In this study, the predictive effect of digital game addiction tendencies on problem behaviors of children aged 4-6 was examined. Additionally, it was examined whether children's problem behaviors differed according to various variables. 171 children who volunteered to participate formed the study group. The data of the research were collected through the General Information Form, Preschool and Kindergarten Behavior Scale, and Digital Game Addiction Tendency Scale. In the correlation analysis findings of the research, between the total of children's digital game addiction tendency and the sub-dimensions of conflict, constant playing, and the total of problem behavior, problem of expressing problems sub-dimension, and learning problem sub-dimension; A statistically positive, moderately significant relationship was determined between children's digital game addiction tendency, detachment from life sub-dimension and total problem behavior, learning problem sub-dimension. With regression analysis, it was determined that the sub-dimensions of digital game addiction such as conflict, constant playing, reflection on life, and detachment from life significantly predicted children's problem behaviors by 28.9%, problems expressing problems by 24.6%, and learning problems by 36.9%. It was determined that the difference between the rank averages of the variable groups of children's problem behaviors according to gender, number of siblings, and parents' education level was statistically significant.
Bu araştırmada, 4-6 yaş aralığındaki çocukların dijital oyun bağımlılığı eğilimlerinin problem davranışlarını yordayıcı etkisi incelenmiştir. Ayrıca, çocukların problem davranışlarının çeşitli değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Katılımcı olmaya gönüllü 171 çocuk çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, Genel Bilgi Formu, Okul Öncesi ve Anaokulu Davranış Ölçeği, Dijital Oyun Bağımlılığı Eğilimi Ölçeği aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın korelasyon analizi bulgularında, çocukların dijital oyun bağımlılığı eğilimi toplamı ve çatışma, sürekli oynama alt boyutları ile problem davranış toplamı, sorunları ifade etme problemi alt boyutu, öğrenme problemi alt boyutu arasında; çocukların dijital oyun bağımlılığı eğilimi hayattan kopma alt boyutu ile problem davranış toplamı, öğrenme problemi alt boyutu arasında istatistiksel olarak pozitif yönlü orta derecede anlamlı ilişki belirlenmiştir. Regresyon analizleri ile, dijital oyun bağımlılığı eğiliminin çatışma, sürekli oynama, hayata yansıtma, hayattan kopma alt boyutlarının çocukların problem davranışlarını %28.9 oranında, sorunları ifade etme problemini %24.6 oranında, öğrenme problemini %36.9 oranında anlamlı biçimde yordadığı tespit edilmiştir. Çocukların problem davranışlarının cinsiyet, kardeş sayısı, anne-baba öğrenim durumuna göre değişken gruplarının sıra ortalamaları arasındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu belirlenmiştir.
Bu araştırma için Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Etik Kurulundan (20.09.2023, Onay Sayı: E-84982664-050.01.04-424627) etik izin alınmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Okul Öncesi Eğitim |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 26 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 8 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 60 |