Bu çalışmada medrese modelinin kavramsal çerçevesi ve karakteristik özellikleri çı-karılarak modelin genel hatları ortaya konulmuş ve bir yükseköğretim modeli olarak medresenin kavramsal ve kurumsal yapısı gösterilmiştir. Bunun için araş-tırmada tümevarım yöntemi kullanılmıştır. Ardından medrese modelinden gü-nümüz yükseköğretim kurumlarına bakılarak eksiklikler tespit edilmiş ve bu ek-siklikleri giderebilmek için eğitim politikaları önerilmiştir. Sonuç olarak bu ça-lışmada, günümüz yükseköğretim kurumlarının eğitim-öğretim-araştırma faali-yetlerini bir arada yürütmesi, öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğini artırması, öğrenci ve öğretim üyelerinin temel ihtiyaçlarını karşılaması, kapsamlı kütüpha-neler oluşturması, öğrenme ve öğretme hürriyetini artırması, fırsat eşitliğini ger-çekleştirmesi, özel, bağımsız, esnek ve dinamik bir yapıda olması gerektiği ortaya konulmuştur.
Medrese Modeli Yükseköğretim Kurumları Üniversite Eğitim Öğretim Araştırma Vakıf
Değerler Eğitimi Merkezi
Bu çalışma Değerler Eğitimi Merkezi (DEM) Yüksek Din Öğretimi Araştırmaları Projesi çerçevesinde hazırlanmıştır. Proje boyunca verdiği destekten dolayı DEM’e teşekkür ederiz.
In this study, the conceptual framework and characteristic features of madrasa model are inducted to outline it; and the conceptual and institutional struc-ture of madrasa as a higher education model is shown. To that end, the induc-tive method is used in this research. Then, the deficiencies are observed by looking today's higher education institutions through the lens of madrasa model and the following educational policy suggestions are given to overcome these deficiencies. As a consequence, in this paper it is put forward that today's higher education institutions should carry out education-teaching-research activities together, increase student and faculty mobility, fulfill basic needs of faculty and students, provide comprehensive libraries, enhance the freedom to learn and freedom to teach, realize equality of opportunity, have a private, independent, flexible, and dynamic structure.
Madrasa Model Higher Education Institutions University Education Teaching Research Waqf
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2020 |
Kabul Tarihi | 29 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |