This study aims to investigate the effect of bibliotherapy practices on the awareness levels of parents of gifted children about their children's characteristics, social-emotional needs, and emotional regulation. The study utilized a single-group pre-test post-test experimental design. While determining the study group of the research, the convenience sampling method was adopted in terms of proximity and ease of access. Accordingly, 12 volunteer parents who have gifted children and who like to read books were reached. All of the participants were women. Nine of them participated in 7-week bibliotherapy sessions, each lasting 2 hours. At the beginning of the study, the group was administered the Parental Awareness Scale (Parents with a Gifted Child - EFÖ-ÜZÇE) to assess their awareness of gifted children and the 'Parental Emotion Regulation Scale' to assess their emotional regulation. After the sessions were completed, both scales were applied to the study group as a post-test and the effects of bibliotherapy sessions were examined. According to the findings, a significant difference favoring post-test scores was observed for both measures. It has been determined that bibliotherapy significantly affects the awareness of parents of gifted children regarding their children's characteristics and levels of emotion regulation.
Parents of gifted children bibliotherapy emotional regulation
Bu araştırmanın amacı, bibliyoterapi uygulamalarının özel yetenekli çocukların ebeveynlerinin çocuklarının özellikleri, sosyal - duygusal ihtiyaçları hakkındaki farkındalık düzeylerine ve duygu regülasyonları üzerine etkisini araştırmaktır. Araştırmada tek grup öntest sontest deneysel bir desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu belirlenirken, yakınlık ve erişim kolaylığı sağlaması açısından amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay örnekleme yöntemi benimsenmiştir. Bu doğrultuda özel yetenekli çocuğu olan ve kitap okumayı seven 12 gönüllü ebeveyne ulaşılmıştır. Katılımcıların tamamı kadındır. Çalışma grubuna sürekli devam eden 9 kişi 7 haftalık, her biri 2 saat süren bibliyoterapi oturumlarına katılmıştır. Çalışmanın başında gruba özel yetenekli çocuklar hakkındaki farkındalıklarını değerlendirmek üzere ‘Üstün Zekalı Çocuğu olan Ebeveynlerin Farkındalıkları Ölçeği (EFÖ-ÜZÇE)’ ve duygu regülasyonlarını değerlendirmek üzere ‘Ebeveyn Duygu Regülasyonu Ölçeği’ uygulanmıştır. Oturumlar tamamlandıktan sonra son test olarak yine her iki ölçek de çalışma grubuna uygulanmış ve bibliyoterapi oturumlarının etkileri incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre her iki ölçek açısından öntest ve sontest puanları karşılaştırıldığında sontest puanları lehine anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Bibliyoterapinin özel yetenekli çocukların ebeveynlerinin çocukları hakkındaki farkındalıklarına ve duygu regülasyon düzeylerine anlamlı şekilde etki ettiği bulgulanmıştır.
Özel yetenekli çocukların ebeveynleri bibliyoterapi duygu regülasyonu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Özel Yetenekli Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 14 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 59 |