Ülkemizde İngilizce öğrenimi konusunda yıllardır
yaşanan sorunun tam anlamıyla çözüme ulaşamadığını gözlemlemekteyiz. Bu konu
ile ilgili olarak şimdiye kadar yapılmış olan çalışmaların çoğunda nicel yöntem
kullanıldığı ve çoğunlukla ‘neden İngilizceyi öğretemiyoruz?’ sorusu üzerinde
durulduğu görülmüştür. Bu araştırmanın amacı, öğrencilerin konuyla ilgili
olarak bireysel sorumluluk alıp almadıklarını belirlemek ve buna yönelik öz-eleştiri
yapmalarını sağlamaktır.
Araştırmanın Türkçe
yapılmasının sebebi, öğrencilerin İngilizce öğrenimi ile ilgili yaşadıkları
sorunları Türkçe daha iyi anlatabileceklerini ifade etmiş olmaları ve konunun
içeriği sebebiyle Türkçe yazıldığında daha çok kişiye ulaşabileceği
düşüncesinden kaynaklanmaktadır. Mevcut çalışmada, konunun derinlemesine incelenmesi ve sonucunda
birtakım öneriler geliştirebilmek adına nitel yöntemin kullanılması tercih
edilmiştir. Araştırmanın fenomenoloji deseninde incelenmesi uygun görülmüştür. Maksimum
çeşitlilik örnekleme yönteminin kullanıldığı çalışmada, Dokuz Eylül Üniversitesi
Yabancı Diller Yüksekokulu hazırlık sınıflarında öğrenim görmekte olan farklı
bölümlere ait 12 adet öğrenciyle derinlemesine görüşme yapılmış ve sonuçları içerik
analizi yöntemiyle yorumlanmıştır. Bir yıla yakın süren eğitim dönemi boyunca
öğrencilerle etkileşimde bulunularak, derinlemesine görüşme yöntemi kullanılarak
ve uzman görüşüne başvurularak, araştırmanın inanılırlığı arttırılmıştır. Çalışmanın
sonucunda, öğrencilerin çoğunun daha önceden problemi bu açıdan hiç düşünmediği
ortaya çıkmıştır. Öz-eleştiri yapıp bireysel sorumluluğu alanların yanı sıra,
geleneksel sorunların da dil öğrenememe konusunda etkisi olduğunu düşünenler ve
konuya yönelik farklı önerilerde bulunanlar bulgular kısmında direkt alıntılar
yapılarak incelenmiştir.
İngilizce öğrenememe etkenleri öğrencinin bireysel sorumluluğu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 50 |