In this article, the nature of education has been taken from the point
of view of philosophy of education, and its reflections on the understanding of
religious education has been evaluated. Educational criteria related to these
principles have been tried to be determined in religious education by arguing
that it is the focal point of learning and development, that it is based on the
nature of education, that it is based on value judgment, that it is good, that
it needs to develop above its current level both culturally and individually.
Furthermore, what is meant by being educated in the field of religion today, is
discussed and the characteristics of individuals who are trained in this field
in the framework of changing knowledge and human understanding have been
examined.
Nature of Education Philosophy of Education Religious Education Educational Criteria Meaning of Being Educated
Bu makalede eğitimin doğası eğitim felsefesi bakımında ele alınmış ve
din eğitimi anlayışına yansımaları değerlendirilmiştir. Eğitimin doğası gereği
değer yargısına dayandığı, iyiye yönelik olduğu, hem kültürel hem de bireysel
anlamda mevcut seviyenin üzerinde bir gelişim sağlaması gerektiği, öğrenme ve gelişimin
odak noktası olduğu tartışılarak din eğitiminde bu ilkelere bağlı eğitimsel
kriterler belirlenmeye çalışılmıştır. Ayrıca günümüzde din alanında eğitimli
olmanın ne anlama geldiği irdelenmiş ve değişen bilgi, insan anlayışı
çerçevesinde bu alanda eğitim alan bireylerin hangi özellikleri kazanması
gerektiği incelenmiştir.
Eğitimin Doğası Eğitim Felsefesi Din Eğitimi Padagojik Kriter Eğitimli Olmanın Anlamı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Ağustos 2018 |
Gönderilme Tarihi | 7 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |