İklim değişikliği ve küresel ısınma olguların hayatımızda gittikçe daha fazla yer kaplamakta ve ortaya çıkardığı olumsuz sonuçlar etkilerini günden güne belirginleştirmektedir. Daha yaşanılabilir bir gezegen ve gelecek için tüm taraflar için olduğu gibi denizcilik sektörüne de belirli sorumluluklar düşmektedir. Fosil yakıt tükeden devasa makineleriyle gemiler, önemli miktarda sera gazı ortaya çıkarmaktadır. Uluslararası Denizcilik Örgütü, çeşitli yaptırım kararları ile gemilerden kaynaklanan sera gazı salımını azaltılmasını hedeflemekte ve gemilerin ilgili kriterlerini yerine getirmesini beklemektedir. Gemi operatörleri ve armatörler de, hem uluslararası kuruluşların iklim değişikliği kapsamındaki yaptırımları hem de yakıt giderlerinin azaltılması adına enerji verimliliği ve sera gazı emisyon azaltımı konularına hassasiyet göstermeye başlamıştır. Bu çerçevede bu çalışma, konteyner operatörleri özelinde, gemi şirketlerinin bu konulardaki mevcut durumunu ortaya koymayı ve ortalama yakıt tüketim ve sera gazı emisyon miktarlarının operator büyüklüğü ile ilişkini araçtırmayı amaçlamaktadır. Elde edilen bulgular, filo kapasitesine göre ortaama yakıt tüketiminin operator büyüklüğü ile ilişkili olduğunu göstermekte, kapasite kullanımının önemine işaret etmektedir.
İklim Eylemi Gemi Operatörleri Konteyner Enerji Verimliliği Yakıt Tüketimi Sera Gazı Emisyonu
Climate change and global warming phenomena are taking up more and more space in our lives and their negative consequences are becoming more evident day by day. For a more livable planet and future, certain responsibilities fall on the maritime sector as well as on all parties. Ships, with their gigantic machinery that consumes fossil fuels, generate significant amounts of greenhouse gases. The International Maritime Organization aims to reduce greenhouse gas emissions from ships with various sanctions and expects ships to meet the relevant criteria. Ship operators and ship-owners have also started to show sensitivity to the issues of energy efficiency and greenhouse gas emission reduction in order to reduce both the sanctions of international organizations within the scope of climate change and fuel costs. In this context, by focusing on container operators, this study aims to reveal the current situation of ship companies in these matters and to find out the correlation between average fuel consumption and greenhouse gas emission amounts and operator size. The findings show that the average fuel consumption per fleet capacity is related to the size of the operator, pointing to the importance of capacity utilization.
Climate Action Ship Operators Container Energy Efficiency Fuel Consumption Greenhouse Gas Emissions
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Deniz Mühendisliği (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Denizcilik Sektöründe Güncel Gelişmeler |
Dergimizde yayınlanmış makaleler kaynak gösterilmeden kullanılamaz
Dergideki yazıların bilimsel sorumluluğu yazarlarına aittir.
Denizcilik Fakültesi Dergisinin içeriği tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmaktadır.
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deudfd/contacts