Teknolojinin hız kazanmasıyla birlikte birçok alanda çeşitli teknolojik araçların kullanıldığını gözlemlemek mümkün hale gelmiştir. Yapay zekâ, insan gibi düşünen ve hareket edebilen uygulamalara verilen genel addır. Yapay zekanın birçok alanda kullanıldığını görmek mümkündür. Bunlardan biri olan eğitimde yapay zekâ uygulamalarının kullanımı giderek yaygınlaşmaktadır. Akademik araştırmalar da dahil olmak üzere birçok alanda devrim yaratma potansiyeline sahip olan yapay zekâ araçları büyük miktardaki verileri analiz etme ve yorumlama, çeşitli problemleri çözmeye yönelik yollar geliştirme ve edindiği bulguları açık ve anlaşılır biçimde ifade etmesi çalışmaların kalitesini önemli ölçüde artırma potansiyeline sahip olmasıyla önemli hale gelmektedir. Herkesin kullanımına açık en yaygın uygulamalardan biri de ChatGPT’dir. Doğal dil işleme modeli olan ChatGPT’nin birçok alanda ses getiren bir araç olduğu göz önüne alındığında eğitimde ChatGPT’nin kullanılmasına yönelik çeşitli görüşlerin olduğunu görmek mümkündür. ChatGPT gibi yapay zekâ araçlarının eğitimde sıklıkla kullanılmaya başlaması yeni öğretim stratejilerinin geliştirilmesine ve öğrencilere sunulan etkinliklerin yeniden değerlendirilmesine yol açarak öğrencilerin bilgi edinme ve eğitim alanındaki bilgilere erişme yöntemine yeni bir bakış getirmiştir. Bu durum heyecan yaratırken aynı zamanda birtakım endişelerin ortaya çıkmasına da sebep olmuştur. Bu çalışmanın amacı eğitimde ChatGPT’nin kullanım alanlarına yer vermek, öngörülen fayda ve zararlarını ifade etmektir. Son olarak eğitimcilerin ChatGPT kullanımında dikkat etmeleri önerilen durumlara yer verilmiştir.
With the acceleration of technology in recent years, it has become possible to observe the use of various tools in many fields. Artificial intelligence is the general name given to tools that think and act like humans. The use of artificial intelligence tools in education, which is one of them, is becoming increasingly widespread. Artificial intelligence tools, which have the potential to revolutionize many fields, become important because they have the potential to analyze large amounts of data and express their findings in a clear and understandable way, which has the potential to significantly improve the quality of studies. The frequent use of artificial intelligence tools such as ChatGPT in education has led to the development of new teaching strategies and the re-evaluation of the activities offered to students, bringing a new perspective to the way students acquire knowledge and access information in the field of education. While this situation has created excitement, it has also caused some concerns. The aim of this study is to present the areas of use of ChatGPT in education and to express its anticipated benefits and harms. Finally, the recommended situations that educators should pay attention to when using ChatGPT are included.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Öğretim Teknolojileri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 30 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 21 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 63 |