Fransa’daki ilkokullarda Hayat Bilgisi dersi kapsamında okutulmakta olan Dünyayı Sorgulamak Dersi Öğretim Programını disiplinlerarasılık bağlamında incelemeyi amaçlayan bu çalışmada nitel araştırma yaklaşımlarından biri olan doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda Dünyayı Sorgulamak adlı dersin Fransa’daki ilkokulların 1., 2. ve 3. sınıf seviyelerinde okutulduğu, öğretim programının genel yapısının; genel amaçlar – beceriler – içerik (temalar, konular, kazanımlar, alt kazanımlar, eğitim durumları) – öğrenmelerin kesişmesi şeklinde oluşturulduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretim programında yer alan genel amaçların ayrıntılı bir biçimde açıklandığı tespit edilmiştir. Öğretim programında çeşitli kategorilerde toplamda 14 becerinin yer aldığı belirlenmiştir. Öğretim programının içerik bölümünde; temaların ve konuların yer aldığı, her konuya yönelik ana kazanımların, ana kazanımlar kapsamındaki alt kazanımların ve bu alt kazanımlara yönelik değinilmesi gereken hususların bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanı sıra her kazanımla ilgili eğitim durumlarına (öğrenciler için kaynaklar, örnek aktiviteler ve örnek durumlar) yönelik bilgilerin verildiği tespit edilmiştir. Öğretim programının son bölümünün “öğrenmelerin kesişmesi” olarak adlandırıldığı ve dersin disiplinlerarası yönüne ilişkin açıklamaların yapıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Programda değerlendirmeye yönelik herhangi bir bölümün olmadığı ve içerik bölümünde yer alan eğitim durumlarında da değerlendirmeyle ilgili bilgilere yer verilmediği saptanmıştır. Öğretim programında içeriğin sınıf seviyelerine göre değil de ilkokulun ilk üç sınıfını kapsayacak şekilde bir bütün olarak düzenlendiği görülmüştür.
Fransa Hayat Bilgisi Dünyayı Sorgulamak Öğretim Programı Disiplinlerarasılık
In this research, which aims to study the Curriculum of Questioning the World, which is taught within the scope of Life Sciences course in primary schools in France, in the context of interdisciplinarity, a qualitative research approach, document analysis method was used. The data of the study were analyzed by descriptive analysis method. The research concluded that the course, Questioning the World is taught at the 1st, 2nd and 3rd grades of primary schools in France, and the general structure of the curriculum is designed as the intersection of general objectives - skills - content (themes, topics, achievements, sub-achievements, educational situations) - learning. It was determined that the general objectives in the curriculum were defined in detail and the curriculum included a total of 14 skills in various categories. The content section of the curriculum included themes and subjects, main outcomes for each subject, sub-achievements within the scope of main achievements and issues to be addressed for these sub-achievements. In addition, it was determined that information on educational situations (resources, sample activities and sample situations for students) related to each outcome was given. The last section of the curriculum, "intersection of learning" included definitions about the interdisciplinary aspect of the course. It was found that there was not an evaluation section in the curriculum and the educational situations in the content section did not include information about evaluation. It was observed that the content of the curriculum was designed as a whole to cover the first three grades of primary school rather than designing according to grade levels.
France Life Sciences Questioning the world Curriculum Interdisciplinarity
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 56 |