Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Problems Experienced by Preschool Children (3-6 Years Old) During the COVID-19 Pandemic: İzmir Example

Yıl 2023, Sayı: 58, 3056 - 3085, 27.12.2023
https://doi.org/10.53444/deubefd.1345131

Öz

The COVID-19 pandemic has affected all societies on a global scale, including all layers and age groups of society in various ways, and especially as well as deeply touching the lives of preschool children aged 3-6. In this study, the experiences and problems of preschool children during the COVID-19 epidemic were examined from the point of view of the school principal, teachers and parents. The epidemic had negative effects on children such as anxiety, fear, panic and changes in eating habits. In addition, as a result of the decrease in social interactions with the quarantine processes, it caused weakening in communication skills, and problems in physical, cognitive and language development. There have also been changes in the way children play and in their friendships. Furthermore, an increase in the use of technological tools such as phones, tablets and televisions has been observed. As a result of the study, it has been determined that the main reason why preschool children are negatively affected by the COVID-19 epidemic is "social isolation."

Proje Numarası

2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı 2021/1 Dönemi

Kaynakça

  • Akoğlu, G. & Karaaslan, B. T. (2020). COVID-19 ve izolasyon sürecinin çocuklar üzerindeki olası psikososyal etkileri. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 99-103.
  • Aktan Acar, E., Erbaş, Y. H. & Eryaman, M. Y. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin COVID-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(4), 31-54.
  • Alisinanoğlu, F., Türksoy, E. & Karabulut, R. (2020). Pandemi sürecinde çocukluk dönemi korkuları. Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi, 6(14), 447-568.
  • Amakiri, P. C., Chude, C.F., Oradiegwu, S. U., Anoka, K. C. & Ezeoke, Q. A. (2020). Psychological effect of pandemic COVID-19 on families of health care professionals. British Journal of Psychology Research, 8(2), 1-7.
  • Arı Arat, C. & Gülay Ogelman, H. (2021). COVID-19 “evde kal” sürecinin anne görüşlerine göre okul öncesi dönem çocuklarının günlük yaşamlarına yansıması. Çocuk ve Medeniyet, 6(11), 31-53.
  • Arslan, Z. & Emre, O. (2021). COVID-19 sürecinin 0-6 yaş çocukların gelişimlerine etkisinin ekolojik sistemler kuramı çerçevesinde değerlendirilmesi. INSAC Academic Development Health Sciences, 293-321. https://www.insackongre.com/_files/ugd/e42d97_21d5a04480874eadb84a163ffa11b433.pdf#p age=295
  • Atmaca C. (2022, 17 Mart). İzmir'de okul öncesi okullaşma oranı yüzde 82’ye yükseldi. İhlas Haber Ajansı. https://www.iha.com.tr/haber-izmirde-okul-oncesi-okullasma-orani-yuzde- 82ye-yukseldi-1039431
  • Aydoğmuş Ördem, Ö. (2021). Dezavantajlı gruplar bağlamına radikal çocukluk sosyolojisi ve tıp söylemi, pandemi sürecinde dezavantajlı gruplar. E. Başaran & R. C. Alkın (Ed.), Pandemi sürecinde dezavantajlı gruplar içinde (ss. 479-492). NEÜ Yayınları.
  • Bapoğlu Dümenci, S., & Demir, E. (2022). COVID-19 pandemi sürecinde okul öncesi eğitime devam eden çocukların pandemiye ilişkin algılarının incelenmesi. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 9(2), 264-280.
  • Batmaz, O. & Güler, T. (2022). Okul öncesi ve ilkokul öğrencilerinin salgın döneminde ve öncesinde teknolojik araç kullanmalarına ilişkin ebeveyn görüşleri. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 12(4), 1978-1994.
  • Baysan, Ö. (2022). Okul öncesi dönem çocuklarının dijital oyun bağımlılık eğilimleri ile oyun eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Yayınlanmış tezsiz yüksek lisans tezi]. Pamukkale Üniversitesi.
  • Çaykuş, E. T. & Mutlu Çaykuş, T. (2020). COVID-19 pandemi sürecinde çocukların psikolojik dayanıklılığını güçlendirme yolları: ailelere, öğretmenlere ve ruh sağlığı uzmanlarına öneriler. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, COVID-19 özel sayısı 2, 95-113.
  • Döğer, S. S. & Kılınç, F. E. (2021). Okul öncesi dönemdeki çocukların Kovid-19 pandemisinde ev karantinası yaşamları. Türkiye Sağlık Araştırmaları Dergisi, 2(2), 1-14.
  • Durulan, D. & Angın, D. (2023). Akıl ve zekâ oyunlarının okul öncesi dönem çocukların dikkat ve görsel algı düzeylerine etkisinin incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25(1), 333-357.
  • Evcen, S. N. (2022). Okul öncesi dönemde pandemi sürecinde çocukların oyun hakkına ilişkin öğretmen görüşleri. [Yayımlanmış yüksek lisans tezi]. Maltepe Üniversitesi.
  • Gökçe, N., Erdoğan, B. M., Yatmaz, A. K., Avaroğlu, N. & Çok, Y. (2021). Okul öncesi dönem çocuklarının COVID-19 salgını süreci ve etkilerine ilişkin görüşleri. Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 4(1), 101-113.
  • Gökler, M. E. & Turan, Ş. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde problemli teknoloji kullanımı. ESTÜDAM Halk Sağlığı Dergisi, 5, 108-114.
  • Gülay Ogelman, H. & Amca Toklu, D. (2022). COVID-19 sürecinde okul öncesi dönem çocuklarının öğretmenleriyle ilişkilerinin okula uyum üzerindeki etkisi. International Journal of Educational Spectrum, 4(1), 1-12.
  • Hanzl, M. (2021). Urban forms and green infrastructure–the implications for public health during the COVID-19 pandemic. Cities & health, 5(sup1), S232-S236.
  • İğci, U. G. (2022). Okul öncesi öğretmenlerinin COVID-19 salgını döneminde dijital çağ bağlamında çocukluk yaşantılarına ilişkin görüşleri [Yayımlanmış yüksek lisans tezi]. Maltepe Üniversitesi.
  • Kazmierczak, A. (2013). The contribution of local parks to neighbourhood social ties. Landscape and Urban Planning, 109(1), 31-44.
  • Konca, A. S. & Çakır, T. (2021). Pandemi sürecinde uzaktan eğitim ile okul öncesi eğitimden ilkokula geçiş hakkında veli görüşleri. Yaşadıkça Eğitim, 35(2), 520-545.
  • Mart, M. & Kesicioğlu, O. S. (2020). COVID-19 Pandemi Sürecinde Ailelerin Evde Oyun Oynamaya İlişkin Görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4), 945-958.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), (2021). Milli Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim 2020/’21. https://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2021_09/10141326_meb_istatistikleri_orgun_egitim_2020_2021.pdf
  • Narcı, M. & N. Konuk, (2021). Contagious diseases and social structure: Turkey during the COVID-19 pandemic, in communicatıon studies in pandemic. Z. Tamer Gencer (Ed.), Communication Studies in the Pandemic: The Turkish Panorama içinde (ss. 49-75). Peter Lang.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), (2022). Milli Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim 2021/'22. http://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2022_09/15142558_meb_istatistikleri_orgun_egitim_2021_2022.pdf
  • Okatan, Ö. & Tagay, Ö. (2023). COVID-19 pandemi sürecinde okul öncesi velisi olmak. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (56), 626-648.
  • Pınar, Y. (2021). Pandemi sürecinde sosyal izolasyonun çocuklar üzerine olası etkileri: Bir model önerisi. Nesne-Psikoloji Dergisi, 9(20), 379-395.
  • Ribeiro, H. V., Sunahara, A. S., Sutton, J., Perc, M., & Hanley, Q. S. (2020). City size and the spreading of COVID-19 in Brazil. PloS one, 15(9), 1-12.
  • Sağlık Bakanlığı (2021). Sağlık Bakanlığı COVID-19 Bilimsel Araştırma Değerlendirme Komisyonunu. https://bilimselarastirma.saglik.gov.tr/.
  • Sormaz, F. & Yüksel, H. (2012). Değişen çocukluk, oyun ve oyuncağın endüstrileşmesi ve tüketim kültürü. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(3), 987-1008.
  • Sridhar, K. S. (2023). Urbanization and COVID‐19 Prevalence in India. Regional Science Policy & Practice, 15(3), 493-505.
  • Şenturk Pilan, B., Özbaran, B., Yüksel, G., Tortop, E., Çalışan, R., Yuluğ, B., Tokmak, S. H., Anılır, G., Köse, S., Erermiş, S, Yüncü, Z, Bildik, T. (2021). COVID-19 ve okul öncesi yaş grubu ruh sağlığı. Ege Tıp Dergisi, 60(2), 128 - 135.
  • Tarkoçin, S., Alagöz, N., & Boğa, E. (2020). Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Pandemi Sürecinde (COVID-19) Davranış Değişiklikleri ve Farkındalık Düzeylerinin Anne Görüşlerine Başvurularak İncelenmesi. Electronic Turkish Studies, 15(6), 1017-1036.
  • T.C. Sağlık Bakanlığı. (2020). Pandemi. https://covid19.saglik.gov.tr/TR- 66494/pandemi.html
  • Tuzcuoğlu, N., Aydın, D. & Balaban, S. (2021). Pandemi döneminde okul öncesi dönem çocukları ve annelerinin psikososyal açıdan etkilenme durumunun anne görüşleri doğrultusunda incelenmesi. Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 1-13.
  • Usta, S. & Gökcan, H. Nur. (2020). Çocukların ve annelerinin gözünden COVID-19. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 187-206.
  • WHO. (2020, 7 March). Responding To Community Spread Of COVID-19. https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/331421/WHO-COVID-19- Community_Transmission-2020.1-eng.pdf?sequence=1&isAllowed=y.
  • Yalçınkaya, G. & Gökmen, Ö. (2022). COVID-19 pandemi döneminin okul öncesi çağı çocuklarının oyun oynama eğilimlerine etkisinin incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 7(1), 95-107.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, E. & Şahin, K. (2022). COVID-19 pandemi sürecinde okul öncesi eğitimin öğretmen görüşleri açısından incelenmesi. Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi, 3(1), 33-57.
  • Yıldız, S. & Bektaş, F. (2021). COVID-19 salgınının çocukların boş zaman etkinliklerinde yarattığı değişimin ebeveyn görüşleriyle değerlendirilmesi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 26(1), 99-122.
  • Yüksel, H. & Çengel Schoville M. (2020). How teachers perceive healthy eating and physical activity of primary school children. İlköğretim Online, 19(1), 252-268.

COVID-19 Pandemi Sürecinde Okul Öncesi (3-6 Yaş) Çocukların Yaşadıkları Sorunlar: İzmir Örneği

Yıl 2023, Sayı: 58, 3056 - 3085, 27.12.2023
https://doi.org/10.53444/deubefd.1345131

Öz

COVID-19 salgını küresel ölçekte bütün toplumları etkilemiştir. Salgın toplumun bütün katmanlarını ve yaş gruplarını çeşitli şekillerde etkilediği gibi, 3-6 yaş arası okul öncesi çocukların yaşamlarını da derinden etkilemiştir. Bu çalışmada okul öncesi çocukların, COVID-19 salgını sürecinde yaşadıkları sorunlar okul müdürü, öğretmen ve velilerin bakış açısından incelenmiştir. Salgın, çocuklar üzerinde kaygı, korku, panik ve beslenme alışkanlıklarında değişiklikler gibi olumsuz etkiler yaratmıştır. Bunun yanında, karantina süreçleri ile sosyal ilişkilerin azalması sonucunda iletişim becerilerinde zayıflamaya neden olarak; fiziksel, bilişsel ve dil gelişiminde sorunlar meydana getirmiştir. Ayrıca çocukların oyun oynama biçimlerinde ve oyun arkadaşlıklarında değişimler yaşanmış, telefon, tablet ve televizyon gibi teknolojik araçların kullanımında artış gözlemlenmiştir. Çalışmanın sonucunda okul öncesi çocukların, COVID-19 salgını sürecinden olumsuz etkilenmesindeki temel unsurun “sosyal izolasyon” olduğu tespit edilmiştir.

Destekleyen Kurum

TÜBİTAK

Proje Numarası

2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı 2021/1 Dönemi

Kaynakça

  • Akoğlu, G. & Karaaslan, B. T. (2020). COVID-19 ve izolasyon sürecinin çocuklar üzerindeki olası psikososyal etkileri. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 99-103.
  • Aktan Acar, E., Erbaş, Y. H. & Eryaman, M. Y. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin COVID-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(4), 31-54.
  • Alisinanoğlu, F., Türksoy, E. & Karabulut, R. (2020). Pandemi sürecinde çocukluk dönemi korkuları. Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi, 6(14), 447-568.
  • Amakiri, P. C., Chude, C.F., Oradiegwu, S. U., Anoka, K. C. & Ezeoke, Q. A. (2020). Psychological effect of pandemic COVID-19 on families of health care professionals. British Journal of Psychology Research, 8(2), 1-7.
  • Arı Arat, C. & Gülay Ogelman, H. (2021). COVID-19 “evde kal” sürecinin anne görüşlerine göre okul öncesi dönem çocuklarının günlük yaşamlarına yansıması. Çocuk ve Medeniyet, 6(11), 31-53.
  • Arslan, Z. & Emre, O. (2021). COVID-19 sürecinin 0-6 yaş çocukların gelişimlerine etkisinin ekolojik sistemler kuramı çerçevesinde değerlendirilmesi. INSAC Academic Development Health Sciences, 293-321. https://www.insackongre.com/_files/ugd/e42d97_21d5a04480874eadb84a163ffa11b433.pdf#p age=295
  • Atmaca C. (2022, 17 Mart). İzmir'de okul öncesi okullaşma oranı yüzde 82’ye yükseldi. İhlas Haber Ajansı. https://www.iha.com.tr/haber-izmirde-okul-oncesi-okullasma-orani-yuzde- 82ye-yukseldi-1039431
  • Aydoğmuş Ördem, Ö. (2021). Dezavantajlı gruplar bağlamına radikal çocukluk sosyolojisi ve tıp söylemi, pandemi sürecinde dezavantajlı gruplar. E. Başaran & R. C. Alkın (Ed.), Pandemi sürecinde dezavantajlı gruplar içinde (ss. 479-492). NEÜ Yayınları.
  • Bapoğlu Dümenci, S., & Demir, E. (2022). COVID-19 pandemi sürecinde okul öncesi eğitime devam eden çocukların pandemiye ilişkin algılarının incelenmesi. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 9(2), 264-280.
  • Batmaz, O. & Güler, T. (2022). Okul öncesi ve ilkokul öğrencilerinin salgın döneminde ve öncesinde teknolojik araç kullanmalarına ilişkin ebeveyn görüşleri. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 12(4), 1978-1994.
  • Baysan, Ö. (2022). Okul öncesi dönem çocuklarının dijital oyun bağımlılık eğilimleri ile oyun eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Yayınlanmış tezsiz yüksek lisans tezi]. Pamukkale Üniversitesi.
  • Çaykuş, E. T. & Mutlu Çaykuş, T. (2020). COVID-19 pandemi sürecinde çocukların psikolojik dayanıklılığını güçlendirme yolları: ailelere, öğretmenlere ve ruh sağlığı uzmanlarına öneriler. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, COVID-19 özel sayısı 2, 95-113.
  • Döğer, S. S. & Kılınç, F. E. (2021). Okul öncesi dönemdeki çocukların Kovid-19 pandemisinde ev karantinası yaşamları. Türkiye Sağlık Araştırmaları Dergisi, 2(2), 1-14.
  • Durulan, D. & Angın, D. (2023). Akıl ve zekâ oyunlarının okul öncesi dönem çocukların dikkat ve görsel algı düzeylerine etkisinin incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25(1), 333-357.
  • Evcen, S. N. (2022). Okul öncesi dönemde pandemi sürecinde çocukların oyun hakkına ilişkin öğretmen görüşleri. [Yayımlanmış yüksek lisans tezi]. Maltepe Üniversitesi.
  • Gökçe, N., Erdoğan, B. M., Yatmaz, A. K., Avaroğlu, N. & Çok, Y. (2021). Okul öncesi dönem çocuklarının COVID-19 salgını süreci ve etkilerine ilişkin görüşleri. Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 4(1), 101-113.
  • Gökler, M. E. & Turan, Ş. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde problemli teknoloji kullanımı. ESTÜDAM Halk Sağlığı Dergisi, 5, 108-114.
  • Gülay Ogelman, H. & Amca Toklu, D. (2022). COVID-19 sürecinde okul öncesi dönem çocuklarının öğretmenleriyle ilişkilerinin okula uyum üzerindeki etkisi. International Journal of Educational Spectrum, 4(1), 1-12.
  • Hanzl, M. (2021). Urban forms and green infrastructure–the implications for public health during the COVID-19 pandemic. Cities & health, 5(sup1), S232-S236.
  • İğci, U. G. (2022). Okul öncesi öğretmenlerinin COVID-19 salgını döneminde dijital çağ bağlamında çocukluk yaşantılarına ilişkin görüşleri [Yayımlanmış yüksek lisans tezi]. Maltepe Üniversitesi.
  • Kazmierczak, A. (2013). The contribution of local parks to neighbourhood social ties. Landscape and Urban Planning, 109(1), 31-44.
  • Konca, A. S. & Çakır, T. (2021). Pandemi sürecinde uzaktan eğitim ile okul öncesi eğitimden ilkokula geçiş hakkında veli görüşleri. Yaşadıkça Eğitim, 35(2), 520-545.
  • Mart, M. & Kesicioğlu, O. S. (2020). COVID-19 Pandemi Sürecinde Ailelerin Evde Oyun Oynamaya İlişkin Görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4), 945-958.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), (2021). Milli Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim 2020/’21. https://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2021_09/10141326_meb_istatistikleri_orgun_egitim_2020_2021.pdf
  • Narcı, M. & N. Konuk, (2021). Contagious diseases and social structure: Turkey during the COVID-19 pandemic, in communicatıon studies in pandemic. Z. Tamer Gencer (Ed.), Communication Studies in the Pandemic: The Turkish Panorama içinde (ss. 49-75). Peter Lang.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), (2022). Milli Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim 2021/'22. http://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2022_09/15142558_meb_istatistikleri_orgun_egitim_2021_2022.pdf
  • Okatan, Ö. & Tagay, Ö. (2023). COVID-19 pandemi sürecinde okul öncesi velisi olmak. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (56), 626-648.
  • Pınar, Y. (2021). Pandemi sürecinde sosyal izolasyonun çocuklar üzerine olası etkileri: Bir model önerisi. Nesne-Psikoloji Dergisi, 9(20), 379-395.
  • Ribeiro, H. V., Sunahara, A. S., Sutton, J., Perc, M., & Hanley, Q. S. (2020). City size and the spreading of COVID-19 in Brazil. PloS one, 15(9), 1-12.
  • Sağlık Bakanlığı (2021). Sağlık Bakanlığı COVID-19 Bilimsel Araştırma Değerlendirme Komisyonunu. https://bilimselarastirma.saglik.gov.tr/.
  • Sormaz, F. & Yüksel, H. (2012). Değişen çocukluk, oyun ve oyuncağın endüstrileşmesi ve tüketim kültürü. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(3), 987-1008.
  • Sridhar, K. S. (2023). Urbanization and COVID‐19 Prevalence in India. Regional Science Policy & Practice, 15(3), 493-505.
  • Şenturk Pilan, B., Özbaran, B., Yüksel, G., Tortop, E., Çalışan, R., Yuluğ, B., Tokmak, S. H., Anılır, G., Köse, S., Erermiş, S, Yüncü, Z, Bildik, T. (2021). COVID-19 ve okul öncesi yaş grubu ruh sağlığı. Ege Tıp Dergisi, 60(2), 128 - 135.
  • Tarkoçin, S., Alagöz, N., & Boğa, E. (2020). Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Pandemi Sürecinde (COVID-19) Davranış Değişiklikleri ve Farkındalık Düzeylerinin Anne Görüşlerine Başvurularak İncelenmesi. Electronic Turkish Studies, 15(6), 1017-1036.
  • T.C. Sağlık Bakanlığı. (2020). Pandemi. https://covid19.saglik.gov.tr/TR- 66494/pandemi.html
  • Tuzcuoğlu, N., Aydın, D. & Balaban, S. (2021). Pandemi döneminde okul öncesi dönem çocukları ve annelerinin psikososyal açıdan etkilenme durumunun anne görüşleri doğrultusunda incelenmesi. Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 1-13.
  • Usta, S. & Gökcan, H. Nur. (2020). Çocukların ve annelerinin gözünden COVID-19. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 187-206.
  • WHO. (2020, 7 March). Responding To Community Spread Of COVID-19. https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/331421/WHO-COVID-19- Community_Transmission-2020.1-eng.pdf?sequence=1&isAllowed=y.
  • Yalçınkaya, G. & Gökmen, Ö. (2022). COVID-19 pandemi döneminin okul öncesi çağı çocuklarının oyun oynama eğilimlerine etkisinin incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 7(1), 95-107.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, E. & Şahin, K. (2022). COVID-19 pandemi sürecinde okul öncesi eğitimin öğretmen görüşleri açısından incelenmesi. Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi, 3(1), 33-57.
  • Yıldız, S. & Bektaş, F. (2021). COVID-19 salgınının çocukların boş zaman etkinliklerinde yarattığı değişimin ebeveyn görüşleriyle değerlendirilmesi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 26(1), 99-122.
  • Yüksel, H. & Çengel Schoville M. (2020). How teachers perceive healthy eating and physical activity of primary school children. İlköğretim Online, 19(1), 252-268.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Okul Öncesi Eğitim
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hülya Yüksel 0000-0003-1975-2248

İlayda Albaş 0000-0003-1889-2943

Proje Numarası 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı 2021/1 Dönemi
Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Sayı: 58

Kaynak Göster

APA Yüksel, H., & Albaş, İ. (2023). COVID-19 Pandemi Sürecinde Okul Öncesi (3-6 Yaş) Çocukların Yaşadıkları Sorunlar: İzmir Örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(58), 3056-3085. https://doi.org/10.53444/deubefd.1345131