmesine yönelik bir performans görevi uygulaması. K.Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(4), 1511-1534.
  • Altınkurt, Y. (2008). Öğrenci devamsızlıklarının nedenleri ve devamsızlığın akademik başarıya olan etkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 129-142.
  • Altinel, Z. (2006). Student Misbehaviour In Efl Classes: Teachers' And Students' Perspectives. Unpublished MA thesis. Cukurova University, Adana, Turkey.
  • Aydın, İ. (2002). İş Yaşamında Stres. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Aydın, İ. (2014). Öğretimde Denetim: Durum Saptama, Değerlendirme ve Geliştirme, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative Inquiry Research Design. London: Sage Publications.
  • Çakmak, V.; Aktan, E. (2016). Öğretmen öğrenci iletişimin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15 (56), 83-97.
  • Çelik, V. (2000). Okul Kültürü ve Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Çınkır, Ş.ve Kepenekçi, Y. (2003). Öğrenciler arası zorbalık. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 34, 236-253.
  • Demir, M. K. (2011). Öğretmen Adaylarının Karşılaşmak İstemedikleri Öğrenci Davranışlarının Analizi.
  • Demirel, Ö. (2000). Plandan Uygulamaya Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2008). Öğretme Sanatı - Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Erdem, H. (2016). İlkokul öğretmenlerinin istenmeyen öğrenci davranışları ile baş etmede kullandıkları yöntemler. (Tezsiz Yüksek Lisans Projesi).Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Ferrance, E. (2000). Themes in Education. Action Research. LAB. A Program of the Education Alliance. Northeast and Islands Regional Educational Laboratory at Brown University.
  • Gay, L. R., Mills, G. E.; Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications. (9. Edition). Pearson: Upper Saddle River, NJ.
  • Gordon, S. P.ve Ross M. (2014). Denetim ve Öğretimsel Liderlik Gelişimsel Bir Yaklaşım (Çev. Ed. M. Aksu ve E. Ağaoğlu), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gökyer, N., ve Doğan, B. (2016). İstenmeyen öğrenci davranışları ve nedenlerine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26(1).
  • Johnson, A. P. (2002). A Short Guide to Action Research. Boston: Allyn & Bacon.
  • Johnson, A. P. (2015). Eylem Araştırması El Kitabı. (Çev. Ed.Y. Uzuner ve M. Özten Anay) Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Kuş, Z. ve Karatekin, K. (2009). Öğrencilerin okul ortamında kurallara uygun davranma yeterliliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 183-196.
  • Merriam, S. B. (2015). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber.(Çev. Ed. S. Turan). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Nezihoğlu, G. Ö., ve Sabancı, A. (2010). İlköğretim okul yöneticilerinin görüşlerine göre öğrencilerin istenmeyen davranışları ve bu davranışlarla başa çıkma yöntemleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28), 41-53.
  • Onat, O. (2011). Genç yetişkinlerin ahlaki kimliklerinin incelenmesine yönelik nitel bir araştırma. (Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Özer, B.; Gelen, İ.; Duran, V. (2016). Deneyimsiz öğretmen davranışları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15 (58), 822-836.
  • Rust, F. ve Clark, C. (2010). How To Do Action Research In Your Classroom: Lessons From The Teachers Network Leadership Institute.
  • Sadık, F. (2008). İstenmeyen davranışlarla baş etme stratejilerinin öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre incelenmesi. İlköğretim Online, 7(2).
  • Sarpkaya, P. (2007). Yönetici, öğretmen, öğrenci ve velilere göre resmi liselerdeki öğrenci disiplin sorunlarının nedenleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(22), 110-121.
  • Siyez, D. M. (2009). Liselerde görev yapan öğretmenlerin istenmeyen öğrenci davranışlarına yönelik algıları ve tepkileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(25), 67-80. Stringer, E. T. (2007). Action Research (3rd edition). Sage Publications.
  • Taşar, H. (2009). Eğitimde İletişim ve Yönetimi: Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Taşdan, M. ve Kantos, Z. E. (2007). Sınıf Yönetimi ve Disiplin. Z. Cafoğlu (Editör). Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Tunç, B., Yıldız, S., Doğan, A. (2015). Meslek liselerinde disiplin sorunları, nedenleri ve çözümü: bir durum analizi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (2), 384-403.
  • Uzuntaş, A. (2013). Etkili İletişim: Anlatabilmek ve Anlayabilmek. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(1), 11-30.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (6. Baskı).Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, K., Tosun, M. (2013). Öğretmenlerin eğitim inançları ile öğretmen öğrenci ilişkilerine yönelik görüşleri arasındaki ilişki. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(4), 205-218.

Öğretmen Algısına Göre İstenmeyen Öğrenci Davranışları

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 2, 148 - 159, 30.10.2020

Öz

Bu araştırmada öğretmenlerin öğretim basamaklarına göre öğrencilerin beğenmedikleri davranışları ele alınmaktadır. Veriler nitel araştırma yöntemiyle yüz yüze görüşme yapılarak toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunda Ankara İli Polatlı İlçesi’nde ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapmakta olan 15 öğretmen yer almaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formuyla elde edilmiş ve içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin öğrencilerin beğenmedikleri davranışlarının zorbalık, sorumsuzluk ve disiplinsizlik alanlarında olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin öğrencilerin istenmeyen davranışları konusundaki görüşlerine bakıldığında kademelere göre benzerlik ve farklılıkların olduğu belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Action Research http://www.actionresearch.net adresinden 14.12.2017 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Akın, A. G. U., ve Koçak, R. (2007). Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile iş doyumları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 51(51), 353-370.
  • Aktepe, V. (2015). 5. Sınıf öğrencilerinin sorumluluk değerinin geliştirilmesine yönelik bir performans görevi uygulaması. K.Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(4), 1511-1534.
  • Altınkurt, Y. (2008). Öğrenci devamsızlıklarının nedenleri ve devamsızlığın akademik başarıya olan etkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 129-142.
  • Altinel, Z. (2006). Student Misbehaviour In Efl Classes: Teachers' And Students' Perspectives. Unpublished MA thesis. Cukurova University, Adana, Turkey.
  • Aydın, İ. (2002). İş Yaşamında Stres. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Aydın, İ. (2014). Öğretimde Denetim: Durum Saptama, Değerlendirme ve Geliştirme, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative Inquiry Research Design. London: Sage Publications.
  • Çakmak, V.; Aktan, E. (2016). Öğretmen öğrenci iletişimin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15 (56), 83-97.
  • Çelik, V. (2000). Okul Kültürü ve Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Çınkır, Ş.ve Kepenekçi, Y. (2003). Öğrenciler arası zorbalık. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 34, 236-253.
  • Demir, M. K. (2011). Öğretmen Adaylarının Karşılaşmak İstemedikleri Öğrenci Davranışlarının Analizi.
  • Demirel, Ö. (2000). Plandan Uygulamaya Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2008). Öğretme Sanatı - Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Erdem, H. (2016). İlkokul öğretmenlerinin istenmeyen öğrenci davranışları ile baş etmede kullandıkları yöntemler. (Tezsiz Yüksek Lisans Projesi).Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Ferrance, E. (2000). Themes in Education. Action Research. LAB. A Program of the Education Alliance. Northeast and Islands Regional Educational Laboratory at Brown University.
  • Gay, L. R., Mills, G. E.; Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications. (9. Edition). Pearson: Upper Saddle River, NJ.
  • Gordon, S. P.ve Ross M. (2014). Denetim ve Öğretimsel Liderlik Gelişimsel Bir Yaklaşım (Çev. Ed. M. Aksu ve E. Ağaoğlu), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gökyer, N., ve Doğan, B. (2016). İstenmeyen öğrenci davranışları ve nedenlerine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26(1).
  • Johnson, A. P. (2002). A Short Guide to Action Research. Boston: Allyn & Bacon.
  • Johnson, A. P. (2015). Eylem Araştırması El Kitabı. (Çev. Ed.Y. Uzuner ve M. Özten Anay) Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Kuş, Z. ve Karatekin, K. (2009). Öğrencilerin okul ortamında kurallara uygun davranma yeterliliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 183-196.
  • Merriam, S. B. (2015). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber.(Çev. Ed. S. Turan). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Nezihoğlu, G. Ö., ve Sabancı, A. (2010). İlköğretim okul yöneticilerinin görüşlerine göre öğrencilerin istenmeyen davranışları ve bu davranışlarla başa çıkma yöntemleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28), 41-53.
  • Onat, O. (2011). Genç yetişkinlerin ahlaki kimliklerinin incelenmesine yönelik nitel bir araştırma. (Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Özer, B.; Gelen, İ.; Duran, V. (2016). Deneyimsiz öğretmen davranışları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15 (58), 822-836.
  • Rust, F. ve Clark, C. (2010). How To Do Action Research In Your Classroom: Lessons From The Teachers Network Leadership Institute.
  • Sadık, F. (2008). İstenmeyen davranışlarla baş etme stratejilerinin öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre incelenmesi. İlköğretim Online, 7(2).
  • Sarpkaya, P. (2007). Yönetici, öğretmen, öğrenci ve velilere göre resmi liselerdeki öğrenci disiplin sorunlarının nedenleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(22), 110-121.
  • Siyez, D. M. (2009). Liselerde görev yapan öğretmenlerin istenmeyen öğrenci davranışlarına yönelik algıları ve tepkileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(25), 67-80. Stringer, E. T. (2007). Action Research (3rd edition). Sage Publications.
  • Taşar, H. (2009). Eğitimde İletişim ve Yönetimi: Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Taşdan, M. ve Kantos, Z. E. (2007). Sınıf Yönetimi ve Disiplin. Z. Cafoğlu (Editör). Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Tunç, B., Yıldız, S., Doğan, A. (2015). Meslek liselerinde disiplin sorunları, nedenleri ve çözümü: bir durum analizi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (2), 384-403.
  • Uzuntaş, A. (2013). Etkili İletişim: Anlatabilmek ve Anlayabilmek. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(1), 11-30.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (6. Baskı).Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, K., Tosun, M. (2013). Öğretmenlerin eğitim inançları ile öğretmen öğrenci ilişkilerine yönelik görüşleri arasındaki ilişki. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(4), 205-218.
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sibel Doğan

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2020
Gönderilme Tarihi 29 Ocak 2020
Kabul Tarihi 30 Eylül 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Doğan, S. (2020). Öğretmen Algısına Göre İstenmeyen Öğrenci Davranışları. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 7(2), 148-159.

Başvuru yapılan makalenin değerlendirmeye alınabilmesi için dergi yazım kurallarına göre yazılmış olması, tam metnin yazar bilgilerini içermemesi, makale şablonuna göre yazılması, benzerlik raporunun yüklenmesi ve telif hakkı devir formunun imzalanarak yüklenmesi gerekmektedir.  Değerlendirme süreci tamamlanarak yayına kabul edilen makaleler, yazar/lar tarafından düzeltmeleri yapılıp, yazar bilgileri eklenerek yeniden dergi sitesine yüklenmelidir. Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar ile ilgili bilgilere Etik İlkeler ve Yayın Politikası sayfasından ulaşılabilir. Etik Kurul İzni gerektirmeyen çalışmalar için in Etik Kurul İzni Gerektirmeyen Çalışma Beyan Formu doldurularak sisteme yüklenmeli ve makalede belirtilmelidir.