This research aims to examine the opinions of pre-school teacher candidates, who have experienced distance education during the Covid-19 period and subsequent face-to-face education for approximately equal periods of time, regarding the advantages and disadvantages of distance and face-to-face education according to different educational elements. The case study model, one of the qualitative research designs, was used in the research. Criterion sampling method, one of the purposeful sampling methods, was used when determining the study group of the research. 69 teacher candidates studying in the Department of Preschool Teaching at a public university in the 2022-2023 academic year participated in the research. In this research, a structured interview form, created by the researchers and finalized by obtaining expert opinions from two field experts, was used as a data collection tool. Content analysis, one of the qualitative data analysis methods, was used to analyze the study data. As a result of the research, it was concluded that distance and face-to-face education have advantages and disadvantages in terms of communication, examination, class attendance, course operation and educational environment. In line with this result, it can be recommended that the advantages expressed by the participants about distance education be integrated into the face-to-face education environment.
distance education face-to-face education pre-school education pandemic teacher training
Bu araştırmada Covid-19 sürecindeki uzaktan eğitim ile sonrasındaki yüz yüze eğitimi yaklaşık olarak eşit sürelerde deneyimlemiş olan okul öncesi öğretmen adaylarının farklı eğitim öğelerine göre uzaktan ve yüz yüze eğitimin avantaj ve dezavantajlarına yönelik görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu belirlenirken amaçsal örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya 2022-2023 eğitim öğretim yılında bir kamu üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 69 öğretmen adayı katılım göstermiştir. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından oluşturulan ve iki alan uzmanından uzman görüşü alınarak son halini almış yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Çalışma verilerini analiz etmek için nitel veri analiz yöntemlerinden biri olan içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda uzaktan ve yüz yüze eğitimin iletişim, sınav, derse devam, dersin işleyişi ve eğitim ortamı bakımından avantaj ve dezavantajları olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuç doğrultusunda, uzaktan eğitim konusunda katılımcılar tarafından ifade edilen avantajların yüz yüze eğitim ortamına entegre edilmesi önerilebilir.
uzaktan eğitim yüz yüze eğitim okul öncesi eğitim pandemi öğretmen yetiştirme
Yapılan bu çalışmada araştırma etiği ilkeleri gözetilmiş olup gerekli etik kurul izinleri alınmıştır. Etik kurul izni kapsamında; Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Girişimsel Olmayan Klinik Araştırmalar etik kurulundan 07.12.2022 tarihli ve GO 2022/959 sayılı sayılı belge alınmıştır.
Destekleyen kurum yoktur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Okul Öncesi Eğitim, Eğitim Teknolojisi ve Bilgi İşlem |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 14 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 4 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 60 |