Mutasavvıflar Kur‟an‟da bazı hususların işaret ve rumuzla anlatıldığı kanaatindedir. Mutasavvıfların bu kanaatten hareketle Kur‟an ayetlerinin bir kısmının veya tamamının keşf ve ilhamla yorumlamaya dayalı olarak vücuda getirdikleri tefsirlere “işârî tefsir” veya “remzî tefsir” adı verilmiştir. Bu tür tefsirler müellifinin bireysel fikirlerinden ziyade eriştiği makama bağlı olarak kalbine doğan ilham ve işaretlere dayanır. Biz bu çalışmamızda İbâzîlerin bu konuya yaklaşımını Itfiyyiş‟in son telif ettiği tefsir olan Teysiru‟t-Tefsir‟i inceleyerek tespit etmeye çalıştık. Müellifin, bu eserinde işârî tefsire karşı olduğunu ve işârî tefsir yapanları şiddetle eleştirdiğini ancak bazı yerlerde çelişkiye düştüğünü tespit ettik
Mystics has a conviction that some points in the Quran has been explained through symbolic way. It has been called as a “Ishari Tafsiror Tafsir bil I sarah that derived from thatmystics‟s conviction and basic ally argues that some part so rall of the Quran should explained by intuition. This type of Tafsir depends on the symbolicintuit on that has been in spired to the heart of author depending on his maqam rather than his individualistic ideas. Inthisarticle, wetried to identify the approach of I badi by the examining It fiyyis‟s last book called Teysiru‟tTafsir. We identified in this book some point such as that the author in that book is the opposite to the I shari Tafsirand made a rigidcritics to those people but at some point he make some contradiction
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 19 |
Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)