Bu araştırmanın amacı, Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinin (RAM) görev, işleyiş, kurum içi çalışma sistemlerini mevzuat ve planlar çerçevesinde tanımlayarak Samsun-Bafra RAM örneğinde iş yüklerini tespit etmek ve RAM’ların iş yüklerini azaltma ve verimliliklerini artırmak için önerilerde bulunmaktır. Araştırma durum araştırmasıdır. Araştırmada ilgili metinler (mevzuat, kalkınma ve eğitim vizyonu belgesi) doğrultusunda RAM’ların iş ve sorumluluk alanı tespit edilmiş, bu sorumlulukları içeren başlıklarla Bafra RAM 2022 yılına ait iş yükü sayısal olarak tespit edilmiştir. Bafra RAM’da görev yapan uzmanlar ile yüz yüze görüşmelerde iş yükünün yansıları ve iş yükünün azaltılabilmesi için görüşler tespit edilmiştir. Araştırma verilerinin tümevarımcı süreçte birlikte analiz edildiği bu araştırmanın sonuçları RAM’ların özel eğitim, rehberlik, araştırma ve eğitim olmak üzere dört faaliyet alanının bulunduğunu göstermektedir. Tüm verilerin bu dört faaliyet alanına ait eksenlerde değerlendirildiği sonuçlar RAM’larda faaliyet alanlarından en çok özel eğitim hizmetleri ile ilgili eğitsel tanılama ve değerlendirme uygulamalarına çaba harcandığını, özel eğitim hizmeti faaliyetlerine ayrılan zaman nedeniyle de diğer faaliyetlere gerekli zamanın ayrılamadığını göstermektedir. Araştırmaya katılanlar RAM’lara ait iş yükünün azaltılması için bürokratik ve yönetsel öneriler başlıkları altında analiz edilen bir grup öneride bulunmuşlardır. Araştırma sonuçları, ilgili araştırma sonuçları ile birlikte değerlendirilerek RAM’ların iş yükünü azaltacak, verimliliklerini artıracak önerilerde bulunulmuştur.
İş yükü görev yükü Rehberlik ve araştırma merkezi (RAM) görev alanı
YOK
YOK
YOK
The purpose of this research is to define the task, operation, and internal working systems of Guidance and Research Centers (GRC) within the framework of legislation and plans, to determine the workloads in the Türkiye Samsun-Bafra GRC example, to reduce the workloads of GRCs, and to offer suggestions to increase their efficiency. The research is a case study. GRC's work and responsibility areas were determined based on the relevant texts (legislation, development plan, vision document for education), and Bafra GRC 2022's workload was determined numerically based on the titles of these responsibilities. In the face-to-face interviews with the experts working at Bafra GRC, the reflections of the workload and the views on reducing the workload were determined. Using inductive analysis of the research data, this study shows that GRCs have four major areas of activity: special education, guidance, research, and training. Using the four axes of the four fields of activity, the results reveal the majority of effort is devoted to educational diagnosis and evaluation practices related to special education services. Because of the time allocated to special education services, there is not enough time to devote to other activities. To reduce the workload of GRCs, participants made a number of recommendations categorized as bureaucratic and managerial. Together with the results of the relevant research, suggestions were made to reduce the workload and increase the efficiency of the GRCs.
Workload Task load Guidance and research center (GRC) fields of duty
YOK
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Uygulamalı ve Gelişimsel Psikoloji (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | YOK |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 10 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 25 Sayı: 4 |