This study aimed to examine the actions of a mathematics teacher to support students' proportional reasoning skills. Qualitative research methods were employed for data collection, analysis, and interpretation, utilizing the observation technique. The study involved working with an experienced mathematics teacher at a middle school in Buca, Izmir. Fourteen lessons were observed, covering nine learning objectives within the topics of linear equations and inequalities. Lesson observations were conducted using camera recordings in both online and face-to-face learning environments. Online lesson recordings were collected by the teacher recording the lessons conducted on the EBA platform. Face-to-face lesson recordings were collected by the researcher using a set-up camera. The data were analyzed using Ellis, Özgür, and Reiten's (2019) Teacher Actions Supporting Student Thinking framework, developed specifically for mathematics, while observing the lessons taught by the collaborating teacher. The findings revealed that the participating mathematics teacher primarily employed the actions of eliciting responses, confirming correct answers, providing clarification, requesting evaluation, providing conceptual knowledge, and explaining.
Bu çalışmada bir matematik öğretmeninin öğrencilerin orantısal akıl yürütme becerilerini destekleme eylemlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Verilerin toplanması, analiz edilmesi ve yorumlanmasında nitel araştırma yöntemlerine bağlı kalınarak gözlem tekniği kullanılmıştır. Bu çalışma kapsamında, İzmir ili Buca ilçesinde yer alan bir ortaokulda deneyimli bir matematik öğretmeniyle çalışılmıştır. Doğrusal denklemler ve eşitsizlikler konularının kapsadığı 9 kazanımı içeren 14 ders gözlemlenmiştir. Ders gözlemleri çevrim içi ve yüz yüze eğitim yapıldığı ortamlarda kamera kaydı ile gerçekleştirilmiştir. Çevrim içi ders kayıtları EBA platformunda yapılan derslerin öğretmen tarafından kaydedilmesi yoluyla toplanmıştır. Yüz yüze ders kayıtları ise araştırmacı tarafından kurulan kamera kaydı ile toplanmıştır. Veriler, çalışmada iş birliği yapılan öğretmenin işlediği dersler gözlemlenirken Ellis, Özgür ve Reiten’ın (2019) matematiğe özgü geliştirdikleri Öğrenci Muhakemesini Destekleyen Öğretmen Eylemleri çerçevesinden faydalanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda araştırmaya katılım gösteren matematik öğretmeninin cevap isteme, doğru yanıtı onaylama, açıklığa kavuşturma, değerlendirme isteme, kavramsal bilgi verme ve açıklama yapma eylemlerinin ön planda olduğu gözlemlenmiştir.
Bu çalışma birinci yazarın ikinci yazar danışmanlığında tamamladığı yüksek lisans tezinden üretilmiştir.
L'objectif de cette étude est d'analyser les actions d'un enseignant de mathématiques visant à soutenir les compétences de raisonnement proportionnel des élèves. Les données ont été collectées, analysées et interprétées en utilisant la méthode de recherche qualitative avec la technique d'observation. Cette étude s'est concentrée sur une enseignante qui enseigne depuis 14 ans dans une école intermédiaire du district de Buca à Izmir. Les données ont été structurées en utilisant le cadre "Teacher Moves For Supporting Student Reasoning-TMSSR" développé spécifiquement pour les mathématiques par Ellis, Özgür et Reiten (2019) pendant l'observation des cours de l'enseignante. Quatorze leçons couvrant neuf acquisitions liées aux équations linéaires et aux inéquations ont été observées. La validité et la fiabilité de la recherche ont été assurées par des méthodes telles que la crédibilité, la transférabilité, la cohérence et la confirmabilité. Les résultats de l'étude ont montré que l'enseignante participant à la recherche se concentre principalement sur des actions telles que la sollicitation de réponses, l'approbation des bonnes réponses, la clarification, la demande d'évaluation, la fourniture d'informations conceptuelles et les explications.
Raisonnement proportion et proportionnalité raisonnement proportionnel actions de l
n dieser Studie soll die Untersuchung der Handlungen eines Mathematiklehrers zur Unterstützung der proportionalen Denkfähigkeiten der Schüler im Vordergrund stehen. Die Datenerhebung, -analyse und -interpretation erfolgte unter Verwendung qualitativer Forschungsmethoden und der Beobachtungstechnik. Im Rahmen dieser Studie wurde mit einer Mathematiklehrerin zusammengearbeitet, die seit 14 Jahren an einer Mittelschule im Bezirk Buca in der Provinz Izmir tätig ist. Die Daten wurden strukturiert, indem der von Ellis, Özgür und Reiten (2019) für die Mathematik entwickelte Rahmen für Lehrerhandlungen zur Unterstützung des Schülerdenkens (TMSSR) verwendet wurde, während die Unterrichtsstunden der beteiligten Lehrerin beobachtet wurden. Es wurden 14 Unterrichtsstunden untersucht, die neun Kompetenzen zu linearen Gleichungen und Ungleichungen abdeckten. Die Gültigkeit und Zuverlässigkeit der Forschung wurde durch Glaubwürdigkeit, Übertragbarkeit, Konsistenz und Überprüfbarkeit sichergestellt. Als Ergebnis der Studie wurde beobachtet, dass die teilnehmende Mathematiklehrerin hauptsächlich Handlungen wie das Einholen von Antworten, die Bestätigung korrekter Antworten, das Klären von Unklarheiten, das Fordern von Bewertungen, die Bereitstellung von konzeptionellem Wissen und das Erklären in den Vordergrund stellt.
Denken Verhältnis und Proportionalität proportionales Denken Lehrerhandlungen
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Matematik Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 13 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 60 |