Kruvaziyer
turizm, ülkelerin turizm gelirleri açısından önemli bir girdi sağlayan faaliyet
alanına dönüşmüştür. Kruvaziyer turizmin önem kazanması, çeşitli makro çevre
faktörlerinin etkisinin yanısıra, kruvaziyer işletmelerin mikro çevrelerinde
yaşanan değişimlerin de etkisiyle gerçekleşmiştir. Özellikle pazarlama alanında
kruvaziyer işletmelerin kendilerini mevcut ve/veya potansiyel müşterilere
tanıtmada reklamlar önemli bir rol oynamaktadır. Bu çalışmanın amacı,
belirlenen kruvaziyer işletmelerin sosyal medyada yer alan reklamlarının
değerlendirmesini belirli değişkenler çerçevesinde gerçekleştirerek, potansiyel
tüketicilerin bu reklamlara yönelik algılarını incelemektir. Çalışma iki ana
aşamadan oluşmaktadır. İlk olarak yazın taraması kapsamında pazarlama iletişimi
kavramı içerisinde reklam konusu ve kruvaziyer işletmelerde reklam faaliyetleri
açıklanmış ve incelenmiştir. Çalışmanın ikinci aşamasında ise seçilmiş olan ve
sosyal medyada yer alan reklamlar belirlenen örneklem çerçevesinde seçilen
kişilere izlettirilmiş ve onların algıları ve değerlendirmeleri yazın
taramasından elde edilen değişkenler çerçevesinde tespit edilmiştir. Bu
noktadan hareketle çalışmada, deniz turizmi faaliyetleri içerisinde oldukça
önemli bir paya sahip olan kruvaziyer turizmin ve dolayısıyla kruvaziyer turizm
işletmelerinin hedef müşterilerine ulaşmada kullandıkları reklamların ne
derecede etkili kullanıldığı da tartışılmaktadır. Çalışma, kruvaziyer
işletmelerin sosyal medya ve web siteleri üzerinden verdikleri reklam mesajlarının
hedef kitleler tarafından nasıl algılandığının belirlenmesine katkı
sağlamaktadır.
Kruvaziyer turizm pazarlama iletişimi reklam sosyal medya tüketici algısı
Cruise tourism has become
an important input in terms of tourism revenues of the countries. Increasing
importance of cruise tourism has been possible not only with the impact of
macro environmental factors, but also with the impact of micro environmental
factors. Advertisements play a crucial role for cruise shipping companies to
promote themselves to their existing and/or potential customers. The purpose of this study is to investigate
the perceptions of the potential consumers regarding the advertisements of
selected cruise shipping companies that take place in social media according to
the certain variables. The study consists of two main stages. In the first
stage of the study, advertising concept within the scope of marketing
communication and advertising activities of cruise shipping companies were
explained and discussed. Then, selected advertisements from social media, were
viewed by the sample of the study. After
that, their perceptions and evaluations were identified within the scope of
variables that were extracted from the literature review. Hence, it was also
discussed how effective the advertisements were utilized as an important
element of marketing communication that was being used to reach target
customers by cruise tourism and thereby cruise shipping companies, and also taking
a considerable share among marine tourism activities. This study contributes to
reflect how the messages of advertisements that the cruise shipping companies
provide on social media and web sites, are percepted by target market.
Cruise tourism marketing communication advertising social media consumer perception
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
Dergimizde yayınlanmış makaleler kaynak gösterilmeden kullanılamaz
Dergideki yazıların bilimsel sorumluluğu yazarlarına aittir.
Denizcilik Fakültesi Dergisinin içeriği tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmaktadır.
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deudfd/contacts