Bu araştırmanın amacı, lise
öğrencilerinin matematik dersinde ön öğrenmelerin ve farklı gösterimlerin
önemine, günlük yaşamda ve farklı disiplinlerde matematikten faydalanmaya
ilişkin görüşlerini incelemektir. Bu araştırma, betimsel araştırma
yöntemlerinden tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Matematiksel
ilişkilendirmeye yönelik lise öğrencilerinin görüşlerini belirlemeyi amaçlayan
çoktan seçmeli ve açık-uçlu sorular hazırlanmıştır. Öğrencilerin cinsiyet ve öğrenim gördükleri
sınıflara göre matematiksel ilişkilendirmeye yönelik görüşleri arasında
farklılıklar olup olmadığı ya da öğrencilerin cinsiyet ve öğrenim gördükleri sınıflar
ile görüşlerinin ilişkili olma durumu kay kare testi ile incelenmiştir.
Öğrencilerin matematiksel ilişkilendirmeye yönelik belirttikleri görüşler ise
betimsel analiz ile incelenmiştir. Elde edilen verilerin analizi sonucunda,
lise öğrencilerinin cinsiyetlerine göre matematik dersinde ön öğrenmelerin
önemine ilişkin görüşlerinde anlamlı farklılık olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin
öğrenim gördükleri sınıfa göre günlük yaşamda ve
farklı disiplinlerde matematikten faydalanmaya yönelik görüşlerinde anlamlı
farklılıklar olduğu belirlenmiştir. Lise öğrencilerine göre matematik ile fen
bilimleri arasındaki ilişki yüksek düzeyde iken sosyal bilimler, güzel
sanatlar, dil-edebiyat ve felsefe grubu gibi disiplinler arasındaki ilişkinin
düşük düzeyde ya da hiç ilişki olmadığı bulunmuştur. Bu araştırma ile lise
öğrencilerinin matematiğin kendi içerisindeki ilişkilendirmeye yönelik
kavrayışlarının olumlu ve üst düzeyde olduğu, ancak günlük yaşam ve farklı
disiplinler ile ilişkilendirmeye yönelik kavrayışların çok düşük düzeyde
kaldığı ortaya çıkmıştır.
The aim of
this research is to examine the opinions of high school students on the
importance of prelearning, and the multiple representations in mathematics
courses and using mathematics in real world and in different disciplines. This
research was carried out with a survey model from descriptive research methods.
Multiple-choice and open-ended questions have been prepared to determine the
opinions of high school students in relation to mathematical connection.
Whether or not there is any difference between students' opinions on
mathematical connection according to their gender and their class was examined with
a chi-square test. The qualitative data obtained from the opinions stated by
the students about the mathematical connection were analyzed by descriptive
analysis. As a result of the analysis of the data obtained, it was found that
there was a significant difference in the opinions about the importance of the pre-learning
in the mathematics courses according to the gender of the high school students.
It was determined that there were significant differences in the opinions of
the students regarding the use of mathematics in real world and in different
disciplines, according to the class they are studying. According to high school
students, while the relationship between mathematics and science is at a high
level, they reported that there is little or no relationship between disciplines
such as social sciences, arts, language literature and philosophy. This research
was revealed that the perceptions of high school students regarding the
connection within mathematics were positive and high but their perceptions of
connection mathematics with real world and different disciplines were at a very
low level.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 45 |