Bir destinasyona ait tarihi ve kültürel miras, doğal güzellikler gibi değerler, destinasyonların kimlik oluşturması ve pazarlaması açısından oldukça önemlidir. Günümüzde hızla artan bir ivme ile gelişen turizm sektöründe yer alan bu değerlerin çekiciliği destinasyonlara büyük katkı sağlamaktadır. Ayrıca etkin destinasyon pazarlaması bölgeye ekonomik katkı sağlamaktadır. Bu bağlamda zengin turizm çeşitliliği ile önemli bir turistik destinasyon olan Türkiye, önemli kültürel rotalara sahiptir. Çalışmada Türkiye'deki kültürel rotalar siyasi, ekonomik, sosyal ve teknolojik imkanlar açısından PEST Analizi ile incelenmektedir. Değerlendirme sonuçlarına göre, dünyada her yıl milyonlarca ziyaretçinin yürüdüğü kültürel rotalar açısından Türkiye'nin büyük bir potansiyele sahip olduğu ancak turizm ve destinasyon pazarlaması açısından yeterli adımların atılmadığı belirlendi. Ayrıca yasal düzenlemelerin yetersizliği nedeniyle güzergâhların korunamadığı ve bölgeler arası işbirliği projelerinin yapılamadığı sonucuna varılmış ve bu doğrultuda çeşitli öneriler sunulmuştur.
Turistik Destinasyon Destinasyon Pazarlaması Kültürel Rotalar PEST Analizi Türkiye
Values such as historical and cultural heritage and natural beauties belonging to a destination are very important in terms of identity creation and marketing of destinations. The attractiveness of these values, which are in the tourism sector, which is developing with a rapidly increasing momentum today, makes great contributions to the destinations. In addition, effective destination marketing provides an economic contribution to the region. In this context, Turkey, which is an important touristic destination with its rich tourism diversity, has important cultural routes. In the study, cultural routes in Turkey are examined in terms of political, economic, social and technological possibilities with PEST Analysis. According to the results of the evaluation, it has been determined that Turkey has a great potential in terms of cultural routes where millions of visitors walk every year in the world, but sufficient steps have not been taken in terms of tourism and destination marketing. In addition, it was concluded that the routes could not be protected due to the inadequacy of legal regulations and cooperation projects could not be made between the regions, and various suggestions were presented in this direction.
Touristic Destination Destination Marketing Cultural Routes PEST Analysis Turkey.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2022 |
Gönderilme Tarihi | 24 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 24 Sayı: 1 |