Eğitim çok hassas bir konu olduğu için bu alanda insanlara faydalı olmak isteyen müslüman bir eğitimcinin günümüzün eğitim bilimlerine ait bilgileri öğrenmesinin yanı sıra âlemlerin Rabbi olan yüce Allah’ın Kur’an’da insanı nasıl ve niçin eğittiğini yani Kur’anî eğitimin temel ilkelerini de öğrenmesi gerekir. Lokman Sûresi, Hz. Lokman’ın oğlunu eğitmeye yönelik nasihatlerini içeren ayetleri ihtiva etmesi hasebiyle Kur’an’ın, insanı nasıl ve niçin eğittiği hakkında fikir vermesi açısından üzerinde özenle durulması gereken bir sûredir. Biz de bu çalışmamızda din eğitiminin “niçin” sorusuna bu sûrenin ışığında cevap bulmaya çalışacağız. Bunu yaparken de Lokman sûresinin yanı sıra “Kur’an’ı Kur’an’la tefsir etme” metodunu uygulamaya çalışarak Kur’an’ın muhtelif yerlerinde yer alan ve bu sûrenin bazı ayetlerini izah veya te’kit edebilecek ayetleri de bir araya getirip tahlil etmeye ve eğitimin gayeleri açısından incelemeye gayret edeceğiz
Education is very important. A Muslim educator who wants to be useful to people in this area should learn about the educational sciences of today. In addition to this, she must learn how and why God teaches human in the Qur'an, that is, she must learn the basic principles of Qur'anic education. Surah al-Luqman contains advice on training Lokman’s son. The Qur’an gives an idea of how and why the person is educated. For this reason, it is a tool that needs to be carefully studied. We will try to find answers to the “why” questions of religious education in the light of this Surah in our paper. In doing so, we will try to apply the “explanation of the Qur’an with the Quran” as much as possible. We will gather and analyze the verses available in various parts of the Qur’an that explain or reinforce some of these verses and we will try to examine them for the purposes of education
Surah al-Luqman Religious education Educational targets Righteous people
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 20 |
Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)