BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de Eğitim Ekonomik Büyümeyi Etkiliyor mu? Nedensellik Analizleriyle Bir İnceleme

Yıl 2015, Cilt: 30 Sayı: 2, 19 - 38, 25.12.2015

Öz

Bu çalışmada ekonomik büyüme ve eğitim arasındaki ilişkiler Standart Granger nedensellik, Hsiao’nun Granger nedensellik ve Dolado-Lütkepohl VAR nedensellik yöntemleriyle 1950-2012 dönemi Türkiye ekonomisi için ampirik yönden incelenmiştir. Ekonometrik analizler, ekonomik büyümeden yükseköğretim mezunu sayısına; meslek lisesi ve genel lise mezun sayısından ekonomik büyümeye doğru pozitif bir nedenselliğin olduğunu göstermektedir.

Kaynakça

  • AFŞAR, M. (2009), “Türkiye’de Eğitim Yatırımları ve Ekonomik Büyüme İlişkisi”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (1), 85-98.
  • AFZAL, M., MALIK, M. E., BEGUM, I., SARWAR, K., FATIMA, H. (2012), “Relationship among Education, Poverty and Economic Growth in Pakistan: An Econometric Analysis”, Journal of Elementary Education, 22(1), 23-45.
  • AKA, B., DUMONT, J. C. (2008), “Health, Education and Economic Growth: Testing for Long Run Relationships and Causal Links”, Applied Econometrics and International Development, 8(2), 101-113.
  • ALTINTAŞ, H., ÇETİNTAŞ, H. (2011), “Türkiye’de Ekonomik Büyüme, Beşeri Sermaye ve İhracat Arasındaki İlişkilerin Ekonometrik Analizi: 1970-2005”, Erciyes Üniversitesi İİBF Dergisi, 34 (36), 33-56.
  • AY, A., YARDIMCI, P. (2008), “Türkiye’de Beşeri Sermaye Birikimine Dayalı AK Tipi İçsel Ekonomik Büyümenin VAR Modeli ile Analizi (1950-2000)”, Maliye Dergisi, 155, Temmuz-Aralık, 5-14.
  • BABALOA, S. J. (2011), “Long-Run Relationship between Education and Economic Growth: Evidence from Nigeria”, International Journal of Humanities and Social Science, 1(14), 2-5.
  • BAL, H., ALGAN, N., MANGA, M., KANDIR, E. (2014), “Beşeri Sermaye ve Ekonomik Büyüme İlişkisi: BRICS Ülkeleri Türkiye Örneği”, International Conference on Eurasian Economies, 5-8.
  • BARRO, R. J. (1998), Human Capital and Growth in Cross-Country Regression, Harvard University Press, Manuscript
  • BECKER, S. G. (1964), Human Capital: A Theoretical and Empirical Analysis, with Special Reference to Education, New York: National Bureau of Economic Research, Columbia University Press.
  • BECKER, S. G. (1992), “Education, Labor Force Quality, and the Economy: The Adam Smith Address”, Business Economics, 27 (1), 7-12.
  • BENHABIB, J., SPIEGEL, M. (1994), “The Role of Human Capital in Economic Development: Evidence from Aggregate Cross-country Data”, Journal of Monetary Economics, 43, 143-174.
  • BEŞKAYA, A., SAVAŞ, B., ŞAMİLOĞLU, F. (2010), "Türkiye'de Eğitimin Ekonomik Büyümeye Etkisi-The Impact of Education on Economic Growth in Turkey", Süleyman Demirel Üniversitesi İİBF Dergisi, 15 (3), 19-42.
  • CHAUDHARY, A. R., IQBAL, A. (2009), “The Nexus between Higher Education and Economic Growth: An Empirical Investigation for Pakistan”, Pakistan Journal of Commerce and Social Sciences 3(1), 1-9.
  • ÇAKMAK, E., GÜMÜŞ, S. (2003), “Türkiye'de Beşeri Sermaye ve Ekonomik Büyüme: Ekonometrik bir Analiz (1960-2002)”, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi 60 (1), 6-12.
  • ÇALIŞKAN, Ş., KARABACAK, M., MEÇİK, O. (2013), “Türkiye’de Eğitim-Ekonomik Büyüme İlişkisi: 1923-2011 (Kantitatif Bir Yaklaşım)”, Yönetim Bilimleri Dergisi, 11 (21), 29-48.
  • DAHAL, M. P. (2010), “Higher Educational Enrollment, School Teachers and GDP in Nepal: A Causality Analysis”, Economic Journal of Development Issues, 11-12(1- 2), Combined Issue, 7-20.
  • DĂNĂCICĂ, D. E. (2011), “Causality between School Education and Economic Growth in Romania”, Argumenta Oeconomica, 1(26), 57-72.
  • DĂNĂCICĂ, D. E., BELAȘCU, L., LLIE, L. (2010), “The Interactive Causality between Higher Education and Economic Growth in Romania”, International Review of Business Research Paper, 4(6), 491-500.
  • DICKEY, D. A., FULLER, W. A. (1979), “Distribution of the Estimators for Autoregressive Time Series with a Unit Root,” Journal of the American Statistical Association, 74, 427-431.
  • DOLADO, J., LUTKEPOHL, H. (1996), “Making Wald Tests Work for Co-integrated VAR Systems”, Econometric Review, 15, 369-386.
  • ERDEM, E., TUĞCU, C. T. (2011), “Higher Education and Economic Growth: An Empirical Investigation of Cointegration and Causality for Turkish Economy”, Erciyes Üniversitesi İİBF Dergisi, 36, Temmuz-Aralık, 5-11.
  • ESER, K., GÖKMEN, Ç. E. (2009), “Beşeri Sermayenin Ekonomik Gelişme Üzerindeki Etkileri: Dünya Deneyimi ve Türkiye Üzerine Gözlemeler”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 1 (2), 41-56.
  • FÖLDVÁRI, P., LEEUWEN, B. V. (2009), “An Alternative Interpretation of Average Years of Education in Growth Regressions”, Applied Economics Letters, 16(9), 945-949.
  • FRANCIS, B., IYARE, S. (2006), “Education and Development in the Caribbean: A Cointegration and Causality Approach”, Economics Bulletin, 15(2), 1-13.
  • GRANGER, C. W. J. (1969), “Investigating Causal Relations by Econometric Models and Cross-spectral Methods”, Econometrica, 37 (3), 424-443.
  • GYIMAH-BREMPONG, K., PADDISON, O., MITIKU, W. (2006), “Higher Education and Economic Growth in Africa”, Journal of Development Studies, 42(3), 509-529.
  • HSIAO, C. (1981), “Autoregressive Modelling and Money-Income Causality Detection”, Journal of Monetary Economics, 7, 85-106.
  • KAR, M., AĞIR, H. (2003), “Türkiye’de Beşeri Sermaye ve Ekonomik Büyüme: Nedensellik Testi (Neo Klasik Büyüme Teorisi)”, KSU yayınları, 7-12.
  • KAR, M., TABAN, S. (2006), “Kamu Harcama Çeşitlerinin Ekonomik Büyüme Üzerine Etkileri”, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 58 (3), 11-21.
  • KARAGÜL, M. (2003), “Beşeri Sermayenin Ekonomik Büyümeyle İlişkisi ve Etkin Kullanımı”, Akdeniz İİBF Dergisi, 3 (5), 79-90.
  • KARATAŞ, M., ÇANKAYA, E. (2010), “İktisadi Kalkınma Sürecinde Beşeri Sermayeye İlişkin Bir İnceleme”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi SBE Dergisi, (2) 3, 29-55.
  • KESİKOĞLU, F., ÖZTÜRK, Z. (2013), “Relationship between Human Capital and Economic Growth: Panel Causality Analysis for Selected OECD Countries”, Journal of Economic and Social Studies, 3 (1), 153-162.
  • KRUEGER, A., LINDAHL, M. (2001), “Education for Growth: Why and for Whom?” Journal of Economic Literature, 39, 1101-1136.
  • KUI, L. (2006), “The Interactive Causality between Education and Economic Growth in China”, Working Paper Series, http://ssrn.com/abstract=920624, (04.05.2015).
  • LUCAS, R. (1988), “On the Mechanics of Economic Development”, Journal of Monetary Economics, 22 (1), 3-42.
  • MANKIW, G., ROMER, D., WEIL D. (1992), “A Contribution to the Empirics of Economic Growth”, Quarterly Journal of Economics, 107, 407-438.
  • MASON, G., ARK, V. B. (1992), “Vocational Education and Productivity in the Netherlands and Britain”, National Institute Economic Review, 140, 45-65.
  • MATTOON, R. (2006), “Can Higher Education Foster Economic Growth?” Chicago Fed Letter, 229, 1-4.
  • MEHRAA, M. (2013), “The Causality between Human Capital and Economic Growth in Oil Exporting Countries: Panel Cointegration and Causality”, Journal of Business Management & Social Sciences Research, 2(6), 62-66.
  • NEYCHEVA, M. (2014), “The Role of Education for the Economic Growth of Bulgaria”, Economics, Management and Financial Markets, 9(1), 182-190.
  • OECD (2014), “Education at a Glance 2014: OECD Indicators”, [http://Europa .eu/rapid/press-release_IP-14-979_en.htm], [30 May 2015].
  • ÖZSOY, C. (2009), “Türkiye’de Eğitim ve İktisadi Büyüme Arasındaki İlişkinin VAR Modeli ile Analizi”, The JKEM, IV, Spring, 2-6.
  • ÖZŞAHİN, Ş., KARAÇOR, Z. (2013), “Ekonomik Büyümenin Belirleyicilerinden Biri Olarak Beşeri Sermaye: Yükseköğrenimin Türkiye Ekonomisi İçin Önemi”, Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 6 (1), 148-162.
  • ROMER, P. (1986), “Increasing Returns and Long-Run Growth”, Journal of Political Economy, 94 (5), 1002-1037.
  • SARI, R., SOYTAŞ, U. (2006), “Income and Education in Turkey: A Multivariate Analysis”, Education Economics, 14(2), 181-196.
  • SAVAŞ, B. (2011), “Ekonomik Büyüme, Beşeri Sermaye ve İhracat: Nedensellik Analizi, 1928-2006”, Yakın Doğu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 38 67.
  • SCHULTZ, T. (1961), “Investment in Human Capital”, American Economic Review, 5 (1), 1-17.
  • SELF, S., GRABOWSKI, R. (2004), “Does Education at All Levels Cause Growth? India, a Case Study”, Economics of Education Review, 23, 47-55.
  • SELF, S., GRABOWSKI, R. (2005), “Gender, Vocational Education, and Economic Development: the Japanese Experience”, Review of Applied Economics, 1(1), 1-36.
  • SIANESI, B., REENAN, V. (2003), “The Returns to Education: Macroeconomics”, Journal of Economic Surveys, 17(2), 157-200.
  • ŞEN, H., KAYA, A., ALPASLAN, B. (2015), “Education, Health, and Economic Growth Nexus: A Bootstrap Panel Granger Causality Analysis for Developing Countries”, The University of Manchester, Discussion Paper Series EDP-1502.
  • ŞİMŞEK, M., KADILAR, C. (2010), “Türkiye’de Beşeri Sermaye, İhracat ve Ekonomik Büyüme Arasındaki İlişkinin Nedensellik Analizi”, C. Ü. İİBF Dergisi, (11) 1, 10-22.
  • TSAMADIAS, C., PRONTZAS, P. (2012), “The Effect of Education on Economic Growth in Greece over the 1960-2000 Period”, Education Economics, 20(5), 522-537.
  • TELATAR, O. M., TERZİ, H. (2010), “Nüfus ve Eğitimin Ekonomik Büyümeye Etkisi Türkiye Üzerine Bir İnceleme”, Atatürk Üniversitesi İİBF Dergisi, 24 (2), 9-15.
  • XUE, F. H., CHENG, L. (2010), “Dynamic Effects of the Chinese GDP and Number of Higher Education Based on Cointegrating”, Canadian Social Science, 6 (4), 73-80.
  • YAYLALI, M., LEBE, F. (2011), “Beşeri Sermaye ile İktisadi Büyüme Arasındaki İlişkinin Ampirik Analizi”, Marmara Üniversitesi, İİBF Dergisi, 30 (1), 23-51.
  • YURTKURAN, S. (2015), “Türkiye’de Eğitim-Ekonomik Büyüme İlişkisi”, KTÜ-SBE, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Trabzon.
  • ZIVENGWA, T. (2012), “Investigating the Causal Relationship between Education and Economic Growth in Zimbabwe”, Global Journal of Management and Business Research, 12(8), 106-117.

Does Education Affect Economic Growth in Turkey? A Causality Analysis

Yıl 2015, Cilt: 30 Sayı: 2, 19 - 38, 25.12.2015

Öz

This study attempts to examine empirically the relations between economic growth and education for Turkey in the period from 1950 through 2012 by using Standard Granger causality, Hsiao version of Granger causality and Dolado-Lütkepohl VAR causality analyses. Econometric findings imply that there is one-way (positive) causality from the economic growth to the number of students completing university and one-way (positive) causality from the number of students completing vocational high school and the number of students completing high school to the economic growth.

Kaynakça

  • AFŞAR, M. (2009), “Türkiye’de Eğitim Yatırımları ve Ekonomik Büyüme İlişkisi”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (1), 85-98.
  • AFZAL, M., MALIK, M. E., BEGUM, I., SARWAR, K., FATIMA, H. (2012), “Relationship among Education, Poverty and Economic Growth in Pakistan: An Econometric Analysis”, Journal of Elementary Education, 22(1), 23-45.
  • AKA, B., DUMONT, J. C. (2008), “Health, Education and Economic Growth: Testing for Long Run Relationships and Causal Links”, Applied Econometrics and International Development, 8(2), 101-113.
  • ALTINTAŞ, H., ÇETİNTAŞ, H. (2011), “Türkiye’de Ekonomik Büyüme, Beşeri Sermaye ve İhracat Arasındaki İlişkilerin Ekonometrik Analizi: 1970-2005”, Erciyes Üniversitesi İİBF Dergisi, 34 (36), 33-56.
  • AY, A., YARDIMCI, P. (2008), “Türkiye’de Beşeri Sermaye Birikimine Dayalı AK Tipi İçsel Ekonomik Büyümenin VAR Modeli ile Analizi (1950-2000)”, Maliye Dergisi, 155, Temmuz-Aralık, 5-14.
  • BABALOA, S. J. (2011), “Long-Run Relationship between Education and Economic Growth: Evidence from Nigeria”, International Journal of Humanities and Social Science, 1(14), 2-5.
  • BAL, H., ALGAN, N., MANGA, M., KANDIR, E. (2014), “Beşeri Sermaye ve Ekonomik Büyüme İlişkisi: BRICS Ülkeleri Türkiye Örneği”, International Conference on Eurasian Economies, 5-8.
  • BARRO, R. J. (1998), Human Capital and Growth in Cross-Country Regression, Harvard University Press, Manuscript
  • BECKER, S. G. (1964), Human Capital: A Theoretical and Empirical Analysis, with Special Reference to Education, New York: National Bureau of Economic Research, Columbia University Press.
  • BECKER, S. G. (1992), “Education, Labor Force Quality, and the Economy: The Adam Smith Address”, Business Economics, 27 (1), 7-12.
  • BENHABIB, J., SPIEGEL, M. (1994), “The Role of Human Capital in Economic Development: Evidence from Aggregate Cross-country Data”, Journal of Monetary Economics, 43, 143-174.
  • BEŞKAYA, A., SAVAŞ, B., ŞAMİLOĞLU, F. (2010), "Türkiye'de Eğitimin Ekonomik Büyümeye Etkisi-The Impact of Education on Economic Growth in Turkey", Süleyman Demirel Üniversitesi İİBF Dergisi, 15 (3), 19-42.
  • CHAUDHARY, A. R., IQBAL, A. (2009), “The Nexus between Higher Education and Economic Growth: An Empirical Investigation for Pakistan”, Pakistan Journal of Commerce and Social Sciences 3(1), 1-9.
  • ÇAKMAK, E., GÜMÜŞ, S. (2003), “Türkiye'de Beşeri Sermaye ve Ekonomik Büyüme: Ekonometrik bir Analiz (1960-2002)”, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi 60 (1), 6-12.
  • ÇALIŞKAN, Ş., KARABACAK, M., MEÇİK, O. (2013), “Türkiye’de Eğitim-Ekonomik Büyüme İlişkisi: 1923-2011 (Kantitatif Bir Yaklaşım)”, Yönetim Bilimleri Dergisi, 11 (21), 29-48.
  • DAHAL, M. P. (2010), “Higher Educational Enrollment, School Teachers and GDP in Nepal: A Causality Analysis”, Economic Journal of Development Issues, 11-12(1- 2), Combined Issue, 7-20.
  • DĂNĂCICĂ, D. E. (2011), “Causality between School Education and Economic Growth in Romania”, Argumenta Oeconomica, 1(26), 57-72.
  • DĂNĂCICĂ, D. E., BELAȘCU, L., LLIE, L. (2010), “The Interactive Causality between Higher Education and Economic Growth in Romania”, International Review of Business Research Paper, 4(6), 491-500.
  • DICKEY, D. A., FULLER, W. A. (1979), “Distribution of the Estimators for Autoregressive Time Series with a Unit Root,” Journal of the American Statistical Association, 74, 427-431.
  • DOLADO, J., LUTKEPOHL, H. (1996), “Making Wald Tests Work for Co-integrated VAR Systems”, Econometric Review, 15, 369-386.
  • ERDEM, E., TUĞCU, C. T. (2011), “Higher Education and Economic Growth: An Empirical Investigation of Cointegration and Causality for Turkish Economy”, Erciyes Üniversitesi İİBF Dergisi, 36, Temmuz-Aralık, 5-11.
  • ESER, K., GÖKMEN, Ç. E. (2009), “Beşeri Sermayenin Ekonomik Gelişme Üzerindeki Etkileri: Dünya Deneyimi ve Türkiye Üzerine Gözlemeler”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 1 (2), 41-56.
  • FÖLDVÁRI, P., LEEUWEN, B. V. (2009), “An Alternative Interpretation of Average Years of Education in Growth Regressions”, Applied Economics Letters, 16(9), 945-949.
  • FRANCIS, B., IYARE, S. (2006), “Education and Development in the Caribbean: A Cointegration and Causality Approach”, Economics Bulletin, 15(2), 1-13.
  • GRANGER, C. W. J. (1969), “Investigating Causal Relations by Econometric Models and Cross-spectral Methods”, Econometrica, 37 (3), 424-443.
  • GYIMAH-BREMPONG, K., PADDISON, O., MITIKU, W. (2006), “Higher Education and Economic Growth in Africa”, Journal of Development Studies, 42(3), 509-529.
  • HSIAO, C. (1981), “Autoregressive Modelling and Money-Income Causality Detection”, Journal of Monetary Economics, 7, 85-106.
  • KAR, M., AĞIR, H. (2003), “Türkiye’de Beşeri Sermaye ve Ekonomik Büyüme: Nedensellik Testi (Neo Klasik Büyüme Teorisi)”, KSU yayınları, 7-12.
  • KAR, M., TABAN, S. (2006), “Kamu Harcama Çeşitlerinin Ekonomik Büyüme Üzerine Etkileri”, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 58 (3), 11-21.
  • KARAGÜL, M. (2003), “Beşeri Sermayenin Ekonomik Büyümeyle İlişkisi ve Etkin Kullanımı”, Akdeniz İİBF Dergisi, 3 (5), 79-90.
  • KARATAŞ, M., ÇANKAYA, E. (2010), “İktisadi Kalkınma Sürecinde Beşeri Sermayeye İlişkin Bir İnceleme”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi SBE Dergisi, (2) 3, 29-55.
  • KESİKOĞLU, F., ÖZTÜRK, Z. (2013), “Relationship between Human Capital and Economic Growth: Panel Causality Analysis for Selected OECD Countries”, Journal of Economic and Social Studies, 3 (1), 153-162.
  • KRUEGER, A., LINDAHL, M. (2001), “Education for Growth: Why and for Whom?” Journal of Economic Literature, 39, 1101-1136.
  • KUI, L. (2006), “The Interactive Causality between Education and Economic Growth in China”, Working Paper Series, http://ssrn.com/abstract=920624, (04.05.2015).
  • LUCAS, R. (1988), “On the Mechanics of Economic Development”, Journal of Monetary Economics, 22 (1), 3-42.
  • MANKIW, G., ROMER, D., WEIL D. (1992), “A Contribution to the Empirics of Economic Growth”, Quarterly Journal of Economics, 107, 407-438.
  • MASON, G., ARK, V. B. (1992), “Vocational Education and Productivity in the Netherlands and Britain”, National Institute Economic Review, 140, 45-65.
  • MATTOON, R. (2006), “Can Higher Education Foster Economic Growth?” Chicago Fed Letter, 229, 1-4.
  • MEHRAA, M. (2013), “The Causality between Human Capital and Economic Growth in Oil Exporting Countries: Panel Cointegration and Causality”, Journal of Business Management & Social Sciences Research, 2(6), 62-66.
  • NEYCHEVA, M. (2014), “The Role of Education for the Economic Growth of Bulgaria”, Economics, Management and Financial Markets, 9(1), 182-190.
  • OECD (2014), “Education at a Glance 2014: OECD Indicators”, [http://Europa .eu/rapid/press-release_IP-14-979_en.htm], [30 May 2015].
  • ÖZSOY, C. (2009), “Türkiye’de Eğitim ve İktisadi Büyüme Arasındaki İlişkinin VAR Modeli ile Analizi”, The JKEM, IV, Spring, 2-6.
  • ÖZŞAHİN, Ş., KARAÇOR, Z. (2013), “Ekonomik Büyümenin Belirleyicilerinden Biri Olarak Beşeri Sermaye: Yükseköğrenimin Türkiye Ekonomisi İçin Önemi”, Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 6 (1), 148-162.
  • ROMER, P. (1986), “Increasing Returns and Long-Run Growth”, Journal of Political Economy, 94 (5), 1002-1037.
  • SARI, R., SOYTAŞ, U. (2006), “Income and Education in Turkey: A Multivariate Analysis”, Education Economics, 14(2), 181-196.
  • SAVAŞ, B. (2011), “Ekonomik Büyüme, Beşeri Sermaye ve İhracat: Nedensellik Analizi, 1928-2006”, Yakın Doğu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 38 67.
  • SCHULTZ, T. (1961), “Investment in Human Capital”, American Economic Review, 5 (1), 1-17.
  • SELF, S., GRABOWSKI, R. (2004), “Does Education at All Levels Cause Growth? India, a Case Study”, Economics of Education Review, 23, 47-55.
  • SELF, S., GRABOWSKI, R. (2005), “Gender, Vocational Education, and Economic Development: the Japanese Experience”, Review of Applied Economics, 1(1), 1-36.
  • SIANESI, B., REENAN, V. (2003), “The Returns to Education: Macroeconomics”, Journal of Economic Surveys, 17(2), 157-200.
  • ŞEN, H., KAYA, A., ALPASLAN, B. (2015), “Education, Health, and Economic Growth Nexus: A Bootstrap Panel Granger Causality Analysis for Developing Countries”, The University of Manchester, Discussion Paper Series EDP-1502.
  • ŞİMŞEK, M., KADILAR, C. (2010), “Türkiye’de Beşeri Sermaye, İhracat ve Ekonomik Büyüme Arasındaki İlişkinin Nedensellik Analizi”, C. Ü. İİBF Dergisi, (11) 1, 10-22.
  • TSAMADIAS, C., PRONTZAS, P. (2012), “The Effect of Education on Economic Growth in Greece over the 1960-2000 Period”, Education Economics, 20(5), 522-537.
  • TELATAR, O. M., TERZİ, H. (2010), “Nüfus ve Eğitimin Ekonomik Büyümeye Etkisi Türkiye Üzerine Bir İnceleme”, Atatürk Üniversitesi İİBF Dergisi, 24 (2), 9-15.
  • XUE, F. H., CHENG, L. (2010), “Dynamic Effects of the Chinese GDP and Number of Higher Education Based on Cointegrating”, Canadian Social Science, 6 (4), 73-80.
  • YAYLALI, M., LEBE, F. (2011), “Beşeri Sermaye ile İktisadi Büyüme Arasındaki İlişkinin Ampirik Analizi”, Marmara Üniversitesi, İİBF Dergisi, 30 (1), 23-51.
  • YURTKURAN, S. (2015), “Türkiye’de Eğitim-Ekonomik Büyüme İlişkisi”, KTÜ-SBE, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Trabzon.
  • ZIVENGWA, T. (2012), “Investigating the Causal Relationship between Education and Economic Growth in Zimbabwe”, Global Journal of Management and Business Research, 12(8), 106-117.
Toplam 58 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA37VP96AV
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süleyman Yurtkuran

Harun Terzi

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 30 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yurtkuran, S., & Terzi, H. (2015). Türkiye’de Eğitim Ekonomik Büyümeyi Etkiliyor mu? Nedensellik Analizleriyle Bir İnceleme. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 30(2), 19-38.
AMA Yurtkuran S, Terzi H. Türkiye’de Eğitim Ekonomik Büyümeyi Etkiliyor mu? Nedensellik Analizleriyle Bir İnceleme. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Aralık 2015;30(2):19-38.
Chicago Yurtkuran, Süleyman, ve Harun Terzi. “Türkiye’de Eğitim Ekonomik Büyümeyi Etkiliyor Mu? Nedensellik Analizleriyle Bir İnceleme”. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 30, sy. 2 (Aralık 2015): 19-38.
EndNote Yurtkuran S, Terzi H (01 Aralık 2015) Türkiye’de Eğitim Ekonomik Büyümeyi Etkiliyor mu? Nedensellik Analizleriyle Bir İnceleme. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 30 2 19–38.
IEEE S. Yurtkuran ve H. Terzi, “Türkiye’de Eğitim Ekonomik Büyümeyi Etkiliyor mu? Nedensellik Analizleriyle Bir İnceleme”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 30, sy. 2, ss. 19–38, 2015.
ISNAD Yurtkuran, Süleyman - Terzi, Harun. “Türkiye’de Eğitim Ekonomik Büyümeyi Etkiliyor Mu? Nedensellik Analizleriyle Bir İnceleme”. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 30/2 (Aralık 2015), 19-38.
JAMA Yurtkuran S, Terzi H. Türkiye’de Eğitim Ekonomik Büyümeyi Etkiliyor mu? Nedensellik Analizleriyle Bir İnceleme. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2015;30:19–38.
MLA Yurtkuran, Süleyman ve Harun Terzi. “Türkiye’de Eğitim Ekonomik Büyümeyi Etkiliyor Mu? Nedensellik Analizleriyle Bir İnceleme”. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 30, sy. 2, 2015, ss. 19-38.
Vancouver Yurtkuran S, Terzi H. Türkiye’de Eğitim Ekonomik Büyümeyi Etkiliyor mu? Nedensellik Analizleriyle Bir İnceleme. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2015;30(2):19-38.