Etkinlik pazarında oluşan rekabet
nedeniyle, etkinlik faaliyetlerine katılanların tercihlerini neye göre
yaptıkları ve en önemlisi katılımlarını sağlayan motivasyon düzeylerinin
belirlenmesi, dolayısıyla etkinlik katılımcılarının motivasyonlarının
bilinmesi, söz konusu etkinlikleri daha iyi planlama, yürütme, sonuçlandırma
bakımından önemlidir. Bu çerçevede, Mersin Uluslararası Müzik Festivali 2013
katılımcılarının motivasyonlarını belirlemek üzere bir araştırma yapılmıştır.
Bu araştırma kapsamındaki veriler, literatüre dayalı geliştirilen bir anketin,
kolayda örnekleme tekniği ile 10-22 Mayıs 2013 tarihlerinde anketörler
tarafından yüz yüze uygulanmasıyla toplanmış olup; araştırmaya 421 izleyici
katılmıştır. Veri analizinde, tanımlayıcı istatistikler ve t-testi, ki-kare,
faktör, kümeleme, ayırma analizlerinden yararlanılmıştır. Mersin Uluslararası
Müzik Festivali 2013 katılımcılarının motivasyonlarının; yenilik, sosyalleşme,
kaçış ve aile olmak üzere 4 ana başlıkta incelenebileceği tespit edilmiştir.
Makale, festivalin tutundurma faaliyetlerinde küme profillerinin dikkate
alınması gerekliliğinin yani sıra, kaçış ve sosyalleşme boyutlarına vurgu yapan
mesajların kullanılması önerisiyle son bulmaktadır.
Etkinlik Turizmi Etkinlik Motivasyonu Mersin Uluslararası Müzik Festivali Mersin
Recognizing participants’ motivations is important in terms of a
better planning, execution, and finalization of such events. Within this
framework, a survey type of empirical research was conducted for the purpose of
determining the participants’ motivations for attending the 2013 Mersin
International Music Festival. The data was collected by conducting a face-to-face
survey developed on the basis of the literature, which was performed by
pollsters via convenience sampling method during the period of May 10-22, 2013.
421 participants took part in this research. Data was analyzed by using
descriptive statistical techniques, t-test, chi-square, factor, cluster, and
discriminant analysis. It was determined that the motivational factors
pertaining to the participants of 2013 Mersin International Music Festival
could be examined under the factors of novelty, socialization, escape, and
family. This article is concluded along with the suggestion that the cluster
profile should be taken into consideration and that the messages emphasizing
the dimensions of escape and socialization should be used during the
promotional activities of the festival.
Event Tourism Event Motivation Mersin International Music Festival Mersin
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 19 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 19 Sayı: 4 |