Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KRUVAZİYER İŞLETMELERİN SOSYAL MEDYADAKİ REKLAMLARI İLE İLGİLİ TÜKETİCİ ALGILARININ İNCELENMESİNE YÖNELİK BİR ÇALIŞMA

Yıl 2017, , 137 - 158, 29.03.2017
https://doi.org/10.18613/deudfd.297710

Öz



Kruvaziyer
turizm, ülkelerin turizm gelirleri açısından önemli bir girdi sağlayan faaliyet
alanına dönüşmüştür. Kruvaziyer turizmin önem kazanması, çeşitli makro çevre
faktörlerinin etkisinin yanısıra, kruvaziyer işletmelerin mikro çevrelerinde
yaşanan değişimlerin de etkisiyle gerçekleşmiştir. Özellikle pazarlama alanında
kruvaziyer işletmelerin kendilerini mevcut ve/veya potansiyel müşterilere
tanıtmada reklamlar önemli bir rol oynamaktadır. Bu çalışmanın amacı,
belirlenen kruvaziyer işletmelerin sosyal medyada yer alan reklamlarının
değerlendirmesini belirli değişkenler çerçevesinde gerçekleştirerek, potansiyel
tüketicilerin bu reklamlara yönelik algılarını incelemektir. Çalışma iki ana
aşamadan oluşmaktadır. İlk olarak yazın taraması kapsamında pazarlama iletişimi
kavramı içerisinde reklam konusu ve kruvaziyer işletmelerde reklam faaliyetleri
açıklanmış ve incelenmiştir. Çalışmanın ikinci aşamasında ise seçilmiş olan ve
sosyal medyada yer alan reklamlar belirlenen örneklem çerçevesinde seçilen
kişilere izlettirilmiş ve onların algıları ve değerlendirmeleri yazın
taramasından elde edilen değişkenler çerçevesinde tespit edilmiştir. Bu
noktadan hareketle çalışmada, deniz turizmi faaliyetleri içerisinde oldukça
önemli bir paya sahip olan kruvaziyer turizmin ve dolayısıyla kruvaziyer turizm
işletmelerinin hedef müşterilerine ulaşmada kullandıkları reklamların ne
derecede etkili kullanıldığı da tartışılmaktadır. Çalışma, kruvaziyer
işletmelerin sosyal medya ve web siteleri üzerinden verdikleri reklam mesajlarının
hedef kitleler tarafından nasıl algılandığının belirlenmesine katkı
sağlamaktadır.  




Kaynakça

  • Ahuja, R.D., Michels, T.A., Walker, M.M. ve Weissbuch, M. (2007). Teen perceptions of disclosure in buzz marketing. Journal of Consumer Marketing, 24, 151-159.
  • Akat, Ö. (1997). Pazarlama Ağırlıklı Turizm İşletmeciliği. Bursa: Ekin Yayınları.
  • Akkaya, D.T. (2013). Sosyal medya reklamlarında tüketici algılarının tutum, davranış ve satın alma niyeti üzerine etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trakya.
  • Aktuğlu, I.K. (2006). Tüketicinin bilgilendirilmesi sürecinde reklam etiği. Küresel İletişim Dergisi, 2, 1-20.
  • Alikılıç, Ö. (2008). User generated contend in tourism marketing. Journal of Yasar University, 3(9), 1061-1080.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Yıldırım, E. ve Bayraktaroğlu, S. (2002). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Sakarya: Sakarya Kitabevi.
  • Arlı, E. (2014). Türk kruvaziyer turistlerin kruvaziyer seyahatini tercih etme nedenleri ile satın alma sıklıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. 2. Ulusal Deniz Turizmi Sempozyumu Bildiriler Kitabı, İzmir, Türkiye.
  • Atlay Işık, D. ve Cerit, A.G. (2015). Hizmet işletmelerinde hizmet kültürünün oluşturulmasında içsel pazarlamanın rolü: Kruvaziyer turizmden bir örnek olay. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(2), 61-77.
  • Babacan, M. (2015). Nedir Bu Reklam? İstanbul: Beta Yayınları.
  • Batra, R., Myers, J.G. ve Aaker, D. (1995). Advertising Management. New Jersey: Prentice Hall.
  • Chan, C. (2011). Using online advertising to increase the impact of a library Facebook page. Library Management, 32(4/5), 361-370.
  • Dikeç, G., Bayar, Y. ve Cerit, A.G. (2014). Kruvaziyer yolcuların liman alanında satın alma davranışlarına ilişkin bir araştırma. 2. Ulusal Deniz Turizmi Sempozyumu Bildiriler Kitabı, İzmir, Türkiye.
  • Dickey, J. ve Sullivan, J. (2007). Generational shift in media habits. MediaWeek, 17,7.
  • Dowling, R.K. (2006). The Cruising Industry in Cruise Ship Tourism, R.K. Dowling (Ed.) The Cruising Industry in Cruise Ship Tourism, pp. 3-17. Oxfordshire: CABI Publishing.
  • Göksel, A. B., Kocabaş, F. ve Elden, M. (1997). Pazarlama İletişimi Açısından Halkla İlişkiler ve Reklam, İstanbul: Yayınevi Yayıncılık.
  • Güneri, B. (1998). Reklam aracılığıyla tüketici zihnine girilmesi. Pazarlama Dünyası Dergisi, 69, 43.
  • Güz, H. (1998). Reklamlarda ikna stratejileri, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Howard, Daniel J. ve Thomas, E Barry (1990). The evaluative consequences of experiencing unexpected favorable events. Journal of Marketing Research, 27, 51-60.
  • Hwang, J. ve Han, H. (2014). Examining strategies for maximizing and utilizing brand prestige in the luxury cruise industry. Tourism Management, 40, 244-259.
  • İslamoğlu, A.H. (2006). Pazarlama Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Karabulut, M. (1989). Tüketici Davranışı, İstanbul: İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayını.
  • Kotler, P. ve Keller, K.L. (2012). Marketing Management, 14th edition, Essex: Pearson Education Limited.
  • Kuş, E. (2003). Sosyal Bilimlerde Araştırma Teknikleri Nitel mi, Nicel mi? Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Küçükerdoğan, R. (1999). Reklam iletişimi açısından hedef kitle çözümlemesi. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 9, 319-341.
  • Kwortnik, R. (2006). Carnival cruise lines, burnishing the brand. Cornell Hospitality Quarterly, 47(3), 286-300.
  • Kwortnik, R. (2008). Shipscape influence on the leisure cruise experience. International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 2(4), 289 – 311.
  • Marti, B.E. (1993). Cruise line brochures: A comparative analysis of lines providing caribbean service. Journal of Travel and Tourism Marketing, 2(1), 31-52.
  • Marti, B.E. (2005) Cruise line logo recognition. Journal of Travel and Tourism Marketing, 18(1), 25-:31
  • Meng, S., Liang, G. ve Yang, S. (2011). The relationships of cruise image, perceived value, satisfaction, and post-purchase behavioral intention on taiwanese tourist. African Journal of Business Management, 5(1), 19-29.
  • Miller, A. ve Grazer, W. (2003). Complaint behavior as a factor in cruise line losses: An analysis of brand loyalty. Journal of Travel and Tourism Marketing, 15(1), 77-91.
  • Mucuk, İ. (2007). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Odabaşı, Y. (1995) Pazarlama İletişimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi
  • İşletme Fakültesi Yayınları.
  • Olney, T.j., Holbrook, M.B.,ve Batra, R. (1991). Consumer responses to advertising: The effects of ad content, emotions, and attitude toward the ad on viewing time. Journal of Consumer Research, 17(4),440-453
  • Oluç, M. (1990). Reklam (Advertisement). Pazarlama Dünyası, 4(20).
  • Oluç, M. (2006). Temel Pazarlama Kavramları, Beta: İstanbul.
  • Petrick, J.F., Li, R.,ve Park, S., (2007). Cruise passengers decision making processes. Journal of Travel and Tourism Marketing, 23(1), 1-14
  • Schlosser, Ann E., Shavitt, S. ve Kanfer, A. (1999). Survey of internet users attitudes toward internet advertising. Journal of Interactive Marketing, 13(3), 34-54.
  • Schmidt, Stacy M.P. ve Ralph, David, L. (2011). Social media: More available marketing tools. The Business Review, Cambridge, 18(2), 37-43.
  • Sezgin, O.M. ve Acar, Y. (1983). Turizm-Tanıtma-Pazarlama-Ekonomi.
  • Ankara: Baştem Yayınları.
  • Şahin, A. (2006). İnternet reklamlarının pazarlama etiği açısından değerlendirilmesi: Mersin Üniversitesi öğrencileri üzerinde yapılan pilot bir çalışma. Öneri Dergisi, 7(25),119-130.
  • Tek, Ö. (1997). Pazarlama İlkeleri. İzmir: Cem Matbacılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zafar, A. Johnson, J.P., Pei, C., Tan Wai, l. & Fang Ang Kah Hui, (2002). Country-of-origin and brand effects on consumers evaluations of cruise lines. International Marketing Review, 19(3),279 – 302.
  • Adweek. (2015). Cruise Lines Want a New Kind of Passenger: Millennials. http://www.adweek.com/news/advertising-branding/cruise-lines-want-new-kind-passenger-millennials-159702, Erişim Tarihi: 14.12.2015.
  • AMA(2015).Dictionary.https://www.ama.org/resources/Pages/Dictionary.aspx. Erişim Tarihi: 09.12.2015.
  • Mediapost. (2015). Carnival Launches Mobile Ads Via Facebook. http://www.mediapost.com/publications/article/264336/carnivallaunches-mobile-ads-via-facebook.html, Erişim Tarihi: 09.12.2015.

A STUDY ON INVESTIGATING THE CONSUMER PERCEPTIONS REGARDING THE ADVERTISEMENTS OF CRUISE SHIPPING COMPANIES IN SOCIAL MEDIA

Yıl 2017, , 137 - 158, 29.03.2017
https://doi.org/10.18613/deudfd.297710

Öz

Cruise tourism has become
an important input in terms of tourism revenues of the countries. Increasing
importance of cruise tourism has been possible not only with the impact of
macro environmental factors, but also with the impact of micro environmental
factors. Advertisements play a crucial role for cruise shipping companies to
promote themselves to their existing and/or potential customers.  The purpose of this study is to investigate
the perceptions of the potential consumers regarding the advertisements of
selected cruise shipping companies that take place in social media according to
the certain variables. The study consists of two main stages. In the first
stage of the study, advertising concept within the scope of marketing
communication and advertising activities of cruise shipping companies were
explained and discussed.  Then,  selected advertisements from social media, were
viewed by the sample of the study.  After
that, their perceptions and evaluations were identified within the scope of
variables that were extracted from the literature review. Hence, it was also
discussed how effective the advertisements were utilized as an important
element of marketing communication that was being used to reach target
customers by cruise tourism and thereby cruise shipping companies, and also taking
a considerable share among marine tourism activities. This study contributes to
reflect how the messages of advertisements that the cruise shipping companies
provide on social media and web sites, are percepted by target market.

Kaynakça

  • Ahuja, R.D., Michels, T.A., Walker, M.M. ve Weissbuch, M. (2007). Teen perceptions of disclosure in buzz marketing. Journal of Consumer Marketing, 24, 151-159.
  • Akat, Ö. (1997). Pazarlama Ağırlıklı Turizm İşletmeciliği. Bursa: Ekin Yayınları.
  • Akkaya, D.T. (2013). Sosyal medya reklamlarında tüketici algılarının tutum, davranış ve satın alma niyeti üzerine etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trakya.
  • Aktuğlu, I.K. (2006). Tüketicinin bilgilendirilmesi sürecinde reklam etiği. Küresel İletişim Dergisi, 2, 1-20.
  • Alikılıç, Ö. (2008). User generated contend in tourism marketing. Journal of Yasar University, 3(9), 1061-1080.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Yıldırım, E. ve Bayraktaroğlu, S. (2002). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Sakarya: Sakarya Kitabevi.
  • Arlı, E. (2014). Türk kruvaziyer turistlerin kruvaziyer seyahatini tercih etme nedenleri ile satın alma sıklıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. 2. Ulusal Deniz Turizmi Sempozyumu Bildiriler Kitabı, İzmir, Türkiye.
  • Atlay Işık, D. ve Cerit, A.G. (2015). Hizmet işletmelerinde hizmet kültürünün oluşturulmasında içsel pazarlamanın rolü: Kruvaziyer turizmden bir örnek olay. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(2), 61-77.
  • Babacan, M. (2015). Nedir Bu Reklam? İstanbul: Beta Yayınları.
  • Batra, R., Myers, J.G. ve Aaker, D. (1995). Advertising Management. New Jersey: Prentice Hall.
  • Chan, C. (2011). Using online advertising to increase the impact of a library Facebook page. Library Management, 32(4/5), 361-370.
  • Dikeç, G., Bayar, Y. ve Cerit, A.G. (2014). Kruvaziyer yolcuların liman alanında satın alma davranışlarına ilişkin bir araştırma. 2. Ulusal Deniz Turizmi Sempozyumu Bildiriler Kitabı, İzmir, Türkiye.
  • Dickey, J. ve Sullivan, J. (2007). Generational shift in media habits. MediaWeek, 17,7.
  • Dowling, R.K. (2006). The Cruising Industry in Cruise Ship Tourism, R.K. Dowling (Ed.) The Cruising Industry in Cruise Ship Tourism, pp. 3-17. Oxfordshire: CABI Publishing.
  • Göksel, A. B., Kocabaş, F. ve Elden, M. (1997). Pazarlama İletişimi Açısından Halkla İlişkiler ve Reklam, İstanbul: Yayınevi Yayıncılık.
  • Güneri, B. (1998). Reklam aracılığıyla tüketici zihnine girilmesi. Pazarlama Dünyası Dergisi, 69, 43.
  • Güz, H. (1998). Reklamlarda ikna stratejileri, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Howard, Daniel J. ve Thomas, E Barry (1990). The evaluative consequences of experiencing unexpected favorable events. Journal of Marketing Research, 27, 51-60.
  • Hwang, J. ve Han, H. (2014). Examining strategies for maximizing and utilizing brand prestige in the luxury cruise industry. Tourism Management, 40, 244-259.
  • İslamoğlu, A.H. (2006). Pazarlama Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Karabulut, M. (1989). Tüketici Davranışı, İstanbul: İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayını.
  • Kotler, P. ve Keller, K.L. (2012). Marketing Management, 14th edition, Essex: Pearson Education Limited.
  • Kuş, E. (2003). Sosyal Bilimlerde Araştırma Teknikleri Nitel mi, Nicel mi? Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Küçükerdoğan, R. (1999). Reklam iletişimi açısından hedef kitle çözümlemesi. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 9, 319-341.
  • Kwortnik, R. (2006). Carnival cruise lines, burnishing the brand. Cornell Hospitality Quarterly, 47(3), 286-300.
  • Kwortnik, R. (2008). Shipscape influence on the leisure cruise experience. International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 2(4), 289 – 311.
  • Marti, B.E. (1993). Cruise line brochures: A comparative analysis of lines providing caribbean service. Journal of Travel and Tourism Marketing, 2(1), 31-52.
  • Marti, B.E. (2005) Cruise line logo recognition. Journal of Travel and Tourism Marketing, 18(1), 25-:31
  • Meng, S., Liang, G. ve Yang, S. (2011). The relationships of cruise image, perceived value, satisfaction, and post-purchase behavioral intention on taiwanese tourist. African Journal of Business Management, 5(1), 19-29.
  • Miller, A. ve Grazer, W. (2003). Complaint behavior as a factor in cruise line losses: An analysis of brand loyalty. Journal of Travel and Tourism Marketing, 15(1), 77-91.
  • Mucuk, İ. (2007). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Odabaşı, Y. (1995) Pazarlama İletişimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi
  • İşletme Fakültesi Yayınları.
  • Olney, T.j., Holbrook, M.B.,ve Batra, R. (1991). Consumer responses to advertising: The effects of ad content, emotions, and attitude toward the ad on viewing time. Journal of Consumer Research, 17(4),440-453
  • Oluç, M. (1990). Reklam (Advertisement). Pazarlama Dünyası, 4(20).
  • Oluç, M. (2006). Temel Pazarlama Kavramları, Beta: İstanbul.
  • Petrick, J.F., Li, R.,ve Park, S., (2007). Cruise passengers decision making processes. Journal of Travel and Tourism Marketing, 23(1), 1-14
  • Schlosser, Ann E., Shavitt, S. ve Kanfer, A. (1999). Survey of internet users attitudes toward internet advertising. Journal of Interactive Marketing, 13(3), 34-54.
  • Schmidt, Stacy M.P. ve Ralph, David, L. (2011). Social media: More available marketing tools. The Business Review, Cambridge, 18(2), 37-43.
  • Sezgin, O.M. ve Acar, Y. (1983). Turizm-Tanıtma-Pazarlama-Ekonomi.
  • Ankara: Baştem Yayınları.
  • Şahin, A. (2006). İnternet reklamlarının pazarlama etiği açısından değerlendirilmesi: Mersin Üniversitesi öğrencileri üzerinde yapılan pilot bir çalışma. Öneri Dergisi, 7(25),119-130.
  • Tek, Ö. (1997). Pazarlama İlkeleri. İzmir: Cem Matbacılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zafar, A. Johnson, J.P., Pei, C., Tan Wai, l. & Fang Ang Kah Hui, (2002). Country-of-origin and brand effects on consumers evaluations of cruise lines. International Marketing Review, 19(3),279 – 302.
  • Adweek. (2015). Cruise Lines Want a New Kind of Passenger: Millennials. http://www.adweek.com/news/advertising-branding/cruise-lines-want-new-kind-passenger-millennials-159702, Erişim Tarihi: 14.12.2015.
  • AMA(2015).Dictionary.https://www.ama.org/resources/Pages/Dictionary.aspx. Erişim Tarihi: 09.12.2015.
  • Mediapost. (2015). Carnival Launches Mobile Ads Via Facebook. http://www.mediapost.com/publications/article/264336/carnivallaunches-mobile-ads-via-facebook.html, Erişim Tarihi: 09.12.2015.
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özlem Özgezmez Bu kişi benim

Gül Denktaş Şakar

Yayımlanma Tarihi 29 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Özgezmez, Ö., & Denktaş Şakar, G. (2017). KRUVAZİYER İŞLETMELERİN SOSYAL MEDYADAKİ REKLAMLARI İLE İLGİLİ TÜKETİCİ ALGILARININ İNCELENMESİNE YÖNELİK BİR ÇALIŞMA. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi137-158. https://doi.org/10.18613/deudfd.297710
AMA Özgezmez Ö, Denktaş Şakar G. KRUVAZİYER İŞLETMELERİN SOSYAL MEDYADAKİ REKLAMLARI İLE İLGİLİ TÜKETİCİ ALGILARININ İNCELENMESİNE YÖNELİK BİR ÇALIŞMA. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. Published online 01 Mart 2017:137-158. doi:10.18613/deudfd.297710
Chicago Özgezmez, Özlem, ve Gül Denktaş Şakar. “KRUVAZİYER İŞLETMELERİN SOSYAL MEDYADAKİ REKLAMLARI İLE İLGİLİ TÜKETİCİ ALGILARININ İNCELENMESİNE YÖNELİK BİR ÇALIŞMA”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, Mart (Mart 2017), 137-58. https://doi.org/10.18613/deudfd.297710.
EndNote Özgezmez Ö, Denktaş Şakar G (01 Mart 2017) KRUVAZİYER İŞLETMELERİN SOSYAL MEDYADAKİ REKLAMLARI İLE İLGİLİ TÜKETİCİ ALGILARININ İNCELENMESİNE YÖNELİK BİR ÇALIŞMA. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 137–158.
IEEE Ö. Özgezmez ve G. Denktaş Şakar, “KRUVAZİYER İŞLETMELERİN SOSYAL MEDYADAKİ REKLAMLARI İLE İLGİLİ TÜKETİCİ ALGILARININ İNCELENMESİNE YÖNELİK BİR ÇALIŞMA”, Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, ss. 137–158, Mart 2017, doi: 10.18613/deudfd.297710.
ISNAD Özgezmez, Özlem - Denktaş Şakar, Gül. “KRUVAZİYER İŞLETMELERİN SOSYAL MEDYADAKİ REKLAMLARI İLE İLGİLİ TÜKETİCİ ALGILARININ İNCELENMESİNE YÖNELİK BİR ÇALIŞMA”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. Mart 2017. 137-158. https://doi.org/10.18613/deudfd.297710.
JAMA Özgezmez Ö, Denktaş Şakar G. KRUVAZİYER İŞLETMELERİN SOSYAL MEDYADAKİ REKLAMLARI İLE İLGİLİ TÜKETİCİ ALGILARININ İNCELENMESİNE YÖNELİK BİR ÇALIŞMA. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. 2017;:137–158.
MLA Özgezmez, Özlem ve Gül Denktaş Şakar. “KRUVAZİYER İŞLETMELERİN SOSYAL MEDYADAKİ REKLAMLARI İLE İLGİLİ TÜKETİCİ ALGILARININ İNCELENMESİNE YÖNELİK BİR ÇALIŞMA”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, 2017, ss. 137-58, doi:10.18613/deudfd.297710.
Vancouver Özgezmez Ö, Denktaş Şakar G. KRUVAZİYER İŞLETMELERİN SOSYAL MEDYADAKİ REKLAMLARI İLE İLGİLİ TÜKETİCİ ALGILARININ İNCELENMESİNE YÖNELİK BİR ÇALIŞMA. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. 2017:137-58.

Dergimizde yayınlanmış makaleler kaynak gösterilmeden kullanılamaz

Dergideki yazıların bilimsel sorumluluğu yazarlarına aittir.

Denizcilik Fakültesi Dergisinin içeriği tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/

Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deudfd/contacts


download    download   download

                                               18441     23882   23881      13875                                                                     27606  13880 13876  27184   download