Bu çalışmanın temel amacı MEB 2005 öğretim programına göre hazırlanan 9. sınıf matematik ders kitaplarının öğretmen görüşüyle değerlendirilmesidir. Bu değerlendirmeyi yapmak için bir ölçüt, anket formunda geliştirilmiştir. İlk olarak 9. sınıfta okutulan iki ders kitabı için Bursa Hürriyet Anadolu Lisesinde çalışan 4 matematik öğretmeni ile beş ölçüt bağlamında mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Bu anket 9. sınıflarda okutulan iki ayrı matematik ders kitaplarını genel değerlendirmek amacıyla toplam 70 öğretmene uygulanmıştır. Kullanılan ölçeğin SPSS paket programı ile hesaplanan Cronbach alfa güvenirlik katsayısı 0,88 olarak bulunmuştur.Araştırmanın sonunda, matematik öğretmenleri ders kitaplarındaki etkinliklerin çok yüzeysel olduğunu, matematiksel ilişkilerin göz ardı edildiğini, etkinliklerde problemin içine gerçek hayat problemleri yerleştirilmeyip gerçek hayattan resimlere ve fotoğraflara yer verildiğini ve ölçme değerlendirme sorularının yetersiz olduğunu, buna rağmen muhakeme ve yoruma dayalı sorulara, matematiğin tarihsel gelişim sürecine, konuların günlük hayatımızda nerelerde kullanıldığına ve bilim adamları ile ilgili bilgilere de yer verildiğini belirtmişlerdir.
The main purpose of this research is to evaluate the 9th grade Mathematics textbooks prepared for according to the MEB 2005 Mathematics curriculum from teachers’ opinions. Firstly, a structured interview form prepared to evaluate the two textbooks taught at 9th grade according to these criteria and four Mathematics teachers working at Bursa Hürriyet Anatolian High School were interviewed based on the five criteria. The questionnaires were applied to total 70 high school teachers to evaluate the two 9th grade Mathematics textbook in general. The Cronbach alfa reliability coefficient of the measurement tool was found as 0, 88 by using SPSS packet program. After the research, mathematics teachers have indicated that in the textbooks, activities are very superficial and mathematical relations are ignored and real life is not placed into problems but pictures and photographs from the real life are involved in activities. Mathematics teachers have told that reasoning and remarking based questions, historical development of mathematics’, where the subjects are used in daily life and informations about scientists are included though assessment-evaluation questions are insufficient.
Diğer ID | JA44ST44KZ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 38 |