Çalışmanın temel amacı, derse entegre ancak ders dışında uygulanan Doğa Eğitimi Etkinliklerinin (DEE), ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin çevre eğitimine yönelik tutum ve bilgi düzeylerine etkisini araştırmaktır. Yarı deneysel olarak kurgulanan bu çalışmanın örneklemini rastgele örnekleme yolu ile seçilen İzmir ili Tire ilçe merkezinde bulunan bir ortaokulun iki şubesinde öğrenim gören 56 öğrenci (30 kız ve 26 erkek) oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama araçları olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen Çevreye Yönelik Tutum Ölçeği (ÇTÖ) ve Çevre Bilgisi Testi (ÇBT) kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen Doğa Eğitimi Etkinliklerinin (DEE) uygulandığı deney grubunun çevreye yönelik tutum ile başarı ön, son ve kalıcılık testleri ortalaması kontrol grubuna göre istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur.
Çevre bilgisi çevre eğitimi çevreye yönelik tutum doğa eğitimi
The main purpose of this study is to investigate the effects of Nature Education Activities (NEA), which are integrated into the lesson but implemented outside the classroom, on the attitudes and knowledge levels of primary school seventh grade students towards environmental education. The sample of this study, which was designed as quasi-experimental, consists of 56 students (30 girls and 26 boys) studying in two branches of a secondary school located in Tire town centre of İzmir province, selected by random sampling. In the study, Environmental Attitude Scale (EAS) and Environmental Knowledge Test (EKT) developed by the researcher were used as data collection tools. The attitude towards the environment and the average of achievement pre, post and permanence tests of the experimental group, in which the Nature Education Activities (NEA) developed by the researcher were applied, were found to be statistically significant compared to the control group.
environmental attitude environment education environment knowledge nature education
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 53 |