Components of integrated marketing communications have considerable, significant effects for port businesses in a highly competitive environment on their services and activities to existing and potential customers as well as informing them about such services and activities. In such marketing communication process, ports may focus on integrated marketing communication elements in order to differentiate themselves from competing ports and attract more customers. Having effective intermodal hinterland networks and gaining intermodal characteristics can be regarded as one of the differentiating factors for ports. This study examines the basic concepts of intermodal port systems in connection with marketing communications concept. The main purpose of this study is to determine to what extent the member ports of ESPO (European Sea Ports Organization) includes the variables of intermodal transport in their websites. To do this, content analysis is used. According to the findings of the study, the terms of "intermodal, multimodal and combined transport" and intermodal capabilities that ports mostly include in their websites are the Hamburg-Le
Intermodal transport intermodal oriented ports marketing communications for ports
Liman işletmelerinin yoğun rekabet ortamında mevcut ve potansiyel
müşterilerine hizmetlerini ve faaliyetlerini sunmada ve bu hizmet ve
faaliyetlere yönelik bilgilendirme yapmada pazarlama iletişiminin ve
pazarlama iletişimi bileşenlerinin önemli bir etkisi bulunmaktadır.
Limanların pazarlama iletişimi süreçlerinde kendilerini rakip limanlardan
farklılaştırmak ve daha fazla müşteri elde etmek adına odaklandıkları belli
başlı unsurlar olabilmektedir. Limanların ard bölgeleri (hinterlandları) ile
etkin bağlantılar kurabilmeleri ve bu kapsamda intermodal yönlü liman
olabilmeleri farklılaştırıcı unsurlardan birisi olarak
değerlendirilebilmektedir. Bu çalışma pazarlama iletişimi kavramı ile
bağlantılı olarak intermodal yönlü liman sistemlerine ilişkin temel
kavramları incelemektedir. Çalışmanın ana amacı içerik analizi yöntemi ile
ESPO (European Sea Ports Organization) üyesi limanların web sitelerinin
incelenmesiyle birlikte intermodal taşımacılığa yönelik değişkenlerin
pazarlama iletişimlerinde ne derece kullanıldığını belirlemektir.
Araştırmanın bulgularına göre “intermodal, multimodal, kombine
taşımacılık” terimlerine ve intermodal özelliklerine web sitelerinde en çok
yer veren limanların Belçika, Fransa, Hollanda ve Almanya’da Hamburg- Le
Havre limanları sırasında olduğu görülmüştür. Bu durum intermodal yönlü
liman farkındalığı ile gelişmiş liman sistemleri arasında bir ilişki olduğunu
göstermektedir.
İntermodal taşımacılık intermodal yönlü limanlar limanlarda pazarlama iletişimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Dergimizde yayınlanmış makaleler kaynak gösterilmeden kullanılamaz
Dergideki yazıların bilimsel sorumluluğu yazarlarına aittir.
Denizcilik Fakültesi Dergisinin içeriği tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmaktadır.
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deudfd/contacts