Araştırmanın amacı; okul öncesi öğretmenlerinin çocuk hakları farkındalığını, etik yaklaşımları çerçevesinde tespit etmek ve sosyo-demografik özelliklerinin fark oluşturup oluşturmadığını araştırmaktır.
Araştırma nicel türdedir. Veriler tanımlayıcı kesitsel yöntemle toplanmıştır. Veri toplamada Bireysel Bilgi Formu, Çocuk Hakları Tutum Ölçeği (ÇHTÖ) ile Etik Durum Ölçeği’nin (EDÖ) yer aldığı anket formu kullanılmış, p<0,05 istatistiksel anlamlılık düzeyi olarak kabul edilmiştir.
Katılımcıların %9,4’ünü lisansüstü eğitim aldığı, %3,3’ünün mesleğini sevmediği, %62,7’sinin çocuk hakları konusunda eğitim almamış olduğu, %39,1’inin çocuk haklarının ihlal edildiği düşüncesine sahip olduğu, %39,1’inin çocuk haklarının ihlal edildiği bir olaya tanıklık etmiş olduğu, %4,3’ünün çocuk haklarını ihmal etme davranışında bulunduğunu bildirdiği belirlenmiştir. ÇHTÖ puan dağılımları üzerinde; çocukların haklarının ihlal edildiğini düşünüp/düşünmeme durumunun, çocuk haklarının ihlal edildiği olaya tanıklık edip /etmeme durumları fark oluşturmaktadır. EDÖ puan dağılımları üzerinde; cinsiyet, çocuk sahibi olup/olmama, çocuk haklarına yönelik eğitim alıp/almama durumu, değişkenleri fark oluşturmaktadır. Araştırmada ÇHTÖ ile EDÖ puanları pozitif yönlü ve çok zayıf düzeyde ilişki bulunmuştur.
GRÜ Sosyal Bilimler Fen ve Mühendislik Bilimleri Araştırmaları Etik Kurulu Tarih: 02.02.2022 Sayı: E-50288587-050.01.04-72486
Bulunmamaktadır.
Destek alınmamıştır. Araştırma katılımcılarca finanse edilmişti.r
Tüm katılımcı okul öncesi öğretmenlere teşekkür ederiz
The purpose of the research is to determine the awareness of pre-school teachers regarding children's rights within the framework of their ethical approaches and investigate whether their socio-demographic characteristics make a difference.
The research is of a quantitative method. Data were collected using a descriptive cross-sectional method. An questionnaire form was used to collect data, which included an Individual Information Form, the Children's Rights Attitude Scale (CRAS), and the Ethical Situation Scale (ESS). A statistical significance level of p<0.05 was accepted.
It was determined that 9.4% of the participants had postgraduate education, 3.3% did not like their profession, 62.7% had not received education on children's rights, 39.1% believed that children's rights were violated, 39.1% had witnessed an incident where children's rights were violated, and 4.3% reported engaging in neglectful behavior towards children's rights. Regarding CRAS score distributions, the consideration of whether children's rights were violated or not, and whether they witnessed an incident of children's rights violation or not, make a difference. On the other hand, regarding ESS score distributions, variables such as gender, having children or not, receiving education on children's rights, make a difference. In the research, a positive and very weak relationship was found between CRAS and ESS scores.
Destek alınmamıştır. Araştırma katılımcılarca finanse edilmişti.r
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kamu Hukuku (Diğer), Halk Sağlığı (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Destek alınmamıştır. Araştırma katılımcılarca finanse edilmişti.r |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 30 Kasım 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 6 |