Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DIGITAL VIDEO TECHNOLOGY IN FOREIGN LANGUAGE CLASSES: A CASE STUDY WITH ‘LOST’

Yıl 2008, Sayı: 142, 61 - 70, 01.12.2008
https://doi.org/10.1501/Dilder_0000000103

Öz

This paper presents a case study on the effectiveness of video technology as a toolin language teaching. The study took place in Ankara University TÖMER TrabzonBranch. Digitally captured video segments from the popular TV series ‘Lost’ wereused. The participating students (n=14) first viewed the selected segments withoutsound and discussed the actions in small groups, and then they viewed the segmentswith sound and English subtitles. The students were provided a list of idioms/vocabulary and grammatical features taken from these segments. Students createdtheir own dialogues using the idioms and expressions that they learned. They werealso asked to comment on the benefits of using digital video technology. The resultsof the feedback questions indicated that the students were highly motivated by theuse of digital videos and agreed that the selected digital segments were both entertaining and educational. The students were also observed using newlyacquired grammatical forms and idioms/vocabulary in their written responses

Kaynakça

  • Dudeney, G. & Hockly, N. 2007. How to teach English with technology. Essex: Pearson
  • Educational Limited.
  • Lever-Duffy, J., McDonald, J. B., & Mizell, A. P. 2005. Teaching and learning with tech- nology.
  • Boston: Pearson Education, Inc.

YABANCI DİL SINIFLARINDA DİJİTAL VİDEO TEKNOLOJİSİ: ‘LOST’ İLE BİR ALAN ÇALIŞMASI

Yıl 2008, Sayı: 142, 61 - 70, 01.12.2008
https://doi.org/10.1501/Dilder_0000000103

Öz

Bu alan çalışması dijital video teknolojisinin etkin bir dil öğretim aracı olabileceğini ortaya koymak üzere hazırlanmıştır. Çalışma Ankara Üniversitesi TÖMERTrabzon Şubesi’nde gerçekleştirilmiştir. Çalışmada ‘Lost’ dizisinden alınan videokesitleri kullanılmıştır. Katılımcı öğrenciler (n=14) seçili video kesitlerini öncelikle sessiz ve altyazısız olarak izleyip küçük gruplar halinde ilgili kesitteki olaylarıtartışmışlardır. Ardından dil odaklı çalışmalar için kesitleri sesli ve İngilizcealtyazılı olarak izlemişlerdir. Öğrencilere kesitlerden alınan sözcük/deyim ile dilbilgisi öğelerini içeren çalışma kağıtları dağıtılmıştır. Etkinliğin son bölümündeyeni öğrendikleri deyim ve ifadeleri kullanabilecekleri diyaloglar oluşturmalarıistenmiştir. Öğrencilerden ayrıca dijital video teknolojisinin sınıf ortamında kullanılmasının yararları hakkındaki görüşlerini belirtmeleri istenmiştir. Dönütlerdenelde edilen bulgular öğrencilerin dijital video kullanımını son derece güdüleyici,seçilen kesitleri de oldukça eğlendirici ve eğitici bulduklarını ortaya koymuştur.Öğrencilerin öğrendikleri sözcük/deyimsel öğeler ile dilbilgisi öğelerini yazılıyanıtlarında kullanabildikleri gözlemlenmniştir

Kaynakça

  • Dudeney, G. & Hockly, N. 2007. How to teach English with technology. Essex: Pearson
  • Educational Limited.
  • Lever-Duffy, J., McDonald, J. B., & Mizell, A. P. 2005. Teaching and learning with tech- nology.
  • Boston: Pearson Education, Inc.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dil Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sibel Arıoğlu Bu kişi benim

Tarık Uzun

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2008
Gönderilme Tarihi 1 Ocak 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 142

Kaynak Göster

APA Arıoğlu, S., & Uzun, T. (2008). YABANCI DİL SINIFLARINDA DİJİTAL VİDEO TEKNOLOJİSİ: ‘LOST’ İLE BİR ALAN ÇALIŞMASI. Dil Dergisi(142), 61-70. https://doi.org/10.1501/Dilder_0000000103