Objective:
Special Study Modules (SSM); improving independent learning, written and oral
presentation skills, learning and applying the basic principles of scientific
methodology in medicine or other scientific areas, are components of medical
education. A total of 39 special study modules have been fullfilled in
Parasitology Department of Dokuz Eylul University Faculty of Medicine.
In this retrospective study, it was aimed to determine the contents and
benefits of the special study modules of Parasitology Department during the
undergraduate study between 1998-2017 years.
Material and Method: All information about the Special Study Modules was
obtained from the archives of the secretariat of the Special Study Module,
affiliated to the Faculty of Medicine of Dokuz Eylul University.
Results: In the Parasitology Department, the number of special study
modules were 6.5 per teaching staff and 0.34 per teaching staff in a year. 17
(44%) of the studies were review articles, 9 (23%) were research projects and
13 (%33) were social responsibility projects. It
was observed that 25 of the modules were associated with parasitology topics,
while the remaining 14 were associated with medical topics other than
parasitology.
Conclusion: Parasitology education given in medical faculties is believed
to be reinforced by special study modules. This education type also contributes
to understand the importance of parasites in terms of public health.
Amaç: Özel Çalışma
Modülleri (ÖÇM), tıp fakültesi öğrencilerinin tıbbi ya da tıp dışı diğer
akademik alanlarda, bağımsız öğrenme becerilerini geliştirdikleri, bilimsel
yöntemlerin temel ilkelerini öğrendikleri ve uyguladıkları, yazılı ve sözlü
sunma becerilerini geliştirdikleri eğitim etkinlikleridir. DEÜTF Tıbbi
Parazitoloji Anabilim Dalında bugüne kadar öğrencilere toplam 39 ÖÇM yapıldı.
Bu retrospektif çalışmada, Tıbbi Parazitoloji Anabilim Dalı tarafından
1998-2017 yılları arasında lisans eğitimi kapsamında yaptırılan özel çalışma
modüllerinin içerikleri ve öğrencilere sağladıkları kazanımları belirlemek
hedeflendi.
Gereç ve Yöntem: Özel Çalışma Modülleri ile ilgili bilgiler, DEÜTF
Dekanlığı’na bağlı olarak çalışan ÖÇM sekreterliğine ait arşiv kayıtlarından
elde edildi.
Bulgular: Tıbbi Parazitoloji Anabilim Dalı’nda öğretim üyesi başına
düşen ÖÇM sayısının, 6.5 olduğu, öğretim üyesi başına düşen yıllık modül
sayısının ise 0.34/yıl olduğu saptandı. Toplam 39 ÖÇM’den 17 (%44)’sinin
derleme, 9 (%23)’unun araştırma ve 13 (%33)’ünün sosyal sorumluluk çalışması
olduğu görüldü. Açılan tüm
ÖÇM'lerin 25’inin parazitoloji konuları, kalan 14’ünün ise parazitoloji
dışı diğer tıbbi konular ile ilişkili olduğu gözlendi.
Sonuç: Tıp fakültelerinde verilen Parazitoloji eğitiminin, ÖÇM’ler
ile pekiştiği ve parazitlerin toplumsal öneminin kavrandığı düşünülmektedir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 19 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 31 Sayı: 3 |