Bu araştırma sosyal medya kullanım oranın en yoğun olduğu genç yetişkinlerde sosyal medya kullanım amaçlarının umutsuzluğa etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın amacı doğrultusunda tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya 18-35 yaş aralığında 147’si (%59,3) kadın ve 101’i (%40,7) erkek olmak üzere 248 genç yetişkin katılmıştır. Katılımcıların yaş ortalaması x̄=24,96±6,19’dır. Araştırmada Beck Umutsuzluk Ölçeği ile Sosyal Ağ Siteleri Kullanım Amacı Ölçeği kullanılmıştır. Analizlerde betimleyici ve açıklayıcı istatistikler bir arada kullanılmıştır. Açıklayıcı istatistikler korelasyon ve çoklu doğrusal regresyon analizleri kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmada genç yetişkinlerin orta düzeyde umutsuzluk yaşadıkları saptanmıştır. Bulgular umutsuzluk ile sosyal etkileşim/iletişim amaçlı kullanım ve eğitim amaçlı kullanım arasında negatif yönlü; tanıma ve tanınma amaçlı kullanım arasında pozitif yönlü bir ilişki olduğunu göstermektedir. Araştırmada sosyal medya kullanım amaçlarının umutsuzluğun anlamlı düzeyde yordayıcısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Buna göre sosyal medyanın sosyal etkileşim/iletişim ve eğitim amaçlı kullanımı arttıkça gençlerin umutsuzluk düzeylerinin düştüğü, tanıma ve tanınma amaçlı kullanımları arttıkça umutsuzluk düzeylerinin arttığı saptanmıştır.
This study aims to investigate the effect of social media usage aims on hopelessness in young adults, where the rate of social media use is the most intense. A survey model was used in the study. 248 young adults between the ages of 18-35, 147 (59.3%) female and 101 (40.7%) male, participated in the study. The average age of the participants was x̄=24.96±6.19. Beck Hopelessness Scale and Aims of Use of Social Network Sites Scale were used in the study. Correlation and multiple linear regression analyses were used in the study. In the study, it was found that young adults experienced medium level of hopelessness. The findings show that there is a negative correlation between hopelessness and social interaction/communication aim usage and educational aim usage, and a positive correlation between social networking aim usage. In the study, it was concluded that the purposes of social media use were a significant predictor of hopelessness. Accordingly, as the use of social media for social interaction/communication and educational aims increases, the hopelessness levels of young people decrease. As the use of social media for acquaintance aims increases, the level of hopelessness increases.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Gençlik Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 17 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 6 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 37 |
Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)