Franchising system is evaluated as a new sales and distribution channel for the firms operating in the industrial market providing them ways of faster development and entrance into new markets. The purpose of this research is to investigate the elements to be considered and the challenges faced, while adopting the franchising system as a business model for a firm operating in ready mix concrete industry. The study is designed as a case-study, in-depth interviews are carried out with seven managers. Consequently, franchising system is evaluated as whether if this proposal is applicable as a model. Findings of in-depth interviews are useful because they provide understanding regarding the factors affecting the decision on the development of franchising business model by other industrial businesses.
Endüstriyel pazarda faaliyet gösteren firmaların daha hızlı büyüyerek, yeni pazarlara açılmasında franchising sistemi yeni bir satış, dağıtım kanalı olarak değerlendirilmektedir. Amaç, hazır beton sektöründe faaliyet gösteren bir firmanın franchising sistemini bir iş modeli olarak benimseme kararını almasında dikkat etmesi gereken unsurları ve karşılaşılan zorlukları incelemektir. Örnek olay çalışması olarak, yöneticilerle derinlemesine görüşme gerçekleştirilmiştir. Bu görüşmelerde amaç, firmanın franchising uygulamalarına ilişkin görüşlerini öğrenmektir. Görüşmeler sonucunda, franchising sisteminin hazır beton sektöründe bir model önerisi olarak uygulanıp/uygulanmayacağı değerlendirilmektir. Bulguların diğer endüstriyel işletmeler için de geliştirilebilecek bir franchising iş modeli kararında etkili olabileceği düşünülmektedir. Çalışma sonuçlarının franchising modeline etki eden faktörlerin anlaşılması yönünden uygulamaya katkı sağlayacağı beklenmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Aralık 2016 |
Kabul Tarihi | 26 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 31 Sayı: 2 |