Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Improving the Productive Language Skills of Foreign Students Learning Turkish with the Layered Teaching Method: An Action Study

Yıl 2024, Sayı: 60, 1442 - 1463, 28.06.2024
https://doi.org/10.53444/deubefd.1453759

Öz

The purpose of this research is to examine the effect of the layered curriculum on the productive language skills of students learning Turkish as a foreign language. The study was carried out as an operational study, which is one of the qualitative research approaches. The study group of the research consists of 15 foreign students studying at the C1 level at Aksaray University Turkish Teaching Application and Research Center. In the study, first of all, the current status of the students regarding their productive language skills (speaking and writing) was determined with preliminary measurements. The verbal interaction rubric and the oral production rubric were used to measure speaking skills, and the writing evaluation scale was used to measure writing skills. Then, action plans developed for the development of productive language skills were implemented over a period of 6 weeks. These plans were prepared taking into account the layered curriculum. In order to measure the effectiveness of the post-implementation action plans, final measurements were carried out and then the pre-post measurement results were compared. In addition, the feedback (qualitative data) obtained through conversational interviews with students regarding the application, reflective diaries and video recordings was questioned. The latest measurements and qualitative data obtained show that the action plans prepared in line with the layered curriculum improve students' speaking and writing skills.

Kaynakça

  • Aksoy, N. (2003). Eylem araştırması: Eğitimsel uygulamaları iyileştirme ve değiştirmede kullanılacak bir yöntem. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 36(36), 474-489.
  • Aydoğuş, R. & Ocak, G. (2011). İlköğretim 6 ve 7. sınıf fen ve teknoloji dersinde basamaklı öğretim programına dayalı öğretimin akademik başarıya etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(2), 343-368.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır?. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Başbay, A. (2005). Basamaklı öğretim programıyla desteklenmiş proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrenme sürecine etkileri. Ege Eğitim Dergisi, 6(1), 95-116.
  • Beckham, H. (2010). Student perceptions of layered curriculum vs. traditional coursework on class grades for 11th-12th grade economics and government students. Culminating Experience Action Research Projects, 17, 5–15.
  • Brosnan, C., May, B., & Blackwood, M. (2007). Layered curriculum lessons, aligned with the Ohio Science Content standards, for use in the high school science classroom. Retrieved from http://edhd.bgsu.edu/~sbanist/611/final/mikebranchristine/mikbranchristine.pdf
  • Burns, A. (2009). Action research. J. Heigham & R. A. Croker (Ed.). Qualitative research in applied linguistics: A practical introduction (112-134). Palgrave Macmillan.
  • Bülbül, F. (2015). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kavram haritalarının okuduğunu anlama becerisine etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(31), 187-201.
  • Canbulat, M., Tepeli, Y., & Özşavli, M. (2019). 8. sınıflarda cümle türleri konusunun öğretiminde basamaklı öğretim programının kullanımı. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 64-87. https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.618241
  • Caughie, B. D. (2016). The perceived ımpact of the layered curriculum ınstructional model on student engagement. Retrieved from Holy Family University. ProQuest LLC UMI Microform, 10011442.
  • Colding, H. F. (2015). Integrating a layered curriculum to facilitate differentiated instruction. Retrieved from http://www.ascd.org/ascd-express/vol3/324-colding.aspx.
  • Demir, D. (2023). Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin telaffuzunda zorlandıkları kelimelerin incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi.
  • Duman, B., & Özçelik, C. (2017). 7. sınıf çember ve daire konusunda basamaklı öğretim uygulamasının öğrencilerin matematik dersine ilişkin akademik başarı ve tutumlarına etkisi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(3), 1293-1308.
  • Eş, A. T., & Aktaş, E. (2023). Yabancı dil olarak Türkçe ders kitaplarındaki üretici dil becerileri etkinliklerinin eylem odaklı yaklaşıma göre incelenmesi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (Ö13), 157-197.
  • Ferrance, E. (2000). Action research: Themes in education. Northeast and Islands Regional Educational Laboratory at Brown Unıversity.
  • Gencel, İ. E., & Saracaloğlu, A. S. (2018). The effect of layered curriculum on reflective thinking and on self-directed learning readiness of prospective teachers. International Journal of Progressive Education, 14(1), 8-20.
  • Gömleksiz, M. N., & Biçer, S. (2012). Effects of the layered curriculum on student’s success, permanence and attitudes in Science and Technology Course. International Journal of Human Sciences, 9(2), 1657–1683.
  • Gömleksiz, M. N., & Öner, Ü. (2013). Basamaklı öğretim programının sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi. Milli Eğitim Dergisi, 43(198), 173-195.
  • Gülen Canlı, M., & Tepeli, Y. (2019). Ana dili ve yabancı dil olarak Türkçe eğitimi üzerine eylem araştırması yöntemiyle yapılmış çalışmaların sistematik olarak incelenmesi. International Journal of Field Education, 5(2), 30-54. https://doi.org/10.32570/ijofe.613889
  • Gün, E. S. (2013). The reflections of layered curriculum to learning-teaching process in social studies course. International Journal of Instruction, 6(2), 87-98.
  • Günaydın, Y., & Arıcı, A. F. ( 2020). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde etkileşimli okumanın konuşma becerisine etkisi. Ekev Akademi Dergisi, 24(83), 673-696.
  • Gürgür, H. (2017). Eylem araştırması. A. Saban ve A. Ersoy (Ed.), Eğitimde nitel araştırma desenleri içinde (2. bs., s. 31-80). Anı Yayıncılık.
  • Jacobs, H. L., Zinkgraf, S.A., Wormuth, D.R., Hartfiel, V F., & Hughey, J. B. (1981). Testing ESL composition: A practical approach. Newbury Publishers House.
  • Johnson, A. P. (2014). Eylem araştırması el kitabı. Anı Yayıncılık.
  • Kahraman, K., & Gündoğdu, K. (2021). Basamaklı öğretim programının İngilizce dersi öğrenci başarısına, tutumuna, öz düzenleme stratejisine ve kalıcılığa etkisi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 559-578.
  • Karagül, S. (2018a). Türkçe eğitiminde basamaklı öğretim. Eğiten.
  • Karagül, S. (2018b). Türkçe eğitiminde proje tabanlı öğrenme yöntemiyle desteklenen basamaklı öğretim programının öğrencilerin okuma ve yazma becerilerine etkisi. İlköğretim Online, 17(2), 874-887.
  • Karatay, M., & Taş, M. (2021). Eylem Araştırması’nın eğitim alanında kullanımı ve önemi. OPUS International Journal of Society Researches, 17(38), 5545-5568. https://doi.org/10.26466/opus.736788
  • Kim, H. Y. (2013). Statistical notes for clinical researchers: assessing normal distribution (2) using skewness and kurtosis. Restorative Dentistry & Endodontics, 37(44), 52-54.
  • Koc Akran, S., & Uzum, B. (2018). The effect of the layered curriculum on the 6th grade students’ learning styles in Science lesson. International Journal of Educational Methodology, 4(3), 141-152.
  • Koc Akran, S., & Gurbuzturk, O. (2019). Effect of layered curriculum in problem solving skills of students in science and technology course. International Journal of Educational Methodology, 5(1), 135-150.
  • Koç Akran, S. (2018). 6. sınıf fen ve teknoloji dersinde basamaklı öğretim programı uygulamasının öğrencilerin biliş ötesi farkındalıklarına etkisi. Anadolu Eğitim Liderliği ve Öğretim Dergisi, 6(1), 1-25.
  • Koç, E. S., & Şahin, A. E. (2014). The effect of the layered curriculum supported by multiple intelligence theory on student access and retention. Education and Science, 39(174), 286-296.
  • Mehdiyev, E., Uğurlu, C. T., & Usta, H. G. (2019). İngilizce dil öğreniminde içerik temelli öğretim yaklaşımı: Bir eylem araştırması. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 8(2), 406-428.
  • Nunley, K. F., & Evin Gencel, İ. (2019). Katmanlı program: ilkeler, planlama, uygulama ve değerlendirme. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2), 349-362.
  • Noe, B. (2008). The effects of a layered curriculum versus traditional teaching methods on academic achievement of fourth graders in the science content are. [Unpublished master’s thesis]. Columbia College.
  • Orakcı, Ş. (2019). The effect of layered curriculum model on students’ academic achievement and attitudes in English course. Malaysian Online Journal of Educational Sciences, 7(4), 55-66.
  • Özmen, C., Güven, E., & Dürer, Z. S. (2017). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde konuşma becerisi: Sesletime yönelik bir uygulama ve etkinlik önerisi. Turkish Studies, 12(28), 593-634.
  • Süğümlü, Ü., & Bakdemir, S. (2023). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma becerisi sürecinin değerlendirilmesi: Öğretici deneyimleri ve görüşleri. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi, 6(1), 82-100.
  • Şen, E. (2018). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde aktif öğrenmenin üretici becerilerin geliştirilmesine etkisi (Gem örneği). [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi.
  • Şimşek, A., & Çevirme, H. (2023). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde konuşma becerisine yönelik biçimlendirici değerlendirme temelli dereceli puanlama anahtarı geliştirme çalışması. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 36, 305-325. https://doi.org/10.29000/rumelide.1372349
  • Şimşek, R., & Erdem, İ. (2021) Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma becerisi ve kazanım ilişkisi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (22), 267-279.
  • Tiryaki, E. N. (2013) Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma eğitimi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(1), 38-44.
  • Türkben, T. (2019a). The effects of interactive teaching strategies on speaking skills of students learning Turkish as a second language. Journal of Language and Linguistic Studies, 15(3), 1011-1031.
  • Türkben, T. (2019b). The effects of creative writing practices on the writing skills of students learning Turkish as a second language. Eurasian Journal of Educational Research, 83, 183-208.
  • Uysal, S., & Özdemir, C. (2023). Yabancı dil olarak Türkçenin doydaşlara öğretiminde konuşma becerisinin gelişimini etkileyen faktörlerin tespiti. Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 7(31), 759-770.
  • Üzüm, B., & Pesen, A. (2020). Dokuzuncu sınıf İngilizce dersinde basamaklı öğretim programının etkililiğine dair öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(3), 489-510.
  • Yaşar Arslan, G., & Batur, Z. (2021) Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin Türkçe, Türkiye ve Türk kültürüne ilişkin görüşleri: Slovakya Matej Bel Üniversitesi örneği. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi, 4(1), 4-30.
  • Yıldırım Yakar, Z., & Albayrak, M. (2019). Basamaklı öğretim yönteminin öğrencilerin bilişsel öğrenme düzeylerine etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 13(1), 436-459. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.584683
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6.baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım. M. (2018). Yabancılara Türkçe öğretiminde yazma gelişim dosyası uygulaması. [Yayınlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Yılmaz, F., & Gültekin, M. (2013). Fen ve teknoloji dersinde basamaklı öğretim programı uygulamaları. Bilgisayar ve Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 27-59.
  • Zeybek, G. (2021). The effect of the layered curriculum on students’ academic achievement and retention of learning. i.e.: inquiry in education, 13(1), 1-29.

Türkçe Öğrenen Yabancı Öğrencilerin Basamaklı Öğretim Yöntemiyle Üretici Dil Becerilerinin Geliştirilmesi: Bir Eylem Çalışması

Yıl 2024, Sayı: 60, 1442 - 1463, 28.06.2024
https://doi.org/10.53444/deubefd.1453759

Öz

Bu araştırmanın amacı, basamaklı öğretim programının yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin üretici dil becerilerine etkisini incelemektir. Çalışma nitel araştırma yaklaşımlarından biri olan eylemsel çalışma olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Aksaray Üniversitesi Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi’nde C1 düzeyinde öğrenim gören 15 yabancı uyruklu öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada, öncelikle öğrencilerin üretici dil becerilerine (konuşma ve yazma) ilişkin mevcut durumları ön ölçümlerle belirlenmiştir. Konuşma becerilerinin ölçümünde sözlü etkileşim dereceli puanlama anahtarı ve sözlü üretim dereceli puanlama anahtarı, yazma becerisinin ölçümünde ise yazma değerlendirme ölçeği kullanılmıştır. Daha sonra, üretici dil becerilerinin gelişimine yönelik geliştirilen eylem planları 6 haftalık bir sürede uygulanmıştır. Bu planlar basamaklı öğretim programı dikkate alınarak hazırlanmıştır. Uygulama sonrası eylem planlarının etkililiğini ölçmek amacıyla son ölçümler gerçekleştirilmiş ve akabinde ön-son ölçüm sonuçları karşılaştırılmıştır. Ayrıca öğrencilerle uygulamaya ilişkin gerçekleştirilen sohbet tarzı görüşmeler, yansıtıcı günlükler ve video kayıtları vasıtasıyla elde edilen geribildirimler (nitel veriler) sorgulanmıştır. Yapılan son ölçümler ve elde edilen nitel veriler, basamaklı öğretim programı doğrultusunda hazırlanan eylem planlarının öğrencilerin konuşma ve yazma becerilerini geliştirdiğini göstermektedir.

Kaynakça

  • Aksoy, N. (2003). Eylem araştırması: Eğitimsel uygulamaları iyileştirme ve değiştirmede kullanılacak bir yöntem. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 36(36), 474-489.
  • Aydoğuş, R. & Ocak, G. (2011). İlköğretim 6 ve 7. sınıf fen ve teknoloji dersinde basamaklı öğretim programına dayalı öğretimin akademik başarıya etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(2), 343-368.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır?. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Başbay, A. (2005). Basamaklı öğretim programıyla desteklenmiş proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrenme sürecine etkileri. Ege Eğitim Dergisi, 6(1), 95-116.
  • Beckham, H. (2010). Student perceptions of layered curriculum vs. traditional coursework on class grades for 11th-12th grade economics and government students. Culminating Experience Action Research Projects, 17, 5–15.
  • Brosnan, C., May, B., & Blackwood, M. (2007). Layered curriculum lessons, aligned with the Ohio Science Content standards, for use in the high school science classroom. Retrieved from http://edhd.bgsu.edu/~sbanist/611/final/mikebranchristine/mikbranchristine.pdf
  • Burns, A. (2009). Action research. J. Heigham & R. A. Croker (Ed.). Qualitative research in applied linguistics: A practical introduction (112-134). Palgrave Macmillan.
  • Bülbül, F. (2015). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kavram haritalarının okuduğunu anlama becerisine etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(31), 187-201.
  • Canbulat, M., Tepeli, Y., & Özşavli, M. (2019). 8. sınıflarda cümle türleri konusunun öğretiminde basamaklı öğretim programının kullanımı. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 64-87. https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.618241
  • Caughie, B. D. (2016). The perceived ımpact of the layered curriculum ınstructional model on student engagement. Retrieved from Holy Family University. ProQuest LLC UMI Microform, 10011442.
  • Colding, H. F. (2015). Integrating a layered curriculum to facilitate differentiated instruction. Retrieved from http://www.ascd.org/ascd-express/vol3/324-colding.aspx.
  • Demir, D. (2023). Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin telaffuzunda zorlandıkları kelimelerin incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi.
  • Duman, B., & Özçelik, C. (2017). 7. sınıf çember ve daire konusunda basamaklı öğretim uygulamasının öğrencilerin matematik dersine ilişkin akademik başarı ve tutumlarına etkisi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(3), 1293-1308.
  • Eş, A. T., & Aktaş, E. (2023). Yabancı dil olarak Türkçe ders kitaplarındaki üretici dil becerileri etkinliklerinin eylem odaklı yaklaşıma göre incelenmesi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (Ö13), 157-197.
  • Ferrance, E. (2000). Action research: Themes in education. Northeast and Islands Regional Educational Laboratory at Brown Unıversity.
  • Gencel, İ. E., & Saracaloğlu, A. S. (2018). The effect of layered curriculum on reflective thinking and on self-directed learning readiness of prospective teachers. International Journal of Progressive Education, 14(1), 8-20.
  • Gömleksiz, M. N., & Biçer, S. (2012). Effects of the layered curriculum on student’s success, permanence and attitudes in Science and Technology Course. International Journal of Human Sciences, 9(2), 1657–1683.
  • Gömleksiz, M. N., & Öner, Ü. (2013). Basamaklı öğretim programının sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi. Milli Eğitim Dergisi, 43(198), 173-195.
  • Gülen Canlı, M., & Tepeli, Y. (2019). Ana dili ve yabancı dil olarak Türkçe eğitimi üzerine eylem araştırması yöntemiyle yapılmış çalışmaların sistematik olarak incelenmesi. International Journal of Field Education, 5(2), 30-54. https://doi.org/10.32570/ijofe.613889
  • Gün, E. S. (2013). The reflections of layered curriculum to learning-teaching process in social studies course. International Journal of Instruction, 6(2), 87-98.
  • Günaydın, Y., & Arıcı, A. F. ( 2020). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde etkileşimli okumanın konuşma becerisine etkisi. Ekev Akademi Dergisi, 24(83), 673-696.
  • Gürgür, H. (2017). Eylem araştırması. A. Saban ve A. Ersoy (Ed.), Eğitimde nitel araştırma desenleri içinde (2. bs., s. 31-80). Anı Yayıncılık.
  • Jacobs, H. L., Zinkgraf, S.A., Wormuth, D.R., Hartfiel, V F., & Hughey, J. B. (1981). Testing ESL composition: A practical approach. Newbury Publishers House.
  • Johnson, A. P. (2014). Eylem araştırması el kitabı. Anı Yayıncılık.
  • Kahraman, K., & Gündoğdu, K. (2021). Basamaklı öğretim programının İngilizce dersi öğrenci başarısına, tutumuna, öz düzenleme stratejisine ve kalıcılığa etkisi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 559-578.
  • Karagül, S. (2018a). Türkçe eğitiminde basamaklı öğretim. Eğiten.
  • Karagül, S. (2018b). Türkçe eğitiminde proje tabanlı öğrenme yöntemiyle desteklenen basamaklı öğretim programının öğrencilerin okuma ve yazma becerilerine etkisi. İlköğretim Online, 17(2), 874-887.
  • Karatay, M., & Taş, M. (2021). Eylem Araştırması’nın eğitim alanında kullanımı ve önemi. OPUS International Journal of Society Researches, 17(38), 5545-5568. https://doi.org/10.26466/opus.736788
  • Kim, H. Y. (2013). Statistical notes for clinical researchers: assessing normal distribution (2) using skewness and kurtosis. Restorative Dentistry & Endodontics, 37(44), 52-54.
  • Koc Akran, S., & Uzum, B. (2018). The effect of the layered curriculum on the 6th grade students’ learning styles in Science lesson. International Journal of Educational Methodology, 4(3), 141-152.
  • Koc Akran, S., & Gurbuzturk, O. (2019). Effect of layered curriculum in problem solving skills of students in science and technology course. International Journal of Educational Methodology, 5(1), 135-150.
  • Koç Akran, S. (2018). 6. sınıf fen ve teknoloji dersinde basamaklı öğretim programı uygulamasının öğrencilerin biliş ötesi farkındalıklarına etkisi. Anadolu Eğitim Liderliği ve Öğretim Dergisi, 6(1), 1-25.
  • Koç, E. S., & Şahin, A. E. (2014). The effect of the layered curriculum supported by multiple intelligence theory on student access and retention. Education and Science, 39(174), 286-296.
  • Mehdiyev, E., Uğurlu, C. T., & Usta, H. G. (2019). İngilizce dil öğreniminde içerik temelli öğretim yaklaşımı: Bir eylem araştırması. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 8(2), 406-428.
  • Nunley, K. F., & Evin Gencel, İ. (2019). Katmanlı program: ilkeler, planlama, uygulama ve değerlendirme. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2), 349-362.
  • Noe, B. (2008). The effects of a layered curriculum versus traditional teaching methods on academic achievement of fourth graders in the science content are. [Unpublished master’s thesis]. Columbia College.
  • Orakcı, Ş. (2019). The effect of layered curriculum model on students’ academic achievement and attitudes in English course. Malaysian Online Journal of Educational Sciences, 7(4), 55-66.
  • Özmen, C., Güven, E., & Dürer, Z. S. (2017). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde konuşma becerisi: Sesletime yönelik bir uygulama ve etkinlik önerisi. Turkish Studies, 12(28), 593-634.
  • Süğümlü, Ü., & Bakdemir, S. (2023). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma becerisi sürecinin değerlendirilmesi: Öğretici deneyimleri ve görüşleri. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi, 6(1), 82-100.
  • Şen, E. (2018). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde aktif öğrenmenin üretici becerilerin geliştirilmesine etkisi (Gem örneği). [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi.
  • Şimşek, A., & Çevirme, H. (2023). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde konuşma becerisine yönelik biçimlendirici değerlendirme temelli dereceli puanlama anahtarı geliştirme çalışması. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 36, 305-325. https://doi.org/10.29000/rumelide.1372349
  • Şimşek, R., & Erdem, İ. (2021) Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma becerisi ve kazanım ilişkisi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (22), 267-279.
  • Tiryaki, E. N. (2013) Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma eğitimi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(1), 38-44.
  • Türkben, T. (2019a). The effects of interactive teaching strategies on speaking skills of students learning Turkish as a second language. Journal of Language and Linguistic Studies, 15(3), 1011-1031.
  • Türkben, T. (2019b). The effects of creative writing practices on the writing skills of students learning Turkish as a second language. Eurasian Journal of Educational Research, 83, 183-208.
  • Uysal, S., & Özdemir, C. (2023). Yabancı dil olarak Türkçenin doydaşlara öğretiminde konuşma becerisinin gelişimini etkileyen faktörlerin tespiti. Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 7(31), 759-770.
  • Üzüm, B., & Pesen, A. (2020). Dokuzuncu sınıf İngilizce dersinde basamaklı öğretim programının etkililiğine dair öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(3), 489-510.
  • Yaşar Arslan, G., & Batur, Z. (2021) Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin Türkçe, Türkiye ve Türk kültürüne ilişkin görüşleri: Slovakya Matej Bel Üniversitesi örneği. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi, 4(1), 4-30.
  • Yıldırım Yakar, Z., & Albayrak, M. (2019). Basamaklı öğretim yönteminin öğrencilerin bilişsel öğrenme düzeylerine etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 13(1), 436-459. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.584683
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6.baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım. M. (2018). Yabancılara Türkçe öğretiminde yazma gelişim dosyası uygulaması. [Yayınlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Yılmaz, F., & Gültekin, M. (2013). Fen ve teknoloji dersinde basamaklı öğretim programı uygulamaları. Bilgisayar ve Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 27-59.
  • Zeybek, G. (2021). The effect of the layered curriculum on students’ academic achievement and retention of learning. i.e.: inquiry in education, 13(1), 1-29.
Toplam 53 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türkçe Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tuncay Türkben 0000-0003-0167-4173

Zahide Gül Koca 0009-0004-6582-338X

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 15 Mart 2024
Kabul Tarihi 29 Mayıs 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 60

Kaynak Göster

APA Türkben, T., & Koca, Z. G. (2024). Türkçe Öğrenen Yabancı Öğrencilerin Basamaklı Öğretim Yöntemiyle Üretici Dil Becerilerinin Geliştirilmesi: Bir Eylem Çalışması. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(60), 1442-1463. https://doi.org/10.53444/deubefd.1453759