BibTex RIS Kaynak Göster

DESTEK ODASINDAKİ EĞİTİMİN KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK BAŞARILARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Yıl 2015, Sayı: 40, 38 - 49, 01.12.2015

Öz

Bu araştırmanın amacı destek eğitim odasındaki eğitimin kaynaştırma öğrencilerinin matematik başarıları üzerindeki etkililiğini ortaya koymaktır. Araştırmada, denenceleri test etmek için kontrol gruplu ön test-son test deseni kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubuna ön test-son test ve izleme testi olarak araştırmacı tarafından geliştirilen “Temel Çarpma İşlemleri Ölçme Aracı” uygulanmıştır. Başarı testine ilişkin verilerin çözümlenmesinden elde edilen sonuçlarda; deney ve kontrol gruplarının başarı testi puanları arasında; son test ile ön test arasında (p=0,00) ve ön test ile izleme testi arasında (p=0,00) anlamlı düzeyde farklılık bulunurken, son test ile izleme testleri arasındaki fark anlamlı bulunmamıştır. Buna göre; kaynaştırma öğrencilerine destek eğitim odasında verilen matematik eğitiminin genel eğitim sınıfına göre öğrencilerin matematik başarılarını anlamlı ölçüde arttırdığı bulunmuştur.

Kaynakça

  • Batu, S. ve Kırcaali-İftar, G. (2005). Kaynaştırma. Ankara: Kök Yayıncılık
  • Baker, Janice M. & Zigmond, N. (1995). The Meaning and Practice of Inclusion for Students with Learning Disabilities: Themes and Implications from the Five Cases. Journal of Special Education, 29(2), 163-180
  • Çolak, A. (2007). Kaynaştırma uygulanan bir ilköğretim sınıfındaki sosyal yeterlik özelliklerinin betimlenmesi ve iyileştirilmesi çalışmaları. Yayımlanmamış doktora tezi. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Gürsel, O. ve Yıkmış A. (2002). Zihin Engelli Çocuklara Matematik Beceri ve Kavramlarının Doğrudan Öğretim Yaklaşımı ile Öğretimi. Ders Notları, Eskişehir.
  • Howard-Rose, D. & Rose, C. (1994). Students Adaptation to Task Environments in Resource Room and Regular Class Settings. The Journal Of Special Education 28 (1), 3-26.
  • Köse, S. (2009). Web destekli fen bilgisi öğretiminin kaynaştırma eğitimindeki ilköğretim 7. sınıf performans düzeyi ve akademik başarılarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Kırcaali-İftar G. (1992). Özel Eğitimde Kaynaştırma. Eğitim ve Bilim, 1, 45-50
  • Kırcaali-İftar G. (1998). Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları.
  • McLoughlin, A. J. & Lewis, R. B. (1994). Assessing special students. Macmillan Coll Div.
  • Mercer, D. C. (1987). Students With Learning Disabilities. New York: Merrill Publishing Company.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2001). İlköğretim Okulu Orta Düzeyde Öğrenme Yetersizliği (Eğitilebilir) Olan Çocuklar Eğitim Programı Ankara: MEB Yayınları.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2006). Özel Eğitim Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ve Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği. Ankara: Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
  • Sucuoğlu, B. ve Kargın, T. (2006). İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Sullivan, P. D. & McDaniel, A. E. (1983). Pupil Attendance in Resource Rooms As One Measure Of Time On Task Variable. Journal Of Learning Disabilities, 16(7), 398-399.
  • Swanson, E. A. & Vaughn, S. (2010). An observation study of reading instruction provided to elementary students with learning disabilities in the resource room. Psychology in the Schools, 47(5), 481-492.
  • Şafak, P. (2007). Az Gören Öğrencilere Eldeli Toplama Öğretiminde Uyarlanmış Basamaklı Öğretim Yönteminin Etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 5(1), 27-46
  • Ünal, H. (2008). Birlikte eğitim ortamındaki zihinsel yetersizlikten etkilenmiş öğrencilere destek eğitim odasında verilen destek eğitimin etkililiği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Wisniewski, Z. G. & Smith, D. (2002). How effective is Touch Math for improving students with special needs academic achievement of math addition mad minute timed tests? (ERIC Document No. EC309231).
  • Yıkmış, A. (2005). Etkileşime Dayalı Matematik Öğretimi. Ankara: Kök Yayıncılık.

THE EFFECTS OF THE RESOURCE ROOM INSTRUCTION ON MAINSTREAM STUDENTS’ ACHIEVEMENT IN MATHEMATICS

Yıl 2015, Sayı: 40, 38 - 49, 01.12.2015

Öz

The purpose of this research is to assert the effects of the resource room instruction of mainstream students’ achievement in mathematics. In order to test the hypotheses, a pre-test and post-test model with control group was used. “Mathematics achievement test” developed by the researcher, was administered to the experimental and to the control groups as a pretest, a posttest, and a follow-up test. The results obtained through the analysis of the data show a significant difference between the scores of the experimental and the control groups, between pre-test and post-test (p=0,00) and between the pre-test and the follow-up test (p=0.00). However, there was no significant difference between the results of the post-test and the follow-up test. According to the results; the math instruction given in the resource room increased the students’ mathematic achievement significantly

Kaynakça

  • Batu, S. ve Kırcaali-İftar, G. (2005). Kaynaştırma. Ankara: Kök Yayıncılık
  • Baker, Janice M. & Zigmond, N. (1995). The Meaning and Practice of Inclusion for Students with Learning Disabilities: Themes and Implications from the Five Cases. Journal of Special Education, 29(2), 163-180
  • Çolak, A. (2007). Kaynaştırma uygulanan bir ilköğretim sınıfındaki sosyal yeterlik özelliklerinin betimlenmesi ve iyileştirilmesi çalışmaları. Yayımlanmamış doktora tezi. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Gürsel, O. ve Yıkmış A. (2002). Zihin Engelli Çocuklara Matematik Beceri ve Kavramlarının Doğrudan Öğretim Yaklaşımı ile Öğretimi. Ders Notları, Eskişehir.
  • Howard-Rose, D. & Rose, C. (1994). Students Adaptation to Task Environments in Resource Room and Regular Class Settings. The Journal Of Special Education 28 (1), 3-26.
  • Köse, S. (2009). Web destekli fen bilgisi öğretiminin kaynaştırma eğitimindeki ilköğretim 7. sınıf performans düzeyi ve akademik başarılarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Kırcaali-İftar G. (1992). Özel Eğitimde Kaynaştırma. Eğitim ve Bilim, 1, 45-50
  • Kırcaali-İftar G. (1998). Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları.
  • McLoughlin, A. J. & Lewis, R. B. (1994). Assessing special students. Macmillan Coll Div.
  • Mercer, D. C. (1987). Students With Learning Disabilities. New York: Merrill Publishing Company.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2001). İlköğretim Okulu Orta Düzeyde Öğrenme Yetersizliği (Eğitilebilir) Olan Çocuklar Eğitim Programı Ankara: MEB Yayınları.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2006). Özel Eğitim Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ve Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği. Ankara: Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
  • Sucuoğlu, B. ve Kargın, T. (2006). İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Sullivan, P. D. & McDaniel, A. E. (1983). Pupil Attendance in Resource Rooms As One Measure Of Time On Task Variable. Journal Of Learning Disabilities, 16(7), 398-399.
  • Swanson, E. A. & Vaughn, S. (2010). An observation study of reading instruction provided to elementary students with learning disabilities in the resource room. Psychology in the Schools, 47(5), 481-492.
  • Şafak, P. (2007). Az Gören Öğrencilere Eldeli Toplama Öğretiminde Uyarlanmış Basamaklı Öğretim Yönteminin Etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 5(1), 27-46
  • Ünal, H. (2008). Birlikte eğitim ortamındaki zihinsel yetersizlikten etkilenmiş öğrencilere destek eğitim odasında verilen destek eğitimin etkililiği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Wisniewski, Z. G. & Smith, D. (2002). How effective is Touch Math for improving students with special needs academic achievement of math addition mad minute timed tests? (ERIC Document No. EC309231).
  • Yıkmış, A. (2005). Etkileşime Dayalı Matematik Öğretimi. Ankara: Kök Yayıncılık.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA44SG33VE
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ebru Ünay

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 40

Kaynak Göster

APA Ünay, E. (2015). DESTEK ODASINDAKİ EĞİTİMİN KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK BAŞARILARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(40), 38-49.