Teknolojik ilerlemenin her yaştan bireyi etkilediği günümüz ortamında, öğrenme ve kişisel gelişim aşamasında olan gençlerin değerlerinin bu değişimden ne kadar etkilendiğini belirlemek önemli bir araştırma konusudur. Bu araştırmanın amacı, öğrencilerin sosyal medya tutumlarının ve sosyal medya kullanımlarının değerler üzerindeki etkisini belirlemektir. Karma yöntemle yürütülen araştırmada sosyal medya tutum ölçeği, sosyal medyanın temel değerlere etkisi ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin tüm bölgelerinde yürütülen araştırmanın nicel boyutuna 457 ortaokul ve lise öğrencisi, nitel boyutuna ise 45 öğrenci ve 33 öğretmen katılmıştır. Araştırmaya göre, öğrencilerin hem sosyal medya tutumları hem de sosyal medyanın değerler üzerindeki etkilerine ilişkin algıları yüksektir. Öğrencilerin sosyal medyaya yönelik tutumları ile sosyal medyanın değerleri etkilediğine ilişkin algıları arasında yüksek düzeyde pozitif bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. Dayanışma, paylaşma, yardımseverlik, vatanseverlik, duyarlılık ve doğa sevgisi sosyal medyanın kullanımıyla artan değerler olarak ifade edilmiştir. Sosyal medya kullanımıyla birlikte sosyallik, empati, sevgi, saygı, dürüstlük, sorumluluk ve çalışkanlık değerlerinin azaldığı belirtildi. Özellikle dürüstlük, şeffaflık ve mahremiyet açısından kazandırılması amaçlanan değerler için zengin içerikler hazırlanabilir, bireysel ve kurumsal çalışmalar arttırılabilir.
Sosyal medya Değerler eğitimi Teknoloji Sosyal medya tutumu Temel değerler
In today’s environment, where technological advancement affects individuals of all ages, it is an important research topic to determine how much the values of teenagers who are in the learning and personal development stage are affected by this change. This research aims to determine the effects of students’ social media attitudes and social media use on values. A social media attitude scale, social media’s impact on values scale, and a semi-structured interview form had been utilized in the research conducted with a mixed method. Four hundred fifty-seven secondary and high school students had participated in the quantitative dimension of the study conducted in all regions of the Turkish Republic of Northern Cyprus, and 45 students and 33 teachers had participated in the qualitative measurement. According to the research, both the social media attitudes of the students and their perception of social media’s impacts on values are high. there is a strong correlation between the student’s perception of social media and their beliefs that it influences values. Solidarity, sharing, patriotism, togetherness, sensitivity, and love of nature had been expressed as values that increased with social media usage. It had been stated that the importance of sociability, empathy, love, respect, honesty, responsibility, and diligence decreases with the use of social media. Rich content can be prepared, and individual and institutional studies can be increased, especially for the values aimed to be gained in terms of honesty, transparency, and privacy.
Social Media Values education Technology Social media attitudes Basic values
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 56 |