The study examines the experiences of seven science teachers who participated in the TUBITAK 2204-B Secondary School Students' Research Projects Competition held in Adana region in 2024 with a phenomenological approach. Participants were selected according to certain criteria and data were collected through semi-structured interviews. The data obtained were analysed by content analysis method. The results of the data analysis revealed that the teachers generally conducted a comprehensive literature review before starting their projects and built their projects on daily life problems. Especially Biology and Physics were among the most preferred disciplines by teachers. However, other fields such as Values Education and History were also preferred. The in-depth interviews with the teachers showed the critical role of guidance processes as well as training and support resources to increase the success of the projects. It was emphasised that teachers' intrinsic motivation was an important factor in the success of the projects and that appreciating this motivation contributed to their willingness and energy in their future work. However, teachers encountered various obstacles such as time constraints, lack of resources and difficulties encountered in the project reporting process. In order to overcome these obstacles, the importance of collaborating with academics and organising consultancy trainings to increase teachers' access to technical knowledge is highlighted. It is also emphasised that rewarding teachers‘ efforts can increase their motivation and that elective project preparation courses should be added to the curriculum to improve students’ project writing skills.
Science teachers science education secondary school students project competitions TUBITAK
Çalışma, 2024 yılında Adana bölgesinde düzenlenen TÜBİTAK 2204-B Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması'na katılan yedi fen bilimleri öğretmeninin deneyimlerini fenomenolojik bir yaklaşımla incelemektedir. Katılımcılar, belirli kriterlere göre seçilmiş ve yarı yapılandırılmış görüşmelerle veri toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analiz yöntemiyle incelenmiştir. Veri analiz sonuçları, öğretmenlerin projelerine başlamadan önce genellikle kapsamlı bir literatür taraması yaptıklarını ve projelerini günlük yaşam problemleri üzerine inşa ettiklerini ortaya koymuştur. Özellikle Biyoloji ve Fizik gibi alanların, öğretmenler tarafından en çok tercih edilen disiplinler arasında yer almıştır. Bununla birlikte, Değerler Eğitimi ve Tarih gibi diğer alanlar da tercih edilmiştir. Öğretmenlerle yapılan derinlemesine mülakatlar, projelerdeki başarıyı artırmak için eğitim ve destek kaynaklarının yanı sıra rehberlik süreçlerinin ne kadar kritik bir rol oynadığını göstermiştir. Öğretmenlerin içsel motivasyonlarının, projelerin başarısında önemli bir etken olduğu ve bu motivasyonun takdir edilmesinin, gelecekteki çalışmalarında daha istekli ve enerjik olmalarına katkı sağladığı vurgulanmıştır. Ancak, öğretmenler zaman kısıtlamaları, kaynak yetersizliği ve proje raporlama sürecinde karşılaşılan zorluklar gibi çeşitli engellerle karşılaşmışlardır. Bu engellerin aşılması için öğretmenlerin teknik bilgiye erişimlerini artırmak amacıyla akademisyenlerle işbirliği yapılmasının ve danışmanlık eğitimlerinin düzenlenmesinin önemine dikkat çekilmektedir. Ayrıca, öğretmenlerin çabalarının ödüllendirilmesinin motivasyonlarını artırabileceği ve öğrencilerin proje yazma becerilerini geliştirmek için seçmeli proje hazırlık derslerinin müfredata eklenmesinin gerekliliği vurgulanmaktadır.
Fen bilimleri öğretmenleri fen eğitimi ortaokul öğrencileri proje yarışmaları TÜBİTAK
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Fen Bilgisi Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 4 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 7 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 63 |