Giriş: Yaşlı popülasyonunun her geçen gün hızla artmasına paralel olarak yaşlılarla çalışacak sağlık profesyonellerine olan ihtiyaç da artış
göstermekte ve bu konuda eğitim almaları önem kazanmaktadır. Amaç: Bu araştırmanın amacı hemşirelik öğrencilerinin yaşlılara yönelik
tutumlarını ve tutumu etkileyebilecek bireysel özellikleri belirlemektir. Yöntem: Kesitsel tanımlayıcı tipte bir araştırmadır. Araştırmanın
yapılabilmesi için gerekli kurum izni, etik kurul izni ve katılımcılardan onam alınmıştır. Araştırmanın örneklem büyüklüğü 357’dir. Veriler
2016-2017 akademik yılı içerisinde (Haziran-Temmuz 2017) toplanmıştır. Veri toplama formu olarak sosyo-demografik özellikler anket
formu ve KOGAN yaşlılara yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Bulgular: Ölçeğin pozitif tutum puan ortalaması 74.10 (SS 11.14), negatif
tutum puan ortalaması 64.74 (SS 12.56), toplam ölçek puan ortalaması ise 145.35 (SS 16.08) olarak bulunmuştur. Mezun olduktan sonra
yaşlılarla çalışmak isteyen öğrenci oranı %65’dir. İncelenen değişkenlerden en uzun yaşanan yer (pozitif tutum puan ortalaması p=.037) ve
yaşlılarla çalışma istekliliği (pozitif, negatif ve toplam tutum puan ortalaması sırasıyla, p= .000, p= .031, p= .000) ile yaşlılara yönelik tutum
arasında istatiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuştur. Sonuç: Hemşirelik öğrencilerin yaşlılara yönelik pozitif yönde bir tutum sergilediği
sonucuna varılmıştır. Yaşlılara yönelik tutumu olumlu yönde geliştirmek ve bu konuda farkındalık yaratmak amacıyla hemşirelik
müfredatlarının geriatri derslerini içermesi büyük önem taşımaktadır. Yaşlılara yönelik pozitif tutum sergileyen ve bu konuda kendini
geliştiren öğrencilerin yaşlılara daha kaliteli bakım sunumunda görev alabilmesi mümkündür
Yaşlılığa karşı tutum Hemşirelik öğrencileri Yaşlılarla çalışmaya isteklilik Hemşirelik Müfredatı
_Elderly population is growing and healthcare professionals are now providing more care to elderly. Objectives_ The study was conducted in order to examine the attitudes of students of nursing as well as the relationship between their personal characteristics and attitudes towards elderly. Methods_ The cross-sectional descriptive study design was used. The sample consisted of 357students. The data was collected between June and July at 2016-2017 academic year with the sociodemographic characteristics questionnaire form and Turkish version of Kogan’s attitudes the old people scale. Results_ The average positive attitudes score was 74.10 (SD 11.14), negative attitudes score was 64.74 (SD 12.56), total score of KOGAN was 145.35 (SD 16.08). It was determined that more than half of the students were willing to work with elderly after graduation (65%). The statistically significant differences were found by place of longest residence (for positive attitudes, p = .037) and willingness to work with elderly (for positive, negative and total attitudes, p = .000, p = .031, p = .000, respectively), significant differences could not be found in terms of the other variables. Conclusion_ The results of this study indicate that nursing students have slightly positive attitudes towards elderly. It is important that the nursing curriculum includes geriatric courses that will create awareness and knowledge in students regarding care of elderly and attitudes toward the elderly. Adopting a more positive attitude towards elderly means providing more and higher quality care for the elderly_
Attitudes towards the elderly Nursing students Willingness to work with the elderly Nursing curriculum.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 2 |
Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi ULAKBİM Türk Tıp Dizini, Türk Medline, Türkiye Atıf Dizini, Şubat 2021 tarihinden beri EBSCO Host ve 26 Ekim 2021 tarihinden itibaren DOAJ ve 18 Ocak 2022 tarihinden beri Index Copernicus tarafından indekslenmektedir.