Crowdfunding platforms determine different strategies to attract more backers and fundraiser. Although the product itself is a project in crowdfunding projects, it can be said that the platform is as important as the project. This study aims to rank the factors affecting the choice of crowdfunding web sites with analytic hierarchy process. For this purpose, four dimensions (tangibles, reliability, assurance, integration of communication) and ten criteria (usability, design, navigability, standardization, reputation, relevancy, authority, privacy, FAQ’s and help, inclusion of special services) were included in the analysis. 11 people knowledgeable about crowdfunding were reached to ask pairwise comparisons. For this purpose, a survey was created. Surveys were sent and collected via email. The data used in the study were collected from three different groups: academics, backers, and a fundraiser. AHP results revealed that most important dimension was reliability. Moreover, according to the calculated general weights, the most important criterion is privacy, while the least important criterion is design.
analytic hierarchy process crowdfunding reward-based crowdfunding crowdfunding web sites
Kitle fonlaması platformları, daha fazla destekçiyi ve bağış toplayıcıyı çekmek için farklı stratejiler belirlemektedir. Kitlesel fonlama projelerinde ürünün kendisi bir proje olsa da proje kadar platformun da önemli olduğu söylenebilir. Bu çalışma, kitle fonlaması web sitelerinin seçimini etkileyen faktörleri analitik hiyerarşi süreci ile sıralamayı amaçlamaktadır. Bu amaçla, dört boyut (maddi varlıklar, güvenilirlik, güvence, iletişimin entegrasyonu) ve on kriter (kullanılabilirlik, tasarım, gezilebilirlik, standardizasyon, itibar, alaka düzeyi, yetki, gizlilik, SSS ve yardım, özel hizmetlerin dahil edilmesi) analize dahil edilmiştir. Kitle fonlaması konusunda bilgili 11 kişiye ulaşılarak ikili karşılaştırmalar yapılmıştır. Bu amaçla bir anket oluşturulmuştur. Anketler e-posta yoluyla gönderilmiş ve toplanmıştır. Çalışmada kullanılan veriler üç farklı gruptan toplanmıştır: akademisyenler, destekçiler ve bağış toplama. AHS sonuçları, en önemli boyutun güvenilirlik olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca hesaplanan genel ağırlıklara göre en önemli kriter gizlilik, en az önemli kriter ise tasarımdır.
analitik hiyerarşi süreci kitle fonlaması ödül-temelli kitle fonlaması kitle fonlaması web siteleri
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 7 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 25 Sayı: 1 |