Toplum yaşamında eğitim, pazarlama gibi çeşitli alanlarda sosyal medya uygulamaları giderek daha fazla kullanılmaktadır. İşçi sendikaları da üyeleri ile iletişim kurmak ve kamuoyuna duyurular yapmak için sosyal medyayı kullanmaktadır. İşçi sendikalarının üye kaybı nedeniyle sendikal kriz içinde oldukları belirtilmektedir. Bu nedenle sendikaların hem eski üyelerini yeniden kazanmaları hem de üye olmaya sıcak bakmayan kesimlerden yeni üyelere ulaşmaları gerektiği belirtilmektedir. İşçi sendikalarının bu amaçla sosyal medyayı kullanmalarının yararlı olacağı ileri sürülmektedir.
Araştırma kapsamında öncelikle ülkemizdeki 3 konfederasyona bağlı işçi sendikalarının YouTube kanalları incelenmiştir. Daha sonra Petrol İş sendikasının YouTube kanalındaki videolar konuları ve zaman boyutunda analiz edilmiştir. YouTube kanalındaki videoların kamuoyunu bilgilendirme, kamuoyu oluşturma, destek, haklar, faaliyetlerin tanıtımı, grev, kutlama, konuşma, kadınlara yönelik şiddetle mücadele, örgütlenme, tanıtım ve protesto konuları şeklinde sınıflandırılmıştır. Kanaldaki videoların büyük ölçüde mevcut üyelere yönelik olduğu belirlenmiştir. Videoların zaman içerisinde çeşitlendiği görülmektedir.
Social media applications are increasingly used in various fields such as education and marketing in social life. Labor unions also use social media to communicate with their members and make public announcements. It is stated that labor unions are in a union crisis due to the loss of members. For this reason, it is stated that the unions should both regain their old members and reach new members from the segments that are not willing to become members. It is argued that it would be beneficial for trade unions to use social media for this purpose.
Within the scope of the research, first of all, the YouTube channels of the labor unions affiliated to the 3 confederations in our country were examined. Later, the videos on the YouTube channel of Petrol İş union were analyzed in terms of topics and time. The videos on the YouTube channel are classified as public information, forming public opinion, support, rights, promotion of activities, strike, celebration, speech, combating violence against women, organization, promotion and protest. It has been determined that the videos on the channel are mostly intended for existing members. It is seen that the videos have diversified over time.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 6 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 24 Sayı: 2 |